Wyniki badań YouEarnedIt, amerykańskiej firmy tworzącej oprogramowanie wspierające budowę zaangażowania w firmach, nie pozostawiają wątpliwości co do tego, co najskuteczniej motywuje najmłodsze pokolenie pracowników, czyli tak zwanych millenialsów.
Okazuje się, że millenialsi, zwani również pokoleniem Y, są niezwykle sentymentalni i przywiązują dużą wagę do relacji międzyludzkich. Dla 97 proc. młodych pracowników regularny feedback jest rzeczą konieczną – nie wyobrażają sobie, aby częste rozmowy z przełożonym na temat ich zadań zostały zastąpione okazjonalną rozmową oceniającą.
67 proc. pracowników pokolenia Y uważa, że silne i dobre relacje ze współpracownikami są warunkiem koniecznym do powodzenia projektu oraz utrzymania ich zaangażowania i wiary w powodzenie zadania.
Dla większości ankietowanych wspólne zajęcia po pracy są oczywistością. Według pokolenia Y, mentoring, joga z kolegą z pracy czy imprezy integracyjne pozytywnie wpływają na zaangażowanie i motywację do pracy.
Źródło: www.hr.blr.com, stan z dnia 2 grudnia 2015 r.