Zbyt często komunikacja wewnętrzna jest postrzegana jako jedna z gałęzi zarządzania reputacją firmy. Coraz częściej osoby zarządzające komunikacją wykorzystują to żeby podkreślić swoją rolę jako strategicznych doradców.
Zalogowanie się na portalach o tematyce PR prawdopodobnie da ci ograniczony obraz na temat tego, czym jest komunikacja wewnętrzna. Można tam znaleźć pogadanki o tym, że „każdy pracownik jest globalnym nadawcą informacji na temat organizacji” i wiadomości mówiące, że „teraz, bardziej niż kiedykolwiek, pracownicy firmy są jednymi z najbardziej zaufanych źródeł informacji.” Czy na pewno komunikacja pracownicza jest czymś więcej niż sposobem by wzmocnić swoją reputację na zewnątrz? Czy potrzeba bardziej niezawodnych kanałów zewnętrznych jest jedynym powodem dla wzrostu ich ważności w agendzie dyrektorów zajmujących się komunikacją? Czy budowa silnej marki lub utrzymywanie dobrego imienia to jedyne, na czym zależy departamentowi PR? Oczywiście, osoby zarządzające komunikacją wiedzą, że dziś muszą mieć szerszy zakres działań niż staromodne relacje medialne. Komunikacja wewnętrzna jest jedną z najważniejszych spraw, jakie menedżerowie ds. komunikacji wskazują w czasie badań prowadzonych np. przez EACD. Debatują jak prowadzić swoje zespoły tak, aby spełnić rosnące oczekiwania swoich szefów co do dostarczania wartości, które wykraczają poza zadowalanie prasy.
Więcej: www.komunikat.rrcc.pl/2016/08/jak-miec-wplyw-na-organizacje-dzieki-komunikacji-wewnetrznej
Źródło: www.komunikat.rrcc.pl, stan z dnia 19 sierpnia 2016 r.