Sposoby na satysfakcję zawodową
\

Co wpływa na zadowolenie z pracy wśród menedżerów? Uzyskane efekty biznesowe? Okazuje się, że nie tylko. Temperament, cechy charakteru i umiejętności interpersonalne wpływają na zadowolenie z pracy doświadczane przez kadrę kierowniczą. Pierwsze badania tego typu przeprowadzono w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej.

W ramach pracy naukowej w SWPS postanowiła sprawdzić jak cechy menedżera, takie jak temperament i kompetencje społeczne, wpływają na zadowolenie z pracy. Pod opieką naukową dr hab. Anny Zalewskiej, prof. SWPS, przebadała 115 przedstawicieli kadry kierowniczej wysokiego lub średniego szczebla, których firmy mieściły się w jedynym z czterech województw: mazowieckim, zachodniopomorskim, łódzkim lub śląskim. Badania pokazały, że ważną rolę odgrywa cecha temperamentu nazywana reaktywnością emocjonalną. Menedżerowie, których cechuje niższa reaktywność emocjonalna (mniejsza wrażliwość i większa odporność emocjonalna) odczuwają więcej pozytywnych emocji w pracy i wyżej oceniają swoje zadowolenie z pracy niż osoby z tendencją do bardziej emocjonalnego reagowania.

Więcej: www.hrstandard.pl/2013/08/07/skad-sie-bierze-satysfakcja-zawodowa

Źródło: www.hrstandard.pl, stan z dnia 7 sierpnia 2013 r.

Data publikacji: 7 sierpnia 2013 r.