• a. wiedzę,
  • b. umiejętności,
  • c. zdolności,
  • d. sposoby działania,
  • e. cechy osobowości,
  • f. postawy,
  • g. zainteresowania,
  • h. inne cechy, które wykorzystane razem w działaniu prowadzą do osiągnięcia efektów pracy zgodnych z celami strategicznymi danej organizacji.
  • a. ogólne i szczegółowe,
  • b. progowe i dotyczące działania,
  • c. bazowe i wykonawcze.
  • a. kompetencje ogólno-organizacyjne, wynikające z celów i zadań ogólnych organizacji, przypisane na różnym poziomie poszczególnym stanowiskom,
  • b. kompetencje merytoryczne, dotyczące konkretnej dziedziny w ramach podziału zadań wewnątrz organizacji, w obrębie której ulokowane jest dane stanowisko,
  • c. kompetencje zadaniowe, związane z realizowanymi na danym stanowisku zadaniami.
  • a. opisach stanowisk,
  • b. rekrutacji i selekcji,
  • c. systemach ocen pracowniczych,
  • d. budowaniu ścieżek kariery.
  • a. testy kompetencyjne,
  • b. zadania sytuacyjne,
  • c. ćwiczenia praktyczne, badające poziom określonych kompetencji,
  • d. kwestionariusze rekrutacyjne,
  • e. rozmowy kwalifikacyjne z użyciem scenariuszy.