Pracodawcy coraz częściej sprawdzają wizerunek kandydatów do pracy w Internecie. Ci zaś nie pozostają im dłużni. Z ankiety przeprowadzonej przez serwis Praca.pl wynika, że tylko 14% kandydatów nigdy nie sprawdzało opinii o pracodawcy w Internecie.
Jak opinie o pracy i firmie znalezione w sieci wykorzystują Polacy? Fora internetowe to prawdziwa kopalnia informacji. Można z nich dowiedzieć się, która pralka psuje się najczęściej, jaki krem najlepiej odżywia skórę, która pizzeria oferuje smaczne i tanie jedzenie. Poza takimi stricte użytkowymi danymi, internauci równie chętnie dzielą się wiedzą na temat tego, jak pracuje się u danego pracodawcy. Czy kandydaci do pracy korzystają z takich informacji i w jaki sposób? Z przeprowadzonej w styczniu przez portal Praca.pl ankiety, w której udział wzięło 1045 użytkowników serwisu wynika, że zaledwie 14% pracowników i kandydatów nie ma w zwyczaju sprawdzać opinii na temat pracodawcy w Internecie. Pozostali „googlują" przyszłe firmy. Co trzeci kandydat sprawdza opinie o firmie w sieci jeszcze zanim prześle swoje CV. Nieco większa część (37%) robi to tuż przed rozmową kwalifikacyjną, a 16% za wyszukiwanie opinii zabiera się kiedy już otrzyma ofertę pracy.
 
Źródło: inf. pras. www.praca.pl