Ogłoszenie o naborze PE/332/2025/S - Dyrektor (K/M) (grupa funkcyjna AD, grupa zaszeregowania 14) - Dyrekcja Generalna ds. Technologii Informacyjnych i Cyberbezpieczeństwa - Dyrekcja ds. Klientów i Cyfrowego Miejsca Pracy

OGŁOSZENIE O NABORZE PE/332/2025/S

DYREKTOR (K/M)

(grupa funkcyjna AD, grupa zaszeregowania 14) Dyrekcja Generalna ds. Technologii Informacyjnych i Cyberbezpieczeństwa - Dyrekcja ds. Klientów i Cyfrowego Miejsca Pracy

(C/2025/2287)

(Dz.U.UE C z dnia 15 kwietnia 2025 r.)

1.
Wolne stanowisko

Przewodnicząca Parlamentu Europejskiego podjęła decyzję o uruchomieniu procedury naboru na stanowisko dyrektora (k/m) (AD, grupa zaszeregowania 14) w Dyrekcji Generalnej ds. Technologii Informacyjnych i Cyberbezpieczeństwa - Dyrekcja ds. Klientów i Cyfrowego Miejsca Pracy, na podstawie art. 29 ust. 2 Regulaminu pracowniczego urzędników Unii Europejskiej 1  (zwanego dalej "regulaminem pracowniczym").

Procedura naboru, mająca dać organowi powołującemu większy wybór, odbędzie się równolegle z wewnętrzną i międzyinstytucjonalną procedurą naboru na stanowiska.

Wynagrodzenie i warunki zatrudnienia określono w regulaminie pracowniczym. Nabór dotyczy grupy zaszeregowania AD14 2 . Kwota wynagrodzenia podstawowego, opodatkowana podatkiem na rzecz Unii i zwolniona z podatku krajowego, może być powiększona o określone dodatki, zgodnie z warunkami przewidzianymi w regulaminie pracowniczym.

Zwraca się uwagę osób kandydujących, że zgodnie z regulaminem pracowniczym każdy nowy członek personelu musi z powodzeniem ukończyć dziewięciomiesięczny okres próbny oraz że stanowisko to podlega przepisom o polityce mobilności pracowników, przyjętym przez Prezydium Parlamentu Europejskiego 15 stycznia 2018 roku.

Praca na tym stanowisku wymaga dyspozycyjności oraz licznych kontaktów wewnątrz instytucji i poza nią, między innymi kontaktów z posłami do Parlamentu Europejskiego. Dyrektor (k/m) będzie odbywać liczne wyjazdy służbowe do poszczególnych miejsc pracy Parlamentu Europejskiego.

2.
Miejsce pracy

Luksemburg. Stanowisko może zostać przeniesione do jednego z pozostałych miejsc pracy Parlamentu Europejskiego.

3.
Równość szans

Parlament Europejski stosuje politykę równości szans i bierze pod uwagę wszystkie kandydatury bez dyskryminacji ze względu na płeć, pochodzenie etniczne, kolor skóry, pochodzenie społeczne, cechy genetyczne, język, religię lub przekonania, poglądy polityczne i inne, przynależność do mniejszości narodowej, status majątkowy, urodzenie, niepełnosprawność, wiek, orientację seksualną, stan cywilny lub sytuację rodzinną.

4.
Opis stanowiska

Jako wysoki rangą urzędnik dyrektor (k/m) będzie wykonywać następujące zadania 3 , stosując się do wytycznych i decyzji przyjętych przez organy parlamentarne i dyrektora generalnego:

zapewnianie właściwego funkcjonowania dużej jednostki organizacyjnej Sekretariatu Generalnego obejmującej szereg działów zajmujących się obszarami kompetencji dyrekcji, zgodnie z polityką Parlamentu,
kierowanie zespołami pracowników, ich organizowanie, motywowanie i koordynowanie - optymalizowanie wykorzystania zasobów jednostki przy zapewnieniu jakości pracy (organizacja, zarządzanie zasobami ludzkimi i budżetowymi, innowacyjność itp.) w odnośnych obszarach działalności,
planowanie działań dyrekcji (określanie celów i strategii) - podejmowanie decyzji koniecznych do osiągnięcia wyznaczonych celów - ocenianie świadczonych usług w celu zapewnienia ich jakości,
doradzanie dyrektorowi generalnemu, sekretarzowi generalnemu oraz posłom do Parlamentu Europejskiego w odnośnych obszarach działalności,
współpraca z poszczególnymi dyrekcjami Sekretariatu Generalnego, reprezentowanie instytucji i negocjowanie umów lub porozumień w odnośnych obszarach działalności,
zarządzanie konkretnymi projektami mogącymi wiązać się z odpowiedzialnością finansową i ich wdrażanie,
pełnienie funkcji subdelegowanego urzędnika zatwierdzającego.
5.
Warunki dopuszczalności

W procedurze naboru mogą kandydować osoby spełniające następujące warunki w dniu, w którym upływa termin zgłaszania kandydatur:

a)
Warunki ogólne

Zgodnie z art. 28 regulaminu pracowniczego wymagane są w szczególności:

posiadanie obywatelstwa jednego z państw członkowskich Unii Europejskiej 4 ,
korzystanie z pełni praw obywatelskich,
uregulowany stosunek do służby wojskowej,
gwarancje postawy etycznej wymagane do wykonywania obowiązków na tym stanowisku.
b)
Warunki szczegółowe
i)
Wymagane tytuły lub dyplomy
poziom wykształcenia odpowiadający pełnemu cyklowi studiów uniwersyteckich potwierdzony uzyskaniem dyplomu oficjalnie uznawanego w jednym z państw członkowskich Unii Europejskiej, jeżeli normalny czas trwania tych studiów wynosi co najmniej cztery lata,

lub

poziom wykształcenia odpowiadający pełnemu cyklowi studiów uniwersyteckich, potwierdzony uzyskaniem dyplomu oficjalnie uznawanego w jednym z państw członkowskich Unii Europejskiej oraz odpowiednie doświadczenie zawodowe o długości co najmniej jednego roku 5 , w przypadku gdy normalny czas trwania wspomnianych studiów wynosi co najmniej trzy lata.

Dyplomy - niezależnie od tego, czy zostały wydane w państwie członkowskim Unii, czy w innym kraju - muszą być uznane przez oficjalny organ państwa członkowskiego Unii, np. ministerstwo edukacji jednego z państw członkowskich.

Osoby kandydujące posiadające dyplom wydany w państwie nienależącym 6  do Unii muszą dołączyć do zgłoszenia dokument potwierdzający równoważność dyplomów z dyplomami UE. Więcej informacji na temat uznawania kwalifikacji nabytych w państwie trzecim w ramach sieci ENIC-NARIC można znaleźć na stronie https:https://www.enic-naric.net/.

ii)
Wymagane doświadczenie zawodowe

Doświadczenie zawodowe nabyte po uzyskaniu wymienionych wyżej kwalifikacji:

dwanaście lat, przynajmniej w części zdobyte w dziedzinach kompetencji dyrekcji, w tym:
minimum sześć lat w środowisku europejskim lub międzynarodowym
i minimum sześć lat na stanowiskach kierowniczych w dużej jednostce organizacyjnej.
iii)
Znajomość języków

Wymagana jest pogłębiona znajomość (co najmniej poziom C1) jednego z języków urzędowych Unii Europejskiej 7  oraz zadowalająca znajomość (co najmniej poziom B2) przynajmniej jednego innego spośród tych języków.

Znajomość języków określono w europejskim systemie opisu kształcenia językowego. Można się z nią zapoznać pod adresem: https://europa.eu/europass/common-european-framework-reference-language-skills

Komitet doradczy uwzględni znajomość innych języków urzędowych Unii Europejskiej.

6.
Etapy selekcji

Aby pomóc organowi powołującemu w wyborze, komitet doradczy ds. mianowania wysokich rangą urzędników sporządza listę kandydatur i proponuje Prezydium Parlamentu Europejskiego osoby, które należy zaprosić na rozmowę kwalifikacyjną. Prezydium zatwierdza listę; komitet doradczy przystępuje do rozmów, a następnie przedkłada do decyzji Prezydium sprawozdanie końcowe. Prezydium może wówczas rozpocząć przesłuchania osób kandydujących.

Rozmowy będą się odnosiły do opisu charakteru obowiązków podanego w punkcie 4, a także do następujących zdolności:

zmysł strategiczny,
zdolności kierownicze,
umiejętność przewidywania,
umiejętność szybkiego reagowania,
dokładność,
komunikatywność.
7.
Składanie kandydatur

Termin składania kandydatur ustala się na:

piątek 2 maja 2025 r. o godz. 12.00 (w południe) czasu brukselskiego.

Osoby kandydujące proszone są o przesłanie na poniższy adres - wyłącznie pocztą elektroniczną, w formacie PDF i w jednym z języków urzędowych Unii Europejskiej 8  - listu motywacyjnego (z dopiskiem: do wiadomości Sekretarza Generalnego Parlamentu Europejskiego, ogłoszenie o naborze nr PE/332/2025/S) i życiorysu w formacie Europass 9 , z podaniem w temacie wiadomości numeru ogłoszenia (PE/332/2025/S):

PERS-EPSeniorManagement@ep.europa.eu

Decyduje data i godzina wysłania wiadomości elektronicznej.

Należy upewnić się, że zeskanowane dokumenty są czytelne.

Przypomina się osobom zaproszonym na rozmowę kwalifikacyjną, że w dniu rozmowy muszą przedstawić dokumenty zaświadczające o studiach, jak również o doświadczeniu zawodowym i obecnie zajmowanym stanowisku; dokumenty te przyjmuje się tylko w formie kopii lub kserokopii 10 . Dokumenty te nie są zwracane.

Dane osobowe osób kandydujących będą przetwarzane zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/1725 11 , zwłaszcza w odniesieniu do poufności i bezpieczeństwa danych.

ZAŁĄCZNIK

DYREKCJA GENERALNA DS. TECHNOLOGII INFORMACYJNYCH I CYBERBEZPIECZEŃSTWA

DYREKCJA DS. KLIENTÓW I CYFROWEGO MIEJSCA PRACY (CARE)

GŁÓWNE ZADANIA
nadzorowanie, koordynowanie i motywowanie działów i służb dyrekcji oraz zapewnianie wymiany informacji i między różnymi jednostkami dyrekcji generalnej,
zapewnianie obsługi klienta i doświadczenia użytkownika w ramach dostarczania produktów IT i świadczenia usług IT,
zarządzanie specjalnymi usługami wsparcia informatycznego dla klientów w trzech miejscach pracy (działy obsługi i usługi na miejscu),
współpraca z klientami korporacyjnymi, aby zapewniać świadczenie usług najwyższej jakości,
nabywanie i dostarczanie sprzętu informatycznego, zarządzanie zapasami "dokładnie na czas" indywidualnego sprzętu informatycznego i systemów wideokonferencyjnych,
projektowanie usług związanych z cyfrowym miejscem pracy i konfiguracji standardowej,
reprezentowanie dyrekcji w różnych komitetach wewnętrznych oraz reprezentowanie Parlamentu Europejskiego na forach międzyinstytucjonalnych,
pełnienie funkcji subdelegowanego urzędnika zatwierdzającego.

DZIAŁ E-MEP

+ WYDZIAŁ EWORK

+ WYDZIAŁ ENEEDS

zapewnianie posłom i ich biurom wsparcia pierwszego szczebla, rozpatrywanie podstawowych zapytań użytkowników i rozwiązywanie innych częstych problemów, przekazywanie na wyższy szczebel złożonych problemów,
zarządzanie usługami na miejscu, zapewnianie wsparcia na miejscu w biurach posłów w Brukseli i Strasburgu w związku z wnioskami i incydentami w miejscu pracy (wideokonferencje, telefonia, telewizja IPTV itp.),
zapewnianie posłom i ich biurom wsparcia w zakresie sprzętu mobilnego, w tym usługa "przynieś własne urządzenie" (BYOD),
kierowanie studiem nagrań i zawiadywanie krótkoterminowym wypożyczaniem sprzętu audiowizualnego dla posłów, zapewnianie wsparcia technicznego w zakresie obsługi mediów społecznościowych i narzędzi audiowizualnych,
terminowe i na dostosowanym poziomie informowanie posłów i ich biur o kwestiach informatycznych
prowadzenie dostosowanych do potrzeb programów szkoleniowych w wielu językach, szybko dostosowywanych do zmieniających się potrzeb posłów i ich biur, w tym do specyfiki pracy akredytowanych asystentów parlamentarnych, asystentów krajowych i stażystów posłów,
zawiadywanie przegródkami na korespondencję poselską i rozdawanie posłom kart do głosowania,
dostarczenie sprzętu informatycznego posłom i ich biurom.

DZIAŁ SUPPORT

+ DZIAŁ SERVPRO

zapewnianie pracownikom wsparcia pierwszego szczebla, rozpatrywanie podstawowych zapytań użytkowników i rozwiązywanie innych częstych problemów, przekazywanie na wyższy szczebel złożonych problemów,
zarządzanie usługami na miejscu, zapewnianie wsparcia na miejscu w biurach pracowników w trzech miejscach pracy w związku z wnioskami i incydentami w miejscu pracy (wideokonferencje, telefonia itp.),
zapewnianie pracownikom wsparcia w zakresie sprzętu mobilnego, w tym usługa "przynieś własne urządzenie" (BYOD),
terminowe i na dostosowanym poziomie informowanie pracowników o kwestiach informatycznych,
zawiadywanie centralą telefoniczną (centrum obsługi telefonicznej Parlamentu) zapewniającą obywatelom bezpośredni kontakt z Parlamentem Europejskim,
dostarczanie sprzętu informatycznego pracownikom.

DZIAŁ SERVE

+ SDE

+ WYDZIAŁ CRM

utrzymywanie kontaktów z klientami korporacyjnymi (dyrekcjami generalnymi Parlamentu, grupami politycznymi, Europejskim Inspektorem Ochrony Danych, Europejskim Rzecznikiem Praw Obywatelskich itp.) dzięki pełnieniu funkcji centralnego ośrodka gromadzącego wnioski i podejmującego działania następcze w związku z nimi, towarzyszenie klientom korporacyjnym w kontaktach z zespołami wewnętrznymi dyrekcji generalnej, w tym prowadzenie badań poziomu zadowolenia,
negocjowanie i monitorowanie protokołów ustaleń i umów o gwarantowanym poziomie usług z klientami korporacyjnymi zgodnie z kluczowymi wskaźnikami efektywności,
zapewnianie najwyższego poziomu świadczonych usług dzięki budowaniu pomostów między wewnętrznymi zespołami dyrekcji generalnej a klientami korporacyjnymi, zapewnianie terminowego i skutecznego dostarczania zamówionych produktów i usług,
wsparcie przy dostarczaniu produktów i usług oraz przy korzystaniu z nich przez klientów korporacyjnych, a także zapewnianie ich sprawnego wdrażania,
nadzorowanie zarządzania zmianami i wersjami (we współpracy z innymi właściwymi dyrekcjami) oraz monitorowanie zmian w systemach informatycznych przy jednoczesnym minimalizowaniu ryzyka,
w razie incydentów i problemów, z którymi borykają się klienci korporacyjni, nadzorowanie ich rozwiązywania, aby zminimalizować zakłócenia, zapewnić terminowe przekazywanie informacji i wysoką jakość obsługi klienta,
zarządzanie katalogiem usług i aktualizowanie go oraz zapewnianie usług zgodnie z zasadami zarządzania usługami informatycznymi,
terminowe i na dostosowanym poziomie informowanie klientów korporacyjnych o kwestiach informatycznych,
zarządzanie siecią korespondentów IT w Parlamencie.

DZIAŁ WORKEXP

zapewnianie wsparcia drugiego szczebla, zapewnianie pomocy specjalistycznej, rozwiązywanie problemów przekazywanych ze wsparcia pierwszego szczebla, w tym rozwiązywanie problemów z oprogramowaniem, sprzętem lub siecią,
zarządzanie cyfrowym miejscem pracy na urządzeniach korporacyjnych, w tym zarządzanie narzędziami służącymi komunikacji i współpracy,
zarządzanie standardowym stanowiskiem roboczym Parlamentu, zapewnianie spójnej obsługi informatycznej oraz ograniczanie złożoności konfiguracji stanowiska roboczego,
zachowywanie standardowej konfiguracji oprogramowania sprzętu korporacyjnego, zapewnianie tego samego zestawu aplikacji, aby ułatwiać współpracę i zmniejszać koszty,
zapewnianie ochrony danych w urządzeniach mobilnych, optymalizowanie funkcji, poprawa jakości i bezpieczeństwa urządzeń mobilnych przy jednoczesnym zmniejszaniu kosztów i ograniczaniu przestojów,
zapewnianie wsparcia aplikacji w przypadku aplikacji wewnętrznych opracowanych w celu zaspokojenia konkretnych potrzeb biznesowych Parlamentu Europejskiego oraz wszystkich standardowych aplikacji komputerowych,
prowadzenie operacji telekomunikacyjnych dla Parlamentu Europejskiego w dziedzinie wideokonferencji, telefonii stacjonarnej i komórkowej oraz telewizji IPTV.

DZIAŁ ITLOG

+ WYDZIAŁ UNIFPRINT

+ WYDZIAŁ JUSTLOG

zarządzanie budżetem, zaopatrzeniem i działalnością logistyczną związanymi ze sprzętem informatycznym i systemami wideokonferencyjnymi, zarządzanie całym cyklem życia produktów (od zamówienia, odbioru i instalacji aż po likwidację).
określanie właściwych kryteriów i standardów dotyczących zakupu sprzętu informatycznego,
zamawianie sprzętu informatycznego (standardowego i niestandardowego) oraz monitorowanie postępów w realizacji zaległych zamówień,
zarządzanie zapasami "dokładnie na czas" sprzętu informatycznego i systemów wideokonferencyjnych,
konfigurowanie nowego sprzętu informatycznego,
zarządzanie wielofunkcyjnymi kopiarkami umożliwiającymi drukowanie, kopiowanie i skanowanie oraz optymalizowanie zasobów drukowania,
ułatwianie drukowania w mobilnym środowisku pracy,
zapewnianie zrównoważonego rozwoju i optymalizacji budżetu w logistyce IT.
1 Zob. rozporządzenie Rady (EWG, Euratom, EWWiS) nr 259/68 (Dz.U. L 56 z 4.3.1968, s. 1), zmienione rozporządzeniem (WE, Euratom) nr 723/2004 (Dz.U. L 124 z 27.4.2004, s. 1) i ostatnio rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE, Euratom) nr 1023/2013 z dnia 22 października 2013 r. zmieniającym regulamin pracowniczy urzędników Unii Europejskiej i warunki zatrudnienia innych pracowników Unii Europejskiej (Dz.U. L 287 z 29.10.2013, s. 15).
2 Urzędnik jest klasyfikowany z chwilą zatrudnienia zgodnie z art. 32 regulaminu pracowniczego.
3 Spis głównych zadań znajduje się w załączniku.
4 Państwami członkowskimi Unii Europejskiej są: Belgia, Bułgaria, Czechy, Dania, Niemcy, Estonia, Irlandia, Grecja, Hiszpania, Francja, Chorwacja, Włochy, Cypr, Łotwa, Litwa, Luksemburg, Węgry, Malta, Holandia, Austria, Polska, Portugalia, Rumunia, Słowenia, Słowacja, Finlandia, Szwecja.
5 Tego roku doświadczenia nie zalicza się do doświadczenia zawodowego określonego w następnym akapicie.
6 Kwalifikacje i dyplomy uzyskane w Zjednoczonym Królestwie do 31 grudnia 2020 r. są akceptowane bez innego potwierdzenia. Dyplomy uzyskane po tym terminie wymagają uznania przez NARIC. W praktyce oznacza to, że dyplomom brytyjskim wydawanym od 1 stycznia 2021 r. musi towarzyszyć dokument potwierdzający równoważność wydany przez właściwy organ państwa będącego aktualnie członkiem UE.
7 Językami urzędowymi Unii Europejskiej są języki: angielski, bułgarski, chorwacki, czeski, duński, estoński, fiński, francuski, grecki, hiszpański, irlandzki, litewski, łotewski, maltański, niderlandzki, niemiecki, polski, portugalski, rumuński, słowacki, słoweński, szwedzki, węgierski i włoski.
8 Językami urzędowymi Unii Europejskiej są języki: angielski, bułgarski, chorwacki, czeski, duński, estoński, fiński, francuski, grecki, hiszpański, irlandzki, litewski, łotewski, maltański, niderlandzki, niemiecki, polski, portugalski, rumuński, słowacki, słoweński, szwedzki, węgierski i włoski.
10 Nie dotyczy to osób zatrudnionych w Parlamencie Europejskim w dniu, w którym upływa termin składania kandydatur. Do osób kandydujących należy upewnienie się, czy otrzymaliśmy kompletną dokumentację odpowiadającą kandydaturze (jeżeli odpowiednich dokumentów brakuje na portalu HRM (Streamline)).
11 Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/1725 z dnia 23 października 2018 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez instytucje, organy i jednostki organizacyjne Unii i swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia rozporządzenia (WE) nr 45/2001 i decyzji nr 1247/2002/WE (Dz.U. L 295 z 21.11.2018, s. 39, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg/2018/1725/oj).

Zmiany w prawie

Maciej Berek: Do projektu MRPiPS o PIP wprowadziliśmy bardzo istotne zmiany

Komitet Stały Rady Ministrów wprowadził bardzo istotne zmiany do projektu ustawy przygotowanego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – poinformował minister Maciej Berek w czwartek wieczorem, w programie „Pytanie dnia” na antenie TVP Info. Jak poinformował, projekt nowelizacji ustawy o PIP powinien trafić do Sejmu w grudniu 2025 roku, aby prace nad nim w Parlamencie trwały w I kwartale 2026 r.

Grażyna J. Leśniak 05.12.2025
Lekarze i pielęgniarki na kontraktach „uratują” firmy przed przekształcaniem umów?

4 grudnia Komitet Stały Rady Ministrów przyjął projekt zmian w ustawie o PIP - przekazało w czwartek MRPiPS. Nie wiadomo jednak, jaki jest jego ostateczny kształt. Jeszcze w środę Ministerstwo Zdrowia informowało Komitet, że zgadza się na propozycję, by skutki rozstrzygnięć PIP i ich zakres działał na przyszłość, a skutkiem polecenia inspektora pracy nie było ustalenie istnienia stosunku pracy między stronami umowy B2B, ale ustalenie zgodności jej z prawem. Zdaniem prawników, to byłaby kontrrewolucja w stosunku do projektu resortu pracy.

Grażyna J. Leśniak 05.12.2025
Klub parlamentarny PSL-TD przeciwko projektowi ustawy o PIP

Przygotowany przez ministerstwo pracy projekt zmian w ustawie o PIP, przyznający inspektorom pracy uprawnienie do przekształcania umów cywilnoprawnych i B2B w umowy o pracę, łamie konstytucję i szkodzi polskiej gospodarce – ogłosili posłowie PSL na zorganizowanej w czwartek w Sejmie konferencji prasowej. I zażądali zdjęcia tego projektu z dzisiejszego porządku posiedzenia Komitetu Stałego Rady Ministrów.

Grażyna J. Leśniak 04.12.2025
Prezydent podpisał zakaz hodowli zwierząt na futra, ale tzw. ustawę łańcuchową zawetował

Prezydent Karol Nawrocki podpisał we wtorek ustawę z 7 listopada 2025 r. o zmianie ustawy o ochronie zwierząt. Jej celem jest wprowadzenie zakazu chowu i hodowli zwierząt futerkowych w celach komercyjnych, z wyjątkiem królika, w szczególności w celu pozyskania z nich futer lub innych części zwierząt. Zawetowana została jednak ustawa zakazująca trzymania psów na łańcuchach. Prezydent ma w tym zakresie złożyć własny projekt.

Krzysztof Koślicki 02.12.2025
Przekształcanie umów B2B dołoży pracy sądom

Resort pracy nie podjął nawet próby oszacowania, jak reklasyfikacja umów cywilnoprawnych i B2B na umowy o pracę wpłynie na obciążenie sądów pracy i długość postępowań sądowych. Tymczasem eksperci wyliczyli, że w wariancie skrajnym, zakładającym 150 tys. nowych spraw rocznie, skala powstałych zaległości rośnie do ponad 31 miesięcy dodatkowej pracy lub koniecznego zwiększenia zasobów sądów o 259 proc. Sprawa jest o tyle ważna, że na podobnym etapie prac są dwa projekty ustaw, które – jak twierdzą prawnicy – mogą zwiększyć obciążenie sądów.

Grażyna J. Leśniak 25.11.2025
MZ znosi limit tzw. nadwykonań świadczeń udzielanych osobom do 18. roku życia - projekt przyjęty przez rząd

Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy o Funduszu Medycznym - poinformował w środę rzecznik rządu Adam Szłapka. Przygotowana przez resort zdrowia propozycja zakłada, że Narodowy Fundusz Zdrowia będzie mógł w 2025 r. otrzymać dodatkowo około 3,6 mld zł z Funduszu Medycznego. MZ chce również, by programy inwestycyjne dla projektów strategicznych były zatwierdzane przez ministra zdrowia, a nie jak dotychczas, ustanawiane przez Radę Ministrów. Zamierza też umożliwić dofinansowanie programów polityki zdrowotnej realizowanych przez gminy w całości ze środków Funduszu Medycznego.

Grażyna J. Leśniak 19.11.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.C.2025.2287

Rodzaj: Ogłoszenie
Tytuł: Ogłoszenie o naborze PE/332/2025/S - Dyrektor (K/M) (grupa funkcyjna AD, grupa zaszeregowania 14) - Dyrekcja Generalna ds. Technologii Informacyjnych i Cyberbezpieczeństwa - Dyrekcja ds. Klientów i Cyfrowego Miejsca Pracy
Data aktu: 15/04/2025
Data ogłoszenia: 15/04/2025