(Tekst mający znaczenie dla EOG)
(2004/439/WE)
(Dz.U.UE L z dnia 30 kwietnia 2004 r.)
KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,
uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,
uwzględniając Traktat o Przystąpieniu Cypru, Estonii, Litwy, Łotwy, Malty, Polski, Republiki Czeskiej, Słowacji, Słowenii i Węgier, w szczególności jego art. 2 ust. 3,
uwzględniając Akt Przystąpienia Cypru, Estonii, Litwy, Łotwy, Malty, Polski, Republiki Czeskiej, Słowacji, Słowenii i Węgier, w szczególności jego art. 42,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) Na Malcie siedem zakładów mięsnych o wysokiej wydajności ma trudności ze spełnieniem do dnia 1 maja 2004 r. wymagań strukturalnych ustanowionych w załączniku I do dyrektywy Rady 64/433/EWG z dnia 26 czerwca 1964 r. w sprawie problemów zdrowotnych dotyczących produkcji i wprowadzania do obrotu świeżego mięsa(1), w załącznikach A i B do dyrektywy Rady 77/99/EWG z dnia 21 grudnia 1976 r. w sprawie problemów zdrowotnych wpływających na produkcję i wprowadzanie do obrotu produktów mięsnych oraz niektórych produktów pochodzenia zwierzęcego(2) oraz w Załączniku do dyrektywy Rady 94/65/WE z dnia 14 grudnia 1994 r. ustanawiającej wymagania dotyczące produkcji i wprowadzania do obrotu mięsa mielonego oraz wyrobów mięsnych(3).
(2) W związku z tym w przypadku wymienionych siedmiu zakładów konieczny jest czas na zakończenie przez nie procesu modernizacji w celu pełnego dostosowania do odpowiednich wymagań strukturalnych ustanowionych w dyrektywach 64/433/EWG, 77/99/EWG i 94/65/WE.
(3) Wymienione siedem zakładów, będących obecnie w zaawansowanej fazie modernizacji, przedstawiło wiarygodne gwarancje co do posiadania koniecznych środków finansowych na uzupełnienie pozostałych braków w odpowiednim czasie i otrzymało pozytywną opinię Departamentu Żywności i Weterynarii w Maltańskim Ministerstwie Rolnictwa i Środowiska w odniesieniu do zakończenia omawianego procesu modernizacji.
(4) W odniesieniu do Malty dostępne są szczegółowe informacje dotyczące każdego zakładu.
(5) Dlatego uzasadnione jest przyznanie, na wniosek Malty, okresu przejściowego tym siedmiu zakładom w celu ułatwienia przejścia od systemu istniejącego na Malcie do systemu wynikającego ze stosowania wspólnotowego prawodawstwa weterynaryjnego.
(6) Z uwagi na wyjątkowy charakter tego przejściowego odstępstwa, nieprzewidzianego w toku negocjacji w sprawie rozszerzenia, po przyjęciu niniejszej decyzji nie będą rozpatrywane żadne dalsze wnioski ze strony Malty w zakresie środków przejściowych dotyczących wymagań strukturalnych w odniesieniu do zakładów wytwarzających produkty zwierzęce.
(7) Ze względu na zaawansowaną fazę modernizacji oraz wyjątkowy charakter środka przejściowego, okres przejściowy należy ograniczyć do 31 grudnia 2004 r. i nie należy go przedłużać poza ten termin.
(8) Wskazane jest podporządkowanie zakładów znajdujących się w okresie przekształceń, objętych niniejszą decyzją, takim samym zasadom, jakie mają zastosowanie w przypadku produktów pochodzących z zakładów, którym został przyznany okres przejściowy w odniesieniu do wymagań strukturalnych, zgodnie z procedurą przewidzianą w odpowiednich załącznikach do Aktu Przystąpienia.
(9) Środki przewidziane w niniejszej decyzji są zgodne z opinia Stałego Komitetu ds. Łańcucha Pokarmowego i Zdrowia Zwierząt,
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:
Sporządzono w Brukseli, dnia 29 kwietnia 2004 r.
| W imieniu Komisji | |
| David BYRNE | |
| Członek Komisji |
______
(1) Dz.U. L 121 z 29.7.1964, str. 2012/64. Dyrektywa ostatnio zmieniona Aktem dotyczącym warunków Przystąpienia (Dz.U. L 236 z 23.9.2004, str. 381).
(2) Dz.U. L 26 z 31.1.1977, str. 85. Dyrektywa ostatnio zmieniona Aktem dotyczącym warunków Przystąpienia (Dz.U. L 236 z 23.9.2004, str. 381).
(3) Dz.U. L 368 z 31.12.1994, str. 10. Dyrektywa ostatnio zmieniona rozporządzeniem (WE) nr 806/2003 (Dz.U. L 122 z 16.5.2003, str. 2).
Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.
10.12.2025Mimo iż do 1 stycznia zostały trzy tygodnie, przedsiębiorcy wciąż nie mają pewności, które zmiany wejdą w życie w nowym roku. Brakuje m.in. rozporządzeń wykonawczych do KSeF i rozporządzenia w sprawie JPK VAT. Część ustaw nadal jest na etapie prac parlamentu lub czeka na podpis prezydenta. Wiadomo już jednak, że nie będzie dużej nowelizacji ustaw o PIT i CIT. W 2026 r. nadal będzie można korzystać na starych zasadach z ulgi mieszkaniowej i IP Box oraz sprzedać bez podatku poleasingowy samochód.
10.12.2025Komitet Stały Rady Ministrów wprowadził bardzo istotne zmiany do projektu ustawy przygotowanego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – poinformował minister Maciej Berek w czwartek wieczorem, w programie „Pytanie dnia” na antenie TVP Info. Jak poinformował, projekt nowelizacji ustawy o PIP powinien trafić do Sejmu w grudniu 2025 roku, aby prace nad nim w Parlamencie trwały w I kwartale 2026 r.
05.12.20254 grudnia Komitet Stały Rady Ministrów przyjął projekt zmian w ustawie o PIP - przekazało w czwartek MRPiPS. Nie wiadomo jednak, jaki jest jego ostateczny kształt. Jeszcze w środę Ministerstwo Zdrowia informowało Komitet, że zgadza się na propozycję, by skutki rozstrzygnięć PIP i ich zakres działał na przyszłość, a skutkiem polecenia inspektora pracy nie było ustalenie istnienia stosunku pracy między stronami umowy B2B, ale ustalenie zgodności jej z prawem. Zdaniem prawników, to byłaby kontrrewolucja w stosunku do projektu resortu pracy.
05.12.2025Przygotowany przez ministerstwo pracy projekt zmian w ustawie o PIP, przyznający inspektorom pracy uprawnienie do przekształcania umów cywilnoprawnych i B2B w umowy o pracę, łamie konstytucję i szkodzi polskiej gospodarce – ogłosili posłowie PSL na zorganizowanej w czwartek w Sejmie konferencji prasowej. I zażądali zdjęcia tego projektu z dzisiejszego porządku posiedzenia Komitetu Stałego Rady Ministrów.
04.12.2025Prezydent Karol Nawrocki podpisał we wtorek ustawę z 7 listopada 2025 r. o zmianie ustawy o ochronie zwierząt. Jej celem jest wprowadzenie zakazu chowu i hodowli zwierząt futerkowych w celach komercyjnych, z wyjątkiem królika, w szczególności w celu pozyskania z nich futer lub innych części zwierząt. Zawetowana została jednak ustawa zakazująca trzymania psów na łańcuchach. Prezydent ma w tym zakresie złożyć własny projekt.
02.12.2025| Identyfikator: | Dz.U.UE.L.2004.154.96 |
| Rodzaj: | Decyzja |
| Tytuł: | Decyzja 2004/439/WE przyjmująca środek przejściowy dla niektórych zakładów z sektora mięsa na Malcie |
| Data aktu: | 29/04/2004 |
| Data ogłoszenia: | 30/04/2004 |
| Data wejścia w życie: | 30/04/2004, 01/05/2004 |