(art. 24 rozporządzenia (UE) 2024/1143)
"Monterrei"
Numer referencyjny UE: PDO-ES-A1114-AM03 - 12.9.2025
1. Nazwa produktu
"Monterrei" 2. Rodzaj oznaczenia geograficznego
ChOG
ţ ChNP
OG 3.
Sektor
Produkty rolne
ţ Wina
Napoje spirytusowe
4. Państwo członkowskie, do którego należy obszar geograficzny
Hiszpania
5. Organ państwa członkowskiego powiadamiający o zmianie standardowej
Nazwa
Ministerstwo Rolnictwa, Rybołówstwa i Żywności, Dyrekcja Generalna ds. Żywności, Poddyrekcja Generalna ds. Kontroli Jakości Żywności i Laboratoriów Rolno-Spożywczych.
6. Kwalifikacja jako zmiana standardowa
Właściwy organ uznaje tę zmianę w specyfikacji produktu objętego ChNP "Monterrei" za zmianę standardową; nie można uznać jej za zmianę na poziomie Unii, ponieważ nie odpowiada ona żadnej z sytuacji, o których mowa w art. 24 ust. 3 rozporządzenia (UE) 2024/1143 w sprawie oznaczeń geograficznych. W szczególności: nie obejmuje zmiany w nazwie lub stosowaniu nazwy lub w kategorii produktu lub produktów noszących odnośne oznaczenie geograficzne; nie grozi zanikiem związku z obszarem geograficznym; nie wiąże się z dalszymi ograniczeniami dotyczącymi wprowadzania produktu do obrotu.
7. Opis zatwierdzonych zmian standardowych
Nazwa
WPROWADZENIE WIN RÓŻOWYCH
Opis
Wina różowe zostały wprowadzone w ramach kategorii 1, jedynej kategorii objętej tą ChNP. W związku z tym opisano ich analityczne i organoleptyczne cechy charakterystyczne, określono pewne wymogi dotyczące produkcji (co najmniej 85 % winogron musi być odmianą czerwoną; każde mieszanie winogron o innej barwie musi mieć miejsce po dostarczeniu lub zważeniu) i określono wydajność produkcji. Do związku dodano odniesienie do wina różowego, ale nie grozi to unieważnieniem związku.
Zmieniono pkt 2, 3, 5 i 7.2 specyfikacji produktu oraz pkt 6 i 7.1 jednolitego dokumentu.
ţ Zmiana ta ma wpływ na jednolity dokument.
Nazwa
ZMIANY LIMITÓW ANALITYCZNYCH
Opis
Maksymalną dopuszczalną zawartość siarki w winach białych zwiększono ze 160 mg/l do 200 mg/l.
Minimalną kwasowość ogólną w winach czerwonych obniżono z 4,5 g/l do 4 g/l.
Zaktualizowano odniesienie do przepisów opisujących wina "wytrawne", które są jedynym rodzajem objętym tą ChNP. Ponadto w celu zapewnienia jasności dodano zdanie, w którym stwierdza się, że w przypadku parametrów analitycznych niewymienionych w specyfikacji produktu zastosowanie mają limity określone w przepisach ogólnych.
Zmieniono pkt 2 specyfikacji produktu i pkt 6 jednolitego dokumentu.
0 Zmiana ta ma wpływ na jednolity dokument.
Nazwa
ZNIESIENIE OGRANICZENIA DOTYCZĄCEGO WYKORZYSTYWANYCH ODMIAN
Opis
Usunięto rozróżnienie między odmianami "preferowanymi" a "dopuszczonymi". W ten sposób zniesiono również wymóg, zgodnie z którym co najmniej 60 % winogron wykorzystywanych do produkcji wina musi należeć do preferowanych odmian. Skreśla się odpowiednie sformułowanie, które zostało włączone do związku z obszarem geograficznym. W żaden sposób nie grozi to unieważnieniem związku.
Zmieniono pkt 3, 6 i 7.1 specyfikacji produktu oraz pkt 7.1 jednolitego dokumentu.
ţ Zmiana ta ma wpływ na jednolity dokument.
Nazwa
ZNIESIENIE INNYCH OGRANICZEŃ
Opis
Skreślono, co następuje:
- Podczas produkcji wina objętego chronioną nazwą pochodzenia i następujących po niej procesów, w tym składowania, nie można stosować kawałków drewna dębowego.
- Moszcz lub wina z danego zbioru można mieszać z moszczami lub winami z wcześniejszych zbiorów do pułapu 15 % w celu skorygowania ich właściwości. Mieszanie z dwoma poprzednimi zbiorami może wyjątkowo zostać dopuszczone do tego samego pułapu 15 %, z zastrzeżeniem sprawozdania dotyczącego jakości produktu.
Zmiana dotyczy pkt 3 specyfikacji produktu oraz pkt 7.1 jednolitego dokumentu.
ţ Zmiana ta ma wpływ na jednolity dokument.
Nazwa
ROZSZERZENIE WYZNACZONEGO OBSZARU
Opis
Wyznaczony obszar geograficzny został rozszerzony, bez wpływu na związek, o niektóre parafie graniczące z obecnym obszarem. W szczególności rozszerzono go o kilka parafii z gmin Monterrei, Cualedro i Laza. Ponadto niektóre parafie z gminy Ríos, które dotychczas były objęte tylko częściowo, są obecnie uwzględnione w całości. Ten stosunkowo niewielki dodany obszar ma cechy klimatyczne i glebowe podobne do cech charakterystycznych obecnie określonego obszaru geograficznego.
Zmiana dotyczy pkt 4 specyfikacji produktu oraz pkt 9 jednolitego dokumentu.
ţ Zmiana ta ma wpływ na jednolity dokument.
Nazwa
ZMIANY DOTYCZĄCE WYDAJNOŚCI PRODUKCJI
Opis
Usunięto różnicę wydajności między odmianami preferowanymi i dopuszczonymi, ponieważ rozróżnienie to nie ma już zastosowania, i wprowadzono zmiany w limitach plonów z hektara w zależności od barwy winogron.
Zmieniono pkt 5 specyfikacji produktu oraz pkt 7.2 jednolitego dokumentu.
ţ Zmiana ta ma wpływ na jednolity dokument.
Nazwa
ZMIANA DOTYCZĄCA ODMIAN WINOROŚLI
Opis
Usunięto rozróżnienie między odmianami preferowanymi a dopuszczonymi.
Określono, że Araúxa jest lokalną nazwą Tempranillo; jest zatem wymieniona jako synonim, chociaż nie jest oficjalnie uznana.
Zmieniono pkt 6 specyfikacji produktu. Jednolity dokument pozostaje bez zmian.
Zmiana ta ma wpływ na jednolity dokument.
Nazwa
INNE WYMOGI
Opis
Skreślono sformułowanie, zgodnie z którym limity produkcji winogron z hektara mogą zostać zmienione w niektórych latach.
Zmieniono pkt 8 specyfikacji produktu. Jednolity dokument pozostaje bez zmian.
Zmiana ta ma wpływ na jednolity dokument.
Nazwa
POPRAWKI REDAKCYJNE
Opis
Zaktualizowano odniesienia do prawodawstwa, stosowanej terminologii i danych kontaktowych delegowanej jednostki certyfikującej.
Zmieniono pkt 8 i 9 specyfikacji produktu. Jednolity dokument pozostaje bez zmian.
Zmiana ta ma wpływ na jednolity dokument.
JEDNOLITY DOKUMENT
Nazwy pochodzenia i oznaczenia geograficzne wina
"Monterrei"
Numer referencyjny UE: PDO-ES-A1114-AM03 - 12.9.2025
1. Nazwa lub nazwy
"Monterrei"
2. Rodzaj oznaczenia geograficznego
ţ ChNP
ChOG
OG
3. Państwo, do którego należy wyznaczony obszar geograficzny
Hiszpania
4. Klasyfikacja produktu rolnego zgodnie z pozycją i kodem Nomenklatury scalonej, o której mowa w art. 6 ust. 1 rozporządzenia (UE) 2024/1143
2204 - Wino ze świeżych winogron, włącznie z winami wzmocnionymi; moszcz gronowy, inny niż ten objęty pozycją 2009
5. Kategorie produktów sektora wina wymienione w części II załącznika VII do rozporządzenia (UE) nr 1308/2013
1. Wino
6. Opis wina lub win
Opis produktu sektora wina
Wino białe
Właściwości organoleptyczne
Wygląd
klarowne i lśniące. Barwa od bladożółtej do złotożółtej.
Aromat
Aromaty owocowe w rodzaju owoców z sadu lub owoców tropikalnych.
Smak
Smaki owocowe w rodzaju owoców z sadu lub owoców tropikalnych. Właściwa równowaga między alkoholem a kwasowością. Finisz średni do długiego.
Dodatkowe informacje dotyczące cech organoleptycznych
-
Analityczne cechy charakterystyczne
| Maksymalna całkowita zawartość alkoholu (w % objętości): | - |
| Minimalna rzeczywista zawartość alkoholu (w % objętości): | 11 |
| Minimalna kwasowość ogólna: | 4,5 |
| Jednostka minimalnej kwasowości ogólnej: | w gramach na litr, wyrażona jako kwas winowy |
| Maksymalna kwasowość lotna (w miliekwiwalentach na litr): | 12,5 |
| Maksymalna całkowita zawartość dwutlenku siarki (w miligramach na litr): | 200 |
Informacje dodatkowe dotyczące cech analitycznych
ţ Wszelkie cechy analityczne nieprzedstawione w niniejszej części są zgodne z ograniczeniami określonymi w przepisach krajowych i unijnych.
Opis produktu sektora wina
Wino czerwone
Właściwości organoleptyczne
Wygląd
Klarowne i połyskliwe o średniej do dużej intensywności barwy. Od fioletowoczerwonej do brązowoczerwonej.
Aromat
Aromaty owocowe w rodzaju czerwonych lub czarnych owoców.
Smak
Smaki owocowe w rodzaju czerwonych lub czarnych owoców. Właściwa równowaga między alkoholem a kwasowością. Finisz średni do długiego.
Dodatkowe informacje dotyczące cech organoleptycznych
Analityczne cechy charakterystyczne
| Maksymalna całkowita zawartość alkoholu (w % objętości): | - |
| Minimalna rzeczywista zawartość alkoholu (w % objętości): | 11 |
| Minimalna kwasowość ogólna: | 4 |
| Jednostka minimalnej kwasowości ogólnej: | w gramach na litr, wyrażona jako kwas winowy |
| Maksymalna kwasowość lotna (w miliekwiwalentach na litr): | 13,33 |
| Maksymalna całkowita zawartość dwutlenku siarki (w miligramach na litr): | 150 |
Informacje dodatkowe dotyczące cech analitycznych -
ţ Wszelkie cechy analityczne nieprzedstawione w niniejszej części są zgodne z ograniczeniami określonymi w przepisach krajowych i unijnych.
Opis produktu sektora wina
Wino różowe
Właściwości organoleptyczne
Wygląd
Klarowne i połyskliwe o niskiej do średniej intensywności barwy. Barwa od bladoróżowej do wiśniowej.
Aromat
Aromaty owocowe w rodzaju czerwonych lub czarnych owoców.
Smak
Smaki owocowe w rodzaju czerwonych lub czarnych owoców. Właściwa równowaga między alkoholem a kwasowością. Finisz średni do długiego.
Dodatkowe informacje dotyczące cech organoleptycznych
Analityczne cechy charakterystyczne
| Maksymalna całkowita zawartość alkoholu (w % objętości): | - |
| Minimalna rzeczywista zawartość alkoholu (w % objętości): | 11 |
| Minimalna kwasowość ogólna: | 4 |
| Jednostka minimalnej kwasowości ogólnej: | w gramach na litr, wyrażona jako kwas winowy |
| Maksymalna kwasowość lotna (w miliekwiwalentach na litr): | 13,33 |
| Maksymalna całkowita zawartość dwutlenku siarki (w miligramach na litr): | 200 |
Informacje dodatkowe dotyczące cech analitycznych -
ţ Wszelkie cechy analityczne nieprzedstawione w niniejszej części są zgodne z ograniczeniami określonymi w przepisach krajowych i unijnych.
Produkt sektora wina
białe wina Barrica, Crianza, Reserva i Gran Reserva
Właściwości organoleptyczne
Wygląd
klarowne i lśniące. Barwa od bladożółtej do złotożółtej.
Aromat
Aromaty owocowe w rodzaju owoców z sadu lub owoców tropikalnych. Muszą również występować aromaty korzenne lub prażone.
Smak
Smaki owocowe w rodzaju owoców z sadu lub owoców tropikalnych. Muszą również występować smaki korzenne lub prażone. Właściwa równowaga między alkoholem a kwasowością. Finisz średni do długiego.
Dodatkowe informacje dotyczące cech organoleptycznych -
Analityczne cechy charakterystyczne
| Maksymalna całkowita zawartość alkoholu (w % objętości): | - |
| Minimalna rzeczywista zawartość alkoholu (w % objętości): | 11,5 |
| Minimalna kwasowość ogólna: | 4,5 |
| Jednostka minimalnej kwasowości ogólnej: | w gramach na litr, wyrażona jako kwas winowy |
| Maksymalna kwasowość lotna (w miliekwiwalentach na litr): | 18 |
| Maksymalna całkowita zawartość dwutlenku siarki (w miligramach na litr): | 200 |
Informacje dodatkowe dotyczące cech analitycznych -
ţ Wszelkie cechy analityczne nieprzedstawione w niniejszej części są zgodne z ograniczeniami określonymi w przepisach krajowych i unijnych.
Produkt sektora wina
czerwone wina Barrica, Crianza, Reserva i Gran Reserva
Właściwości organoleptyczne
Wygląd
Klarowne i połyskliwe o średniej do dużej intensywności barwy. Od fioletowoczerwonej do brązowoczerwonej.
Aromat
Aromaty owocowe w rodzaju czerwonych lub czarnych owoców. Muszą również występować aromaty korzenne lub prażone.
Smak
Smaki owocowe w rodzaju czerwonych lub czarnych owoców. Muszą również występować smaki korzenne lub prażone. Właściwa równowaga między alkoholem a kwasowością. Finisz średni do długiego.
Dodatkowe informacje dotyczące cech organoleptycznych
Analityczne cechy charakterystyczne
| Maksymalna całkowita zawartość alkoholu (w % objętości): | - |
| Minimalna rzeczywista zawartość alkoholu (w % objętości): | 12 |
| Minimalna kwasowość ogólna: | 4 |
| Jednostka minimalnej kwasowości ogólnej: | w gramach na litr, wyrażona jako kwas winowy |
| Maksymalna kwasowość lotna (w miliekwiwalentach na litr): | 20 |
| Maksymalna całkowita zawartość dwutlenku siarki (w miligramach na litr): | 150 |
Informacje dodatkowe dotyczące cech analitycznych
ţ Wszelkie cechy analityczne nieprzedstawione w niniejszej części są zgodne z ograniczeniami określonymi w przepisach krajowych i unijnych.
7. Praktyki enologiczne
7.1. Szczególne praktyki enologiczne stosowane przy produkcji wina lub win, stosowne ograniczenia obowiązujące w przypadku produkcji wina lub win
Praktyki enologiczne
Rodzaj praktyki enologicznej
Szczególne praktyki enologiczne
Opis
Co najmniej 85 % winogron wykorzystywanych do produkcji win różowych musi stanowić odmiana czerwona. Jeżeli wykorzystywane są również odmiany winogron białych, winogrona muszą zostać wymieszane po dostawie lub ważeniu.
Wydajność ekstrakcji nie może być większa niż 74 l wina na 100 kg winogron.
Stosowanie pras ślimakowych jest niedozwolone. Stosowanie kruszarek z wirnikiem wysokoobrotowym jest zabronione. Praktyki obejmujące ogrzewanie wstępne winogron lub ogrzewanie moszczu lub wina przy obecności wytłoków jest niedozwolone.
Praktyki enologiczne
Rodzaj praktyki enologicznej
Ograniczenie mające zastosowanie do produkcji win
Opis
Gęstość obsady musi wynosić co najmniej 3 000 winorośli na hektar, ale nie więcej niż 5 000 winorośli na hektar.
7.2. Maksymalne zbiory
Wszystkie wina/kategoria/odmiana/typ
Białe odmiany winorośli
Maksymalna wydajność:
| Maksymalna wydajność | 13 200 |
| Jednostka maksymalnej wydajności: | kilogramy winogron z hektara |
Wszystkie wina/kategoria/odmiana/typ
Białe odmiany winorośli
Maksymalna wydajność:
| Maksymalna wydajność | 97,68 |
| Jednostka maksymalnej wydajności: | hektolitry z hektara |
Wszystkie wina/kategoria/odmiana/typ
Czerwone odmiany winorośli
Maksymalna wydajność:
| Maksymalna wydajność | 10 000 |
| Jednostka maksymalnej wydajności: | kilogramy winogron z hektara |
Wszystkie wina/kategoria/odmiana/typ
Czerwone odmiany winorośli
Maksymalna wydajność:
| Maksymalna wydajność | 74 |
| Jednostka maksymalnej wydajności: | hektolitry z hektara |
8. Wskazanie odmiany lub odmian winorośli, z których otrzymywane jest wino lub wina
- ALBARIÑO
- BLANCA DE MONTERREI
- CAÍÑO BLANCO
- CAÍÑO TINTO
- DOÑA BLANCA/DONA BRANCA
- GODELLO
- LOUREIRA
- MENCÍA
- MERENZAO
- SOUSÓN
- TEMPRANILLO
- TREIXADURA
9. Zwięzła definicja wyznaczonego obszaru geograficznego
Wyznaczony obszar składa się z dwóch podobszarów:
- podobszar doliny Monterrei: sołectwa Castrelo do Val, Pepín i Nocedo do Val w gminie Castrelo do Val; sołectwa Albarellos, Infesta, Monterrei i Vilaza w gminie Monterrei; sołectwa Oímbra, Rabal i San Cibrao w gminie Oímbra oraz sołectwa Abedes, Cabreiroá, Feces de Abaixo, Feces de Cima, Mandín, Mourazos, Pazos, Queizás, A Rasela, Tamagos, Tamaguelos, Tintores, Verín i Vilamaior do Val w gminie Verín;
- podobszar Ladera de Monterrei: gmina Vilardevós, sołectwa Gondulfes i Servoi w gminie Castrelo do Val; sołectwa As Chas, Bousés, Videferre i A Granxa w gminie Oímbra; sołectwa Estevesiños, Flariz, A Madalena, Medeiros, Rebordondo, San Cristovo i Vences w gminie Monterrei; sołectwo Queirugás w gminie Verín; sołectwa Castrelo de Abaixo, Castrelo de Cima, Fumaces e A Trepa, Progo i Riós w gminie Riós, sołectwa San Millao, Montes, Rebordondo i A Xironda w gminie Cualedro oraz sołectwa Matamá y Retorta w gminie de Laza.
10. Związek z obszarem geograficznym
Kategoria produktu sektora wina
1. Wino
Streszczenie związku
Klimat, charakteryzujący się niewielkimi opadami deszczu i wysokimi temperaturami w lecie oraz dużymi wahaniami temperatury między dniem a nocą w okresie dojrzewania, jest optymalny dla uprawy wykorzystywanych odmian winorośli, które są w większości odmianami rodzimymi wyselekcjonowanymi na przestrzeni lat. Wybór najlepszych gruntów i stosowanie technik uprawy dostosowanych do odmian i obszaru, a w szczególności sposoby prowadzenia i przycinania winorośli stosowane w celu zapewnienia właściwej kontroli potencjału produkcji wina, mają również wpływ na cechy charakterystyczne win pod względem aromatów kwiatowych i owocowych oraz zrównoważonego smaku.
11. Dalsze obowiązujące wymogi
Nazwa wymogu/odstępstwa
BUTELKOWANIE
Ramy prawne:
przepisy krajowe
Rodzaj dodatkowego wymogu/odstępstwa
Butelkowanie na wyznaczonym obszarze geograficznym
Opis wymogu/odstępstwa
Wina muszą być butelkowane na wyznaczonym obszarze geograficznym. Transport i butelkowanie win poza obszarem produkcji może niekorzystnie wpływać na ich jakość, gdyż wino może zostać narażone na reakcję utleniania-redukcji, zmiany temperatury i działanie innych czynników. Ryzyko jest tym większe, im dalej wino jest transportowane. Butelkowanie na obszarze pochodzenia umożliwia zachowanie charakterystycznych cech i jakości produktu. W związku z tym - oraz mając na uwadze doświadczenie i dogłębną wiedzę w zakresie szczególnych właściwości tych win gromadzone od lat przez winiarnie objęte nazwą pochodzenia Monterrei - butelkowanie win musi odbywać się na obszarze pochodzenia, co pozwala na zachowanie wszystkich ich fizycznych, chemicznych i organoleptycznych cech charakterystycznych.
Nazwa wymogu/odstępstwa
ETYKIETOWANIE
Ramy prawne:
przepisy krajowe
Rodzaj dodatkowego wymogu/odstępstwa
Dodatkowe przepisy dotyczące etykietowania
Opis wymogu/odstępstwa
etykieta musi zawierać nazwę pochodzenia zapisaną czcionką o wielkości co najmniej 4 mm.
Należy również podać odpowiednią nazwę marki.
Opakowania stosowane w przypadku wszystkich produktów przeznaczonych do spożycia muszą być opatrzone numerowaną pieczęcią lub etykietą dostarczaną przez Radę Regulacyjną. Etykieta ta musi zawierać logo nazwy pochodzenia.
Na etykietach win objętych tą nazwą pochodzenia można umieszczać określenie "barrica" ("dojrzewające w beczkach"), pod warunkiem że spełniają one odpowiednie wymogi określone w obowiązujących przepisach krajowych.
Elektroniczne odesłanie (URL) do publikacji specyfikacji produktu
Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.
10.12.2025Mimo iż do 1 stycznia zostały trzy tygodnie, przedsiębiorcy wciąż nie mają pewności, które zmiany wejdą w życie w nowym roku. Brakuje m.in. rozporządzeń wykonawczych do KSeF i rozporządzenia w sprawie JPK VAT. Część ustaw nadal jest na etapie prac parlamentu lub czeka na podpis prezydenta. Wiadomo już jednak, że nie będzie dużej nowelizacji ustaw o PIT i CIT. W 2026 r. nadal będzie można korzystać na starych zasadach z ulgi mieszkaniowej i IP Box oraz sprzedać bez podatku poleasingowy samochód.
10.12.2025Komitet Stały Rady Ministrów wprowadził bardzo istotne zmiany do projektu ustawy przygotowanego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – poinformował minister Maciej Berek w czwartek wieczorem, w programie „Pytanie dnia” na antenie TVP Info. Jak poinformował, projekt nowelizacji ustawy o PIP powinien trafić do Sejmu w grudniu 2025 roku, aby prace nad nim w Parlamencie trwały w I kwartale 2026 r.
05.12.20254 grudnia Komitet Stały Rady Ministrów przyjął projekt zmian w ustawie o PIP - przekazało w czwartek MRPiPS. Nie wiadomo jednak, jaki jest jego ostateczny kształt. Jeszcze w środę Ministerstwo Zdrowia informowało Komitet, że zgadza się na propozycję, by skutki rozstrzygnięć PIP i ich zakres działał na przyszłość, a skutkiem polecenia inspektora pracy nie było ustalenie istnienia stosunku pracy między stronami umowy B2B, ale ustalenie zgodności jej z prawem. Zdaniem prawników, to byłaby kontrrewolucja w stosunku do projektu resortu pracy.
05.12.2025Przygotowany przez ministerstwo pracy projekt zmian w ustawie o PIP, przyznający inspektorom pracy uprawnienie do przekształcania umów cywilnoprawnych i B2B w umowy o pracę, łamie konstytucję i szkodzi polskiej gospodarce – ogłosili posłowie PSL na zorganizowanej w czwartek w Sejmie konferencji prasowej. I zażądali zdjęcia tego projektu z dzisiejszego porządku posiedzenia Komitetu Stałego Rady Ministrów.
04.12.2025Prezydent Karol Nawrocki podpisał we wtorek ustawę z 7 listopada 2025 r. o zmianie ustawy o ochronie zwierząt. Jej celem jest wprowadzenie zakazu chowu i hodowli zwierząt futerkowych w celach komercyjnych, z wyjątkiem królika, w szczególności w celu pozyskania z nich futer lub innych części zwierząt. Zawetowana została jednak ustawa zakazująca trzymania psów na łańcuchach. Prezydent ma w tym zakresie złożyć własny projekt.
02.12.2025| Identyfikator: | Dz.U.UE.C.2025.6565 |
| Rodzaj: | Ogłoszenie |
| Tytuł: | Publikacja informacji dotyczącej zatwierdzonej zmiany standardowej w specyfikacji produktu objętego oznaczeniem geograficznym zgodnie z art. 5 ust. 4 rozporządzenia delegowanego Komisji (UE) 2025/27 |
| Data aktu: | 08/12/2025 |
| Data ogłoszenia: | 08/12/2025 |