uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,
uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2017/1129 z dnia 14 czerwca 2017 r. w sprawie prospektu, który ma być publikowany w związku z ofertą publiczną papierów wartościowych lub dopuszczeniem ich do obrotu na rynku regulowanym oraz uchylenia dyrektywy 2003/71/WE 1 , a w szczególności jego art. 1 ust. 7
(1) Aby zapewnić najwyższe standardy ochrony inwestorów w całej Unii oraz umożliwić inwestorom podjęcie przemyślanej decyzji inwestycyjnej, dokument, o którym mowa w art. 1 ust. 4 lit. f) i g) oraz art. 1 ust. 5 akapit pierwszy lit. e) i f) rozporządzenia (UE) 2017/1129 ("dokument do celów wyłączenia"), powinien zawierać wystarczające, obiektywne i zrozumiałe informacje na temat przedsiębiorstw zaangażowanych w transakcję, praw dotyczących udziałowych papierów wartościowych, perspektyw emitenta tych udziałowych papierów wartościowych oraz - w zależności od rodzaju transakcji - na temat spółki będącej przedmiotem oferty, spółki przejmowanej lub spółki dzielonej.
(2) Aby zapewnić inwestorom uzyskanie niezbędnych informacji umożliwiających im podjęcie przemyślanej decyzji inwestycyjnej, w przypadku przejęcia poprzez ofertę wymiany, które spełnia warunki określone w art. 1 ust. 6a lit. b) rozporządzenia (UE) 2017/1129 - w takim przypadku oferowane udziałowe papiery wartościowe nie są tożsame z istniejącymi papierami wartościowymi, które zostały już dopuszczone do obrotu na rynku regulowanym przed przejęciem i powiązaną z nim transakcją albo przejęcie uważa się za transakcję przejęcia odwrotnego - należy wymagać bardziej złożonego dokumentu do celów wyłączenia. Na potrzeby takich sytuacji należy szczegółowo określić rozszerzoną treść dokumentu do celów wyłączenia.
(3) Aby ograniczyć niepotrzebne koszty dla emitentów, dokument do celów wyłączenia powinien być mniej obszerny, jeżeli w związku z transakcją udziałowe papiery wartościowe będące przedmiotem oferty publicznej lub mające zostać dopuszczone do obrotu na rynku regulowanym są tożsame z tymi, które już dopuszczono do obrotu na rynku regulowanym i które stanowią niewielką część tych udziałowych papierów wartościowych. Na potrzeby takiej sytuacji należy szczegółowo określić ograniczoną treść dokumentu do celów wyłączenia. W takiej jednak sytuacji emitentowi nie należy uniemożliwiać skorzystania z wyłączenia zgodnie z art. 1 ust. 5, akapit pierwszy lit. a) lub b) rozporządzenia (UE) 2017/1129.
(4) Aby uprościć opracowywanie dokumentu do celów wyłączenia oraz obniżyć koszty jego sporządzania, emitentom należy dać możliwość włączenia do tego dokumentu, poprzez odniesienie, niektórych informacji, które już opublikowano w formie elektronicznej, pod warunkiem że takie informacje są łatwo dostępne i zostały sporządzone w tym samym języku, w którym sporządzono dokument do celów wyłączenia.
(5) Inwestorzy powinni mieć możliwość zrozumienia sytuacji emitenta, który ma złożoną historię finansową lub podjął znaczące zobowiązanie finansowe, w którym to przypadku konieczne może być ujawnienie informacji na temat podmiotu innego niż emitent. Emitent powinien być zatem zobowiązany do opisania w dokumencie do celów wyłączenia swojej złożonej historii finansowej lub wpływu, jaki podjęte przez niego znaczące zobowiązanie finansowe ma na niego samego lub na jego działalność gospodarczą.
(6) Aby zapewnić, by dokument do celów wyłączenia był dla inwestorów możliwy do sporządzenia, należy doprecyzować, że określenie języka, w jakim należy sporządzić dokument, jest zadaniem właściwego organu krajowego,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
| W imieniu Komisji | |
| Ursula VON DER LEYEN | |
| Przewodnicząca |
Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.
10.12.2025Mimo iż do 1 stycznia zostały trzy tygodnie, przedsiębiorcy wciąż nie mają pewności, które zmiany wejdą w życie w nowym roku. Brakuje m.in. rozporządzeń wykonawczych do KSeF i rozporządzenia w sprawie JPK VAT. Część ustaw nadal jest na etapie prac parlamentu lub czeka na podpis prezydenta. Wiadomo już jednak, że nie będzie dużej nowelizacji ustaw o PIT i CIT. W 2026 r. nadal będzie można korzystać na starych zasadach z ulgi mieszkaniowej i IP Box oraz sprzedać bez podatku poleasingowy samochód.
10.12.2025Komitet Stały Rady Ministrów wprowadził bardzo istotne zmiany do projektu ustawy przygotowanego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – poinformował minister Maciej Berek w czwartek wieczorem, w programie „Pytanie dnia” na antenie TVP Info. Jak poinformował, projekt nowelizacji ustawy o PIP powinien trafić do Sejmu w grudniu 2025 roku, aby prace nad nim w Parlamencie trwały w I kwartale 2026 r.
05.12.20254 grudnia Komitet Stały Rady Ministrów przyjął projekt zmian w ustawie o PIP - przekazało w czwartek MRPiPS. Nie wiadomo jednak, jaki jest jego ostateczny kształt. Jeszcze w środę Ministerstwo Zdrowia informowało Komitet, że zgadza się na propozycję, by skutki rozstrzygnięć PIP i ich zakres działał na przyszłość, a skutkiem polecenia inspektora pracy nie było ustalenie istnienia stosunku pracy między stronami umowy B2B, ale ustalenie zgodności jej z prawem. Zdaniem prawników, to byłaby kontrrewolucja w stosunku do projektu resortu pracy.
05.12.2025Przygotowany przez ministerstwo pracy projekt zmian w ustawie o PIP, przyznający inspektorom pracy uprawnienie do przekształcania umów cywilnoprawnych i B2B w umowy o pracę, łamie konstytucję i szkodzi polskiej gospodarce – ogłosili posłowie PSL na zorganizowanej w czwartek w Sejmie konferencji prasowej. I zażądali zdjęcia tego projektu z dzisiejszego porządku posiedzenia Komitetu Stałego Rady Ministrów.
04.12.2025Prezydent Karol Nawrocki podpisał we wtorek ustawę z 7 listopada 2025 r. o zmianie ustawy o ochronie zwierząt. Jej celem jest wprowadzenie zakazu chowu i hodowli zwierząt futerkowych w celach komercyjnych, z wyjątkiem królika, w szczególności w celu pozyskania z nich futer lub innych części zwierząt. Zawetowana została jednak ustawa zakazująca trzymania psów na łańcuchach. Prezydent ma w tym zakresie złożyć własny projekt.
02.12.2025| Identyfikator: | Dz.U.UE.L.2021.106.32 |
| Rodzaj: | Rozporządzenie |
| Tytuł: | Rozporządzenie delegowane 2021/528 uzupełniające rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2017/1129 w odniesieniu do minimalnego zakresu informacji w dokumencie, który należy opublikować do celów wyłączenia dotyczącego prospektu w związku z przejęciem poprzez ofertę wymiany, połączeniem lub podziałem |
| Data aktu: | 16/12/2020 |
| Data ogłoszenia: | 26/03/2021 |
| Data wejścia w życie: | 15/04/2021 |