Social media stworzyło wiele nowych możliwości zarówno dla rekruterów jak i dla osób poszukujących pracy. Dowodzi tego badanie przeprowadzone przez Randstad Business Support na 2000 pracowników i rekruterów. Dla 4% osób rekrutujących nie ma mowy o zatrudnieniu kandydata, który nie posiada portalu social media. Jednak aż 88% twierdzi, że nie ma to dla nich znaczenia.

75% pracowników twierdzi, że nie ma nic przeciwko, jeśli pracodawca sprawdzi ich profil na portalu społecznościowym. 15% czuje się z tym niekomfortowo, a 5% byłoby bardzo zaniepokojonych, gdyby doszło do takiej sytuacji. 9% ankietowanych uważa, że pracodawca nie zatrudniłby ich po obejrzeniu ich profili w social media.Natomiast 45% uważa, że nawet w takim przypadku nadal mieliby szansę dostać pracę. Jednak nie tylko pracodawcy sprawdzają potencjalnych pracowników. 26% osób kandydujących na daną posadę sprawdza pracowników zatrudnionych w tej firmie. Natomiast 14% sprawdza profile pracodawców na LinkedIN.

Więcej: www.cipd.co.uk/pm/peoplemanagement/b/weblog/archive/2015/02/17/jobseekers-overlook-social-media-profiles-when-applying-for-jobs.aspx

Źródło: www.cipd.co.uk, stan z dnia 23 lutego 2015 r.