Nie tylko poziom IQ jest miarą osiągnięć zawodowych i kariery. Inteligencja emocjonalna ma także duże znaczenie.
Według badań Carnegie Institute of Technology w Pittsburghu w 85 procentach na karierę zawodową składają się osobowość, umiejętność komunikowania się, negocjowania i przywództwa. Zaledwie 15% to wiedza techniczna. - Inteligencja emocjonalna jest silnie skorelowana z sukcesem. Osoby o wysokim poziomie takich umiejętności odnoszą sukces częściej niż osoby, które nie radzą sobie z emocjami i nie potrafią ich rozpoznawać – mówi Aneta Grzyb-Hejduk, ekspert ds. szkoleń w Akademii PARP. Osoby o wysokiej inteligencji emocjonalnej kontrolują swoje emocje, potrafią same się motywować i empatycznie patrzeć na innych. Tacy pracownicy lepiej oceniają warunki pracy i są wydajniejsi. Mają większą satysfakcję ze swojej pracy. To ludzie asertywni, ale empatyczni. Czy inteligencja emocjonalna to umiejętność, z którą się rodzimy? Czy nabywamy ją w ciągu życia? - Każdy ma zasób inteligencji emocjonalnej. Można go rozwijać, a dzięki wiedzy - odpowiednio wykorzystywać. Do starości możemy zdobywać nową wiedzę i umiejętności. Warto o tym pamiętać i poszukać w sobie ciekawości świata i siebie – mówi Aneta Grzyb-Hejduk z Akademii PARP.
Źródło: inf. pras. akademiaparp.gov.pl