Jak podaje Randstad, dla 53% Polaków kluczowym czynnikiem podczas rekrutacji jest atmosfera w zespole. A na dobrą reputację firmy zwraca uwagę 56% kandydatów. Przedsiębiorstwa kładą więc coraz silniejszy nacisk na budowę silnej marki pracodawcy, decydując się na niestandardowe rozwiązania, takie jak kampanie szyte na miarę, happeningi czy grywalizację. Projekty wykraczające poza rekrutacyjne klisze to dziś realne narzędzie przewagi w rekrutacji.
Na markę pracodawcy składają się m.in. zarobki, atmosfera w zespole, skala biznesu, projekty CSR czy warunki pracy. Zaskakującym stał się fakt, że czynniki pozapłacowe bywają dla generacji Y priorytetem. Według badań Universum Global, przeprowadzonych w 43 krajach – w tym Polsce – aż 73% przedstawicieli generacji Y przedkłada równowagę między życiem osobistym i zawodowym nad wysokość pensji. Ważną kwestią jest także możliwość stałego rozwijania swoich kompetencji.
Więcej: www.hrstandard.pl/2015/02/03/haczyk-na-mlodych-nietypowe-formy-rekrutacji-w-polsce
Źródło: www.hrstandard.pl, stan z dnia 6 lutego 2015 r.