Bezrobotny w urzędzie pracy zarejestruje się przez internet
\

Minister pracy Władysław Kosiniak-Kamysz podpisał rozporządzenie w sprawie rejestracji bezrobotnych i poszukujących pracy, zgodnie z którym za pół roku wejdą w życie przepisy, dzięki którym będzie można przez internet rejestrować się i umawiać na wizytę w urzędach pracy.

Zmiana ma usprawnić funkcjonowanie urzędów pracy, ale przede wszystkim ma być wygodna dla osób bezrobotnych. Rejestrować się w urzędach pracy będą mogły osoby bezrobotne oraz poszukujące pracy. Po wypełnieniu specjalnego formularza elektronicznego i jego przekazaniu, zostanie wyznaczony termin wizyty w urzędzie pracy, nie dłuższy niż siedem dni roboczych, by dostarczyć pozostałe niezbędne do rejestracji dokumenty. Aby skorzystać z pełnej rejestracji przez internet konieczne będzie dodatkowo posiadanie np. bezpiecznego podpisu elektronicznego weryfikowanego certyfikatem, podpisu potwierdzonego profilem zaufanym elektronicznej platformy usług administracji publicznej albo podpisu osobistego weryfikowanego certyfikatem podpisu osobistego. Jak ocenia MPiPS zakres wykorzystania pełnej elektronicznej rejestracji, przynajmniej w początkowym okresie funkcjonowanie rozporządzenia, będzie ograniczony. Nadal będzie można zarejestrować się, odwiedzając urząd.

Opracowanie: Weronika Adamczyk

Źródło: www.mpips.gov.pl, stan z dnia 14 listopada 2012 r.

Data publikacji: 14 listopada 2012 r.