PRZYJMUJE NINIEJSZE ZALECENIE, które ma być wdrażane zgodnie z przepisami i priorytetami regionalnymi, krajowymi i unijnymi, uwarunkowaniami krajowymi i dostępnymi zasobami - w tym sytuacją społeczno-gospodarczą oraz cechami krajowych systemów kształcenia, szkolenia, uczenia się przez całe życie i zatrudnienia - oraz w ścisłej współpracy ze wszystkimi stosownymi interesariuszami:Cele
Eksperymenty, współpraca, zarządzanie i partnerstwo są ważne dla identyfikacji zapotrzebowania na mikropoświadczenia, dla współtworzenia i aktualizacji mikropoświadczeń oraz dla oceny ich wpływu na podnoszenie i zmianę kwalifikacji, uczenie się przez całe życie i rozwój kariery.
Wykorzystywanie potencjału mikropoświadczeń
Sporządzono w Luksemburgu dnia 16 czerwca 2022 r.
|
W imieniu Rady |
|
Przewodniczący |
|
O. DUSSOPT |
1 Dz.U. L 379 z 26.10.2021, s. 1.
2 Dz.U. C 428 z 13.12.2017, s. 10.
3 "[...] Rada Europejska z zadowoleniem przyjmuje główne cele UE zawarte w planie działania na rzecz »Europejskiego filaru praw socjalnych«, zgodnie z deklaracją z Porto", konkluzje Rady Europejskiej, 24-25 czerwca 2021 r., EUCO 7/21.
4 C(2021) 1372 final.
5 COM(2020) 274 final.
6 COM(2020) 625 final.
7 Dz.U. C 417 z 2.12.2020, s. 1.
8 Dz.U. C 66 z 26.2.2021, s. 1.
9 Dz.U. C 221 z 10.6.2021, s. 14.
10 Komunikat ministerialny z Rzymu z dnia 19 listopada 2020 r.
11 Dz.U. C 221 z 10.6.2021, s. 3.
12 "[...] Pojęcie gospodarki platform internetowych należy rozumieć jako obejmujące wszelką działalność gospodarczą wynikającą z rzeczywistych lub zamierzonych transakcji handlowych na rynku wewnętrznym i ułatwianą bezpośrednio lub pośrednio przez platformy internetowe, w szczególności usługi pośrednictwa internetowego i wyszukiwarki internetowe", decyzja Komisji z dnia 26 kwietnia 2018 w sprawie ustanowienia grupy ekspertów do Obserwatorium Gospodarki Platform Internetowych C(2018) 2393 final z dnia 26 kwietnia 2018, s. 1.
13 W rezolucji Parlamentu Europejskiego z dnia 16 września 2021 r. w sprawie uczciwych warunków pracy, praw i ochrony socjalnej osób pracujących za pośrednictwem platform internetowych - nowe formy zatrudnienia związane z rozwojem cyfrowym (2019/ 2186(INI)) zaapelowano, by w kontekście unijnego podejścia do mikropoświadczeń uwzględnić kształcenie i szkolenie osób pracujących za pośrednictwem platform internetowych.
14 COM(2020) 624 final.
15 COM(2019) 640 final.
16 Dz.U. C 189 z 15.6.2017, s. 15.
17 Dz.U. C 398 z 22.12.2012, s. 1.
18 SWD (2020) 121 final.
19 Dz.U. L 112 z 2.5.2018, s. 42.
20 Dz.U. C 504 z 14.12.2021, s. 9.
21 "Kształcenie mieszane" w ramach kształcenia i szkolenia formalnego to termin opisujący sytuację, w której szkoła, edukator lub osoba ucząca się stosują więcej niż jedno podejście do procesu uczenia się.
22 Definicja opiera się na zaleceniu Rady z dnia 20 grudnia 2012 r. w sprawie walidacji uczenia się pozaformalnego i nieformalnego, Dz.U. C 398 z 22.12.2012, s. 1.
23 Definicja pochodzi z rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2021/817 z dnia 20 maja 2021 r. ustanawiającego "Eras- mus+": unijny program na rzecz kształcenia i szkolenia, młodzieży i sportu oraz uchylającego rozporządzenie (UE) nr 1288/2013, Dz.U. L 189 z 28.5.2021, s. 1.
24 Definicja pochodzi z rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2021/817 z dnia 20 maja 2021 r. ustanawiającego "Eras- mus+": unijny program na rzecz kształcenia i szkolenia, młodzieży i sportu oraz uchylającego rozporządzenie (UE) nr 1288/2013, Dz.U. L 189 z 28.5.2021, s. 1.
25 Dz.U. C 221 z 10.6.2021, s. 14.
26 Zgodnie z definicją z zalecenia Rady z dnia 26 listopada 2018 r. w sprawie propagowania automatycznego wzajemnego uznawania kwalifikacji uzyskanych w ramach kształcenia i szkolenia na poziomie wyższym i średnim II stopnia oraz efektów uczenia się osiągniętych w okresach nauki za granicą, Dz.U. C 444 z 10.12.2018, s. 1.
27 Stosowanie standardowych europejskich elementów opisu mikropoświadczeń nie oznacza ich formalnej walidacji ani uznania, ale jest jednym z ich kluczowych czynników.
28 Modele danych są graficznymi lub leksykalnymi reprezentacjami danych, określającymi ich właściwości, strukturę i wzajemne powiązania. Stosuje się je jako standardy otwarte, są wolne do użycia, przejrzyste i zbudowane na podstawie konsensusu.