Plan Centralnego Funduszu Rozwoju Kultury na 1988 r.

UCHWAŁA
SEJMU POLSKIEJ RZECZYPOSPOLITEJ LUDOWEJ
z dnia 21 stycznia 1988 r.
w sprawie planu Centralnego Funduszu Rozwoju Kultury na 1988 r.

§  1.
1.
Uchwala się plan dochodów i wydatków Centralnego Funduszu Rozwoju Kultury na 1988 r.
2.
Plan dochodów i wydatków Centralnego Funduszu Rozwoju Kultury określa załącznik nr 1 do uchwały.
3.
Plan dotacji z tego Funduszu dla wojewódzkich funduszy rozwoju kultury określa załącznik nr 2 do uchwały.
§  2.
Upoważnia się Ministra Kultury i Sztuki do podziału kwot nie rozdzielonych wydatków.
§  3.
Upoważnia się Ministra Kultury i Sztuki do dokonywania w wypadkach uzasadnionych potrzebami rozwoju kultury zmian w planowanych wydatkach Centralnego Funduszu Rozwoju Kultury.
§  4.
Uchwała wchodzi w życie z dniem ogłoszenia z mocą od dnia 1 stycznia 1988 r.

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK Nr  1

PLAN CENTRALNEGO FUNDUSZU ROZWOJU KULTURY NA 1988 R.

w tys. zł
Wyszczególnienie Przewidywane wykonanie 1987 r. Plan na 1988 r. Wskaźnik %

3 : 2

1 2 3 4
FUNDUSZ CENTRALNY OGÓŁEM 85.406.557 108.079.000 126,5
Stan środków na początek roku 1.639.008 500.000 30,5
I. Dochody Funduszu Centralnego 83.767.549 107.579.000 128,4
- Udział w dochodach budżetu

państwa w wysokości 14,5%

podatku od płac

75.180.000*) 91.640.000 121,9
- Rozliczenia z budżetem państwa z

lat ubiegłych

5.300.000 11.605.000 219,0
- Inne dotacje z budżetu państwa 15.065 - -
- Wpłaty ze środków funduszu

przeciwalkoholowego w wysokości

15% rocznych wpływów na ten

fundusz

1.987.500 3.107.000 156,3
- Dotacje z budżetu państwa na

finansowanie inwestycji w

wysokości nakładów określonych w

centralnym planie rocznym

1.154.950 1.177.000 101,9
- Inne dochody 130.034 50.000 38,5
II. Wydatki Funduszu Centralnego 84.906.557 106.279.000 125,2
w tym:
A) Wydatki bieżące Funduszu

Centralnego

83.297.410 101.558.600 121,9
w tym:
- dotacja dla planu terenowego 61.494.387 73.995.500 120,3
Wydatki bieżące Funduszu

Centralnego przeznacza się na:

1) twórczość artystyczną oraz

działalność instytucji

artystycznych

19.478.966 23.631.700 121,3
2) ochronę dóbr kultury oraz

muzealnictwo

8.352.979 10.355.100 124,0
3) biblioteki oraz rozwój

czytelnictwa

11.284.300 13.510.000 119,7
4) kinematografię 5.172.924 5.695.700 110,1
5) działalność domów kultury,

klubów, świetlic oraz innych

placówek upowszechniania

kultury i sztuki

13.829.450 16.571.800 119,8
6) społeczny ruch kulturalny oraz

regionalne stowarzyszenia

kulturalne

2.295.071 2.669.900 116,3
7) utrzymanie, budowę i rozbudowę

obiektów oraz urządzeń

służących działalności

kulturalnej

18.868.048 24.079.700 127,6
8) dokształcanie i doskonalenie

zawodowe pracowników

upowszechnia kultury

42.600 51.300 120,4
9) upowszechnianie kultury

polskiej za granicą oraz

współpracę kulturalną z

zagranicą

1.006.377 1.266.400 125,8
10) badania i analizy naukowe z

zakresu kultury i sztuki

13.700 16.600 121,2
11) inne wydatki związane z

kulturą i sztuką

2.952.995 3.710.400 125,6
B) Wydatki na inwestycje planu

centralnego

1.609.147 1.177.000 73,1
C) Rezerwa Ministra Kultury i

Sztuki

- 3.543.400 -
Stan środków na koniec roku 500.000 1.800.000 360,0
Środki dewizowe
A. I obszar płatniczy (w tys.

rbl)

- stan środków na początek

roku

339,0 322,0 95,0
- wpływy 200,0 240,0 120,0
- wydatki 217,0 280,0 129,0
- stan środków na koniec roku 322,0 282,0 87,6
B. II obszar płatniczy (w tys.

USD)

- stan środków na początek

roku

1.012,0 662,0 65,4
- wpływy 2.130,0 2.343,0 110,0
- wydatki 2.480,0 2.662,0 107,3
- stan środków na koniec roku 662,0 343,0 51,8
*) 14,0% podatku od płac.

ZAŁĄCZNIK Nr  2

DOTACJA Z CENTRALNEGO FUNDUSZU ROZWOJU KULTURY DLA WOJEWÓDZKICH FUNDUSZY ROZWOJU KULTURY NA ROK 1988

w tys. zł
Lp. Województwo Dotacja ogółem
1 2 3
POLSKA - ogółem 73.995.500
1 stołeczne warszawskie 5.571.700
2 bialskopodlaskie 520.500
3 białostockie 1.590.600
4 bielskie 1.208.100
5 bydgoskie 1.888.400
6 chełmskie 649.900
7 ciechanowskie 708.600
8 częstochowskie 1.028.600
9 elbląskie 889.200
10 gdańskie 2.643.200
11 gorzowskie 1.020.000
12 jeleniogórskie 1.316.000
13 kaliskie 1.022.100
14 katowickie 5.354.900
15 kieleckie 1.765.300
16 konińskie 661.500
17 koszalińskie 1.140.700
18 krakowskie 4.119.600
19 krośnieńskie 817.800
20 legnickie 1.046.000
21 leszczyńskie 707.500
22 lubelskie 2.015.100
23 łomżyńskie 771.600
24 łódzkie 3.550.000
25 nowosądeckie 1.090.300
26 olsztyńskie 1.640.200
27 opolskie 1.602.300
28 ostrołęckie 670.500
29 pilskie 819.200
30 piotrkowskie 700.000
31 płockie 966.800
32 poznańskie 3.134.200
33 przemyskie 853.600
34 radomskie 1.132.300
35 rzeszowskie 1.794.400
36 siedleckie 949.300
37 sieradzkie 632.300
38 skierniewickie 738.500
39 słupskie 929.200
40 suwalskie 894.000
41 szczecińskie 2.105.800
42 tarnobrzeskie 940.400
43 tarnowskie 978.300
44 toruńskie 1.460.100
45 wałbrzyskie 1.592.000
46 włocławskie 683.100
47 wrocławskie 3.151.700
48 zamojskie 1.042.200
49 zielonogórskie 1.487.900

Zmiany w prawie

Lekarze i pielęgniarki na kontraktach „uratują” firmy przed przekształcaniem umów?

4 grudnia Komitet Stały Rady Ministrów przyjął projekt zmian w ustawie o PIP - przekazało w czwartek MRPiPS. Nie wiadomo jednak, jaki jest jego ostateczny kształt. Jeszcze w środę Ministerstwo Zdrowia informowało Komitet, że zgadza się na propozycję, by skutki rozstrzygnięć PIP i ich zakres działał na przyszłość, a skutkiem polecenia inspektora pracy nie było ustalenie istnienia stosunku pracy między stronami umowy B2B, ale ustalenie zgodności jej z prawem. Zdaniem prawników, to byłaby kontrrewolucja w stosunku do projektu resortu pracy.

Grażyna J. Leśniak 05.12.2025
Klub parlamentarny PSL-TD przeciwko projektowi ustawy o PIP

Przygotowany przez ministerstwo pracy projekt zmian w ustawie o PIP, przyznający inspektorom pracy uprawnienie do przekształcania umów cywilnoprawnych i B2B w umowy o pracę, łamie konstytucję i szkodzi polskiej gospodarce – ogłosili posłowie PSL na zorganizowanej w czwartek w Sejmie konferencji prasowej. I zażądali zdjęcia tego projektu z dzisiejszego porządku posiedzenia Komitetu Stałego Rady Ministrów.

Grażyna J. Leśniak 04.12.2025
Prezydent podpisał zakaz hodowli zwierząt na futra, ale tzw. ustawę łańcuchową zawetował

Prezydent Karol Nawrocki podpisał we wtorek ustawę z 7 listopada 2025 r. o zmianie ustawy o ochronie zwierząt. Jej celem jest wprowadzenie zakazu chowu i hodowli zwierząt futerkowych w celach komercyjnych, z wyjątkiem królika, w szczególności w celu pozyskania z nich futer lub innych części zwierząt. Zawetowana została jednak ustawa zakazująca trzymania psów na łańcuchach. Prezydent ma w tym zakresie złożyć własny projekt.

Krzysztof Koślicki 02.12.2025
Przekształcanie umów B2B dołoży pracy sądom

Resort pracy nie podjął nawet próby oszacowania, jak reklasyfikacja umów cywilnoprawnych i B2B na umowy o pracę wpłynie na obciążenie sądów pracy i długość postępowań sądowych. Tymczasem eksperci wyliczyli, że w wariancie skrajnym, zakładającym 150 tys. nowych spraw rocznie, skala powstałych zaległości rośnie do ponad 31 miesięcy dodatkowej pracy lub koniecznego zwiększenia zasobów sądów o 259 proc. Sprawa jest o tyle ważna, że na podobnym etapie prac są dwa projekty ustaw, które – jak twierdzą prawnicy – mogą zwiększyć obciążenie sądów.

Grażyna J. Leśniak 25.11.2025
MZ znosi limit tzw. nadwykonań świadczeń udzielanych osobom do 18. roku życia - projekt przyjęty przez rząd

Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy o Funduszu Medycznym - poinformował w środę rzecznik rządu Adam Szłapka. Przygotowana przez resort zdrowia propozycja zakłada, że Narodowy Fundusz Zdrowia będzie mógł w 2025 r. otrzymać dodatkowo około 3,6 mld zł z Funduszu Medycznego. MZ chce również, by programy inwestycyjne dla projektów strategicznych były zatwierdzane przez ministra zdrowia, a nie jak dotychczas, ustanawiane przez Radę Ministrów. Zamierza też umożliwić dofinansowanie programów polityki zdrowotnej realizowanych przez gminy w całości ze środków Funduszu Medycznego.

Grażyna J. Leśniak 19.11.2025
Środowisko psychologów i psychoterapeutów bez prawa do opiniowania projektu ustawy?

Przedstawiciele środowiska psychologów i psychoterapeutów wskazują na ograniczanie możliwości przedstawiania przez nich opinii do rządowego projektu ustawy o zawodzie psychologa oraz samorządzie zawodowym psychologów, nad którym pracuje sejmowa podkomisja nadzwyczajna. Może to wywoływać poczucie deficytu demokracji, zwłaszcza gdy procedowane regulacje dotyczą konkretnych zawodów i grup społecznych, a tym samym także praw i obowiązków osób do nich należących.

Grażyna J. Leśniak 19.11.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

M.P.1988.2.8

Rodzaj: Uchwała
Tytuł: Plan Centralnego Funduszu Rozwoju Kultury na 1988 r.
Data aktu: 21/01/1988
Data ogłoszenia: 28/01/1988
Data wejścia w życie: 01/01/1988, 28/01/1988