Aż 81% studentów uważa, że pracodawcy w procesie rekrutacji powinni postawić na budowanie relacji partnerskiej z kandydatami – wynika z badania firmy doradczej PwC przeprowadzonego na grupie ponad 600 studentów w Polsce. Odpowiedzią firmy na oczekiwania młodego pokolenia jest wdrażana właśnie koncepcja #RekrutacjaInaczej.

W badaniu przeprowadzonym przez PwC na temat procesów rekrutacyjnych i podejścia pracodawcy do przyszłych pracowników wzięło udział ponad 600 studentów z uczelni w całej Polsce. 80% z nich uważa, że skrócenie dystansu pomiędzy pracodawcą a kandydatem pozwoli na zminimalizowanie stresu, który towarzyszy im podczas procesu rekrutacji. Młodzi oczekują relacji partnerskiej z rekruterem i spotkań w mniej formalnej atmosferze. 80% przebadanych przez PwC studentów postrzega obecne procesy rekrutacyjne w firmach za trudne lub bardzo trudne. Potwierdza to poprzednie badanie PwC i organizacji AIESEC („YouthSpeak Report 2015”), w którym millenialsi podkreślali rozbieżności pomiędzy ich edukacją a oczekiwania przyszłych pracodawców. Na pytanie, co jest najważniejszym czynnikiem przy wyborze stażu lub pracy studenci wskazywali przede wszystkim na możliwości rozwoju (50%), a dopiero później na wynagrodzenie (25%). Na kolejnych miejscach znalazły się prestiż firmy (8%), elastyczność pracy (6%), lokalizacja firmy (4%).

Więcej: www.pwc.pl/pl/media/2015/2015-10-19-pokolenie-y-wymusza-na-rynku-pracy-zmiane-zasad-rekrutacji.html

Źródło: pwc.pl, stan z dnia 23 października 2015 r.