RADA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH, zwanych dalej "Wspólnotą", z jednej strony,FEDERALNA RADA SZWAJCARII działająca w imieniu Konfederacji Szwajcarskiej, zwanej dalej "Szwajcarią", z drugiej strony,
PRAGNĄC wspierać współpracę międzynarodową i handel międzynarodowy przez skoordynowaną europejską politykę transportową,
UZNAJĄC potrzebę trwałego rozwiązania problemów, wynikających z transalpejskiego tranzytu, w sposób zabezpieczający jakość życia miejscowej ludności, chroniący środowisko naturalne i przyczyniający się, poprzez sprawniejsze zarządzanie ruchem, do doprowadzenia utworzenia jednolitego rynku Wspólnoty Europejskiej i Europejskiego Obszaru Gospodarczego,
UZNAJĄC naturalne przeszkody dla rozwoju transalpejskiego ruchu drogowego, z których wynikają niektóre różnice w ustawodawstwie Stron o ruchu drogowym,
a także mając na uwadze, co następuje:
niezależnie od powyższego, uznaje się za słuszne stworzenie ułatwień w transporcie drogowym;
w warunkach ekonomicznych, środowiskowych, społecznych i bezpieczeństwa, transport kombinowany najlepiej odpowiada, w średnim i długim okresie, potrzebom wynikającym ze zwiększenia międzynarodowego transalpejskiego ruchu towarów;
poszczególne sposoby transportu muszą pokrywać ponoszone przez siebie koszty,
UZGODNIŁY, CO NASTĘPUJE: