97% polskich rekruterów korzysta w czasie rekrutacji z portali społecznościowych, a aż 79% zatrudniło pracownika przy pomocy social media. To więcej niż w Stanach Zjednoczonych, gdzie skala rekrutacji przez social media sięga 73%.
Badania „Media społecznościowe w rekrutacji” przeprowadzone od lipca do września 2015 roku przez LLH DBM Polska, jednoznacznie pokazują, że rekruterzy doceniają korzyści z wykorzystania social media. Jako najważniejsze wskazują: wzrost liczby dostępnych kandydatów (75% respondentów) i skrócenie czasu potrzebnego na zamknięcie projektu (72%). Aż 85% respondentów chce poszerzyć swoją wiedzę w obszarze social media w ciągu najbliższego roku. Rekruterzy korzystają głównie z dwóch portali społecznościowych – prawie 100% deklaracji otrzymały: LinkedIn (ten portal jest wskazywany najczęściej i oceniany najwyżej) i GoldenLine. 3 na 10 rekruterów wspomaga się Facebookiem, 7% korzysta z Xing, a po 3% z Twittera i Viadeo.
Więcej: hrstandard.pl/2015/12/02/coraz-wiecej-social-mediow-w-rekrutacji
Źródło: hrstandard.pl, stan z dnia 4 grudnia 2015 r.