Światowy Tydzień Przedsiębiorczości to wydarzenie odbywające się w 150 krajach na całym globie. Jego celem jest promocja przedsiębiorczości jako postawy i cechy umożliwiającej podejmowanie biznesowych inicjatyw. Podczas wydarzenia inaugurującego Jonathan Ortmans, prezydent Global Entrepreneurship Week, w filmie dedykowanym polskim obchodom ŚTP, powiedział – Polska jest krajem, który przez lata musiał mierzyć się z wieloma trudnościami. Ale w efekcie tych zmagań wyrosło pokolenie przedsiębiorców, którzy są bardziej zdeterminowani i wytrwali w dążeniu do sukcesu. To właśnie ci przedsiębiorcy zasługują na szczególne uznanie.
Podczas inauguracji Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości w Domu Towarowym Braci Jabłkowskich w Warszawie wręczono statuetki w konkursie „Twarze Przedsiębiorczości”. W kategorii „Młody Przedsiębiorca” nagrodę główną otrzymał Maciej Zieliński, założyciel Automater Sp. z o.o. Za zwycięzcę w kategorii „Firma wspierająca młodych” jury uznało informatyczną firmę Volanto Sp. z o.o. Natomiast Fundacja Kronenberga przy City Handlowy otrzymała statuetkę w kategorii „Instytucja wspierającej przedsiębiorczość”. 
- Organizując konkurs chcieliśmy uświadomić Polakom, że stereotyp przedsiębiorcy-wyzyskiwacza jest krzywdzący i w większości przypadków nieprawdziwy. Polscy przedsiębiorcy to ludzie odważni, wytrwali, pracujący z pasją i często pomagający innym w potrzebie. Warto zapoznać się z tym, co robią nasi nominowani i laureaci – powiedziała Justyna Politańska, prezes Fundacji Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości. 
Organizatorom ŚTP przyświecała także idea promocji zatrudniania młodych ludzi w przedsiębiorstwach. Badania Europejskiego Funduszu Leasingowego  „Młodzi na rynku pracy pod lupą” przeprowadzone wśród małych i średnich przedsiębiorców pokazują, że pracodawcy są świadomi mocnych stron młodych pracowników. Według badanych młodzi pracują kreatywniej i są źródłem innowacji (45 proc. wskazań), a także szybciej się uczą (37 proc.) i lepiej radzą sobie z techniką i komputerami (37%). To brak doświadczenia, nie roszczeniowość, jest jednym z najpoważniejszych ograniczeń blokujących szanse młodych na rynku pracy. Największą barierą wydaje się być zbyt niskie tempo rozwoju przedsiębiorstw. Jeśli firma w ogóle nie ma potrzeby zatrudniania pracowników, to tym bardziej nie zatrudni młodych. Tylko zapewniając dobrą edukację młodym, a z drugiej strony zapewniając wzrost gospodarczy, jesteśmy w stanie zmienić sytuacje młodych ludzi na lepsze.   
Podczas Inauguracji zainicjowana została także Koalicja na rzecz przedsiębiorczości - porozumienie instytucji, firm i organizacji wspierających rozwój polskiej przedsiębiorczości. Koalicjanci: Fundacja Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości, Konfederacja Lewiatan, Polska Agencja Rozwoju Regionalnego, Centrum Przedsiębiorczości Smolna, Fundacja Młodzieżowej Przedsiębiorczości, Fundacja Przedsiębiorczości Kobiet, Amway Polska, Europejski Fundusz Leasingowy, Akademia Leona Koźmińskiego i Nestle Polska) są zdania, że tylko wspólne działania na rzecz rozwoju polskiej przedsiębiorczości mają szansę przynieść systemowe zmiany. Koalicjanci będą wymieniać się informacjami i dobrymi praktykami z kraju i z zagranicy, a także podejmować wspólne działania w celu wspierania rozwoju polskiej przedsiębiorczości. 
Jak pokazuje najnowszy Światowy Raport o Przedsiębiorczości Amway, prezentowany po raz pierwszy w tym roku podczas Tygodnia Przedsiębiorczości, trzy czwarte Polaków wykazuje pozytywną postawę w stosunku do pracy na własny rachunek. To duży potencjał. Powinniśmy robić wszystko, by to pozytywne podejście przekuć w realne działania – dodaje Jakub Gontarek, wiceprezes Fundacji ŚTP.