Coraz większa liczba prezesów z niepokojem obserwuje, jak ich działy HR nie radzą sobie z odpływem pracowników. Być może problem rozwiąże zniesienie zakazu wchodzenia na portale społecznościowe w czasie pracy?

Kryzys dosięga działy HR. Jak wynika z badań Deloitte Global Human Capital Trends 2015: Leading into the new world of work, specjalista do spraw zarządzania zasobami ludzkimi powinien znać się nie tylko na sprawach kadrowych, ale również na social mediach. Ale jak aktywnie monitorować aktywności w sieci, skoro część korporacji blokuje swoim pracownikom dostęp do portali społecznościowych przynajmniej na osiem godzin w ciągu dnia? Na większą swobodę mogą liczyć działy HR, które portale typu Facebook traktują jako narzędzie pracy. Zdaniem Katarzyny Cyran (Specjalistki ds. Rekrutacji w Shell Business Operations Kraków), media społecznościowe stały się nieodłącznym narzędziem pracy HR-owca, szczególnie obecnie, gdy niedobór talentów na rynku pracy jest coraz bardziej zauważalny. Jak wskazują badania Antal International aż 96% specjalistów jest gotowa rozważyć ofertę otrzymaną bezpośrednio od rekrutera. Dlatego główne wyzwanie dla branży, szczególnie w sektorze nowoczesnych usług dla biznesu, to proaktywne działania HR.

Więcej: hrstandard.pl/2015/12/16/kadrowa-siedzi-na-facebooku

Źródło: hrstandard.pl, stan z dni 17 grudnia 2015 r.