Zdaniem 67% przedstawicieli firm z całego świata idea różnorodności i zapobiegania wykluczeniu kobiet została całkowicie lub w znacznym stopniu wdrożona w ich strukturach – to główny wniosek z globalnego webcastu, zorganizowanego po raz czwarty przez Deloitte z okazji Międzynarodowego Dnia Kobiet.

Wzięło w nim udział 900 osób z 22 krajów, w tym z Polski. Ponad dwie trzecie osób biorących udział w internetowym seminarium z okazji Międzynarodowego Dnia Kobiet dostrzega, że w ich firmach zostały podjęte ważne kroki w kierunku wyrównania szans kobiet i mężczyzn na rynku pracy. 75% osób jest zdania, że propagowanie różnorodności i zapobieganie wykluczeniu w kulturze ich organizacji jest bardzo istotne. Uczestnicy debaty dzielili się pomysłami dotyczącymi realizacji strategii promowania wyrównania szans obu płci na rynku pracy, które okazały się skuteczne w ich własnych organizacjach. Ponad połowa osób biorących udział w webcaście wskazała, że bezpośrednie łączenie różnorodności z celami firmy i strategią dotyczącą konkurencyjności jest najważniejszym krokiem, jaki organizacje i rządy państw mogą uczynić w kierunku trwałego włączenia zapobiegania wykluczeniu do filozofii przedsiębiorstw.

Źródło: www.deloitte.com/pl, stan z dnia 26 marca 2012 r.