Zaproszenie do składania aplikacji

ZAPROSZENIE DO SKŁADANIA APLIKACJI
(2022/C 130 A/01)Wkrótce zwolnione zostanie stanowisko dyrektora ds. Budynków i Bezpieczeństwa (w grupie zaszeregowania AD 14 lub AD 15) w dyrekcji generalnej ds. Administracji Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej. Stanowisko to zostanie obsadzone na podstawie art. 29 ust. 2 regulaminu pracowniczego urzędników Unii Europejskiej.

I. CHARAKTER ZADAŃ

Osoba zatrudniona na tym stanowisku, podlegająca dyrektorowi generalnemu ds. Administracji, będzie odpowiedzialna za kierowanie dyrekcją Budynków i Bezpieczeństwa ("direction des Bâtiments et de la sécurité", zwaną dalej "DBS") oraz za zarządzanie jej pracami i ich koordynację.

DBS jest odpowiedzialna za realizację projektów budowlanych Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej (zwanego dalej "instytucją"), przebudowy i zagospodarowanie kompleksu budynków zajmowanych przez instytucję oraz ich utrzymanie. Zarządza ona również instalacjami technicznymi oraz zapewnia ich konserwację. Do jej zadań należy też czuwanie, w ramach działalności instytucji, nad bezpieczeństwem osób, informacji i infrastruktury. DBS jest też odpowiedzialna za logistykę w obrębie instytucji, w tym za zarządzanie restauracjami i stołówkami, zakupy, inwentaryzację oraz usługi ogólne (przykładowo udostępnianie tóg na rozprawy, zarządzanie flotą pojazdów, usługi pocztowe). Wreszcie, dyrekcja ta koordynuje opracowywanie polityki zrównoważonego zarządzania zasobami instytucji oraz zapewnia wdrażanie tej polityki zgodnie z wymogami określonymi w systemie ekozarządzania i audytu we Wspólnocie ("EMAS").

Wyzwania, przed którymi stanie niebawem ta dyrekcja, dotyczą w szczególności konserwacji istniejącej infrastruktury, która to konserwacja powinna się cechować profesjonalizmem, systematycznością i ustrukturyzowaniem, tak aby zachować wartość tej infrastruktury; wyzwania te wiążą się też z dostosowywaniem tej infrastruktury do zmieniających się potrzeb instytucji w trwały w długim okresie czasu sposób. W tym kontekście szczególne znaczenie będzie miało rozszerzanie formuły pracy zdalnej. Następnie, dyrekcja będzie miała zadanie polegające na przeprowadzeniu oceny i ustabilizowaniu istniejących rozwiązań w zakresie bezpieczeństwa, zarówno jeśli chodzi o wyposażenie techniczne, jak i strategie organizacyjne. Działania DBS realizowane są w duchu ciągłego udoskonalania i zapewniania jakości.

Zachowując spójność z określonymi przez instytucję priorytetami oraz z uwzględnieniem szczególnych potrzeb związanych z jej misją sądowniczą, dyrektor DBS doradza w tym zakresie właściwym organom instytucji oraz proponuje tym organom krótko-, średnio- i długoterminową strategię w zakresie infrastruktury, bezpieczeństwa i logistyki. Zapewnia również planowanie budżetowe zadań oraz realizację zaplanowanych prac. Zarządza on zespołem składającym się około stu pięćdziesięciu urzędników i innych pracowników Unii oraz kontroluje wykonywanie zadań przez przedsiębiorstwa zewnętrzne, w szczególności w zakresie konserwacji instalacji technicznych i zarządzania nimi, usług porządkowych i ogrodniczych, ochrony przeciwpożarowej oraz usług świadczonych przez restauracje i stołówki. Roczny budżet DBS wynosi około 65 mln EUR.

Dyrektor DBS czuwa też nad tym, aby infrastruktura spełniała wymogi określone w mających zastosowanie przepisach technicznych i wykonuje uprawnienia związane z wykonywaniem subdelegowanego nań zadania polegającego na zatwierdzaniu wydatków związanych z prowadzeniem działalności dyrekcji, zapewniając przy tym, że przestrzegane są przepisy finansowe, w szczególności te regulujące dziedzinę przetargów publicznych.

W ramach swych zadań reprezentuje on też instytucję wobec organów i organizacji zewnętrznych, w tym również wobec organów władz państwa przyjmującego, a także w ramach współpracy między instytucjami Unii Europejskiej.

II. PROFIL KANDYDATÓW

Szukamy osób z umiejętnością zarządzania dużym zespołem wysoko kwalifikowanych specjalistów w dziedzinach infrastruktury budowlanej, bezpieczeństwa i logistyki oraz umiejętnością motywowania takiego zespołu; muszą one także posiadać doskonałe umiejętności w zakresie zarządzania i zdolność kierowania organizacją ukierunkowaną na usługi w środowisku wielokulturowym. Winny one posiadać znakomite zdolności komunikacyjne, negocjacyjne i interpersonalne, wiążące się z umiejętnością nawiązywania i utrzymywania konstruktywnych relacji zarówno, w ramach instytucji, z jej członkami oraz pracownikami jej sądów i służb, jak i, poza instytucją, z innymi instytucjami i agencjami Unii Europejskiej, organami władz państwa przyjmującego (w tym również z siłami porządkowymi), podmiotami świadczącymi usługi architektoniczne, inżynieryjne i konsultingowe, a także z prywatnymi przedsiębiorstwami.

Osoby te muszą posiadać też umiejętności w zakresie rozpoznawania wyzwań, przed którymi stoi duża organizacja pod względem projektowania, opracowania i rozwijania infrastruktury, bezpieczeństwa i logistyki. Powinny one też być w stanie opracowywać dotyczące tych dziedzin strategiczne cele pozostające w związku z określonymi przez instytucję priorytetami, a także być w stanie przełożyć te cele na propozycje konkretnych działań. Bardzo pożądane jest też doświadczenie w zakresie planowania projektów i kierowania nimi.

Kandydaci powinni posiadać dobrą znajomość obowiązujących instytucje Unii Europejskiej przepisów finansowych, w szczególności tych regulujących dziedzinę przetargów publicznych, oraz odpowiednią umiejętność zarządzania budżetem i dużymi projektami.

Atutem będzie doświadczenie w dziedzinie ochrony przeciwpożarowej oraz w dziedzinie stosowania systemów zapewniania jakości oraz zarządzania środowiskowego.

III. WYMAGANIA WOBEC KANDYDATÓW

Kandydaci muszą spełniać określone w regulaminie pracowniczym urzędników Unii Europejskiej (zwanym dalej "regulaminem") warunki powołania na urzędnika. Ponadto w przypadku tego stanowiska winni oni spełniać następujące wymogi minimalne:

- poziom wykształcenia odpowiadający ukończonym studiom wyższym, potwierdzony dyplomem ukończenia studiów,

- przynajmniej dziesięcioletnie doświadczenie zawodowe w co najmniej jednej z dziedzin: infrastruktury budowlanej, bezpieczeństwa lub logistyki,

- przynajmniej pięcioletnie doświadczenie zawodowe w zarządzaniu zespołami,

- biegła znajomość jednego z języków urzędowych Unii Europejskiej oraz wystarczająca znajomość innego z jej języków urzędowych. Ze względów związanych z charakterem służby wymagana jest dobra znajomość języka francuskiego; znajomość języków angielskiego lub niemieckiego będzie stanowić dodatkowy atut.

IV. WARUNKI ZATRUDNIENIA I WYNAGRODZENIE

Wynagrodzenie i warunki zatrudnienia urzędników Unii Europejskiej w grupie zaszeregowania AD 14 i AD 15 określono w regulaminie. Informujemy jednak kandydatów, że miesięczne wynagrodzenie podstawowe urzędnika w grupie zaszeregowania AD 14 stopień 1 wynosi 15 255 EUR, a urzędnika w grupie zaszeregowania AD 15 stopień 117 226 EUR. Informujemy też, że regulamin nakłada na wszystkich nowych urzędników wymóg pomyślnego ukończenia dziewięciomiesięcznego okresu próbnego.

V. POLITYKA ZATRUDNIENIA

Trybunał gwarantuje równość szans, z zastrzeżeniem przeprowadzenia oceny porównawczej osiągnięć kandydatów, oraz równe traktowanie wszystkich osób, które przejawią zainteresowanie wolnym stanowiskiem. Aktywnie zachęca do składania różnorodnych kandydatur przez doświadczone osoby o zróżnicowanych umiejętnościach i wiedzy, w możliwie najszerszym zakresie geograficznym spośród obywateli państw członkowskich Unii Europejskiej.

W celu uzyskania informacji na temat przetwarzania danych osobowych dla celów niniejszego postępowania w sprawie naboru kandydaci mogą się zapoznać z odnoszącą się do tej kwestii informacją dotyczącą naboru do służb administracji Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej.

VI. ZGŁASZANIE KANDYDATUR

Kandydaci zainteresowani tym stanowiskiem są proszeni o wysłanie ich kandydatur pocztą elektroniczną wyłącznie na adres DIR-DBS@curia.europa.eu najpóźniej do dnia 22 kwietnia 2022 r. Należy do nich dołączyć szczegółowy życiorys wraz z innymi odpowiednimi dokumentami. Kandydaci powinni także dołączyć do ich kandydatury list motywacyjny oraz krótką (maksymalnie 5 stron) prezentację wizji funkcjonowania dyrekcji wskazanej w niniejszym zaproszeniu do składania kandydatur oraz zarządzania tą dyrekcją.

Zatwierdzone dnia 15 marca 2022 r.

Zmiany w prawie

Małżonkowie zapłacą za 2023 rok niższy ryczałt od najmu

Najem prywatny za 2023 rok rozlicza się według nowych zasad. Jedyną formą opodatkowania jest ryczałt od przychodów ewidencjonowanych, według stawek 8,5 i 12,5 proc. Z kolei małżonkowie wynajmujący wspólną nieruchomość zapłacą stawkę 12,5 proc. dopiero po przekroczeniu progu 200 tys. zł, zamiast 100 tys. zł. Taka zmiana weszła w życie w połowie 2023 r., ale ma zastosowanie do przychodów uzyskanych za cały 2023 r.

Monika Pogroszewska 27.03.2024
Ratownik medyczny wykona USG i zrobi test na COVID

Mimo krytycznych uwag Naczelnej Rady Lekarskiej, Ministerstwo Zdrowia zmieniło rozporządzenie regulujące uprawnienia ratowników medycznych. Już wkrótce, po ukończeniu odpowiedniego kursu będą mogli wykonywać USG, przywrócono im też możliwość wykonywania testów na obecność wirusów, którą mieli w pandemii, a do listy leków, które mogą zaordynować, dodano trzy nowe preparaty. Większość zmian wejdzie w życie pod koniec marca.

Agnieszka Matłacz 12.03.2024
Jak zgłosić zamiar głosowania korespondencyjnego w wyborach samorządowych

Nie wszyscy wyborcy będą mogli udać się osobiście 7 kwietnia, aby oddać głos w obwodowych komisjach wyborczych. Dla nich ustawodawca wprowadził instytucję głosowania korespondencyjnego jako jednej z tzw. alternatywnych procedur głosowania. Przypominamy zasady, terminy i procedurę tego udogodnienia dla wyborców z niepełnosprawnością, seniorów i osób w obowiązkowej kwarantannie.

Artur Pytel 09.03.2024
Tabletka "dzień po" bez recepty - Sejm uchwalił nowelizację

Bez recepty dostępny będzie jeden z hormonalnych środków antykoncepcyjnych (octan uliprystalu) - zakłada uchwalona w czwartek nowelizacja prawa farmaceutycznego. Wiek, od którego tabletka będzie dostępna bez recepty ma być określony w rozporządzeniu. Ministerstwo Zdrowia stoi na stanowisku, że powinno to być 15 lat. Wątpliwości w tej kwestii miała Kancelaria Prezydenta.

Katarzyna Nocuń 22.02.2024
Data 30 kwietnia dla wnioskodawcy dodatku osłonowego może być pułapką

Choć ustawa o dodatku osłonowym wskazuje, że wnioski można składać do 30 kwietnia 2024 r., to dla wielu mieszkańców termin ten może okazać się pułapką. Datą złożenia wniosku jest bowiem data jego wpływu do organu. Rząd uznał jednak, że nie ma potrzeby doprecyzowania tej kwestii. A już podczas rozpoznawania poprzednich wniosków, właśnie z tego powodu wielu mieszkańców zostało pozbawionych świadczeń.

Robert Horbaczewski 21.02.2024
Standardy ochrony dzieci. Placówki medyczne mają pół roku

Lekarz czy pielęgniarka nie będą mogli się tłumaczyć, że nie wiedzieli komu zgłosić podejrzenie przemocy wobec dziecka. Placówki medyczne obowiązkowo muszą opracować standardy postępowania w takich sytuacjach. Przepisy, które je do tego obligują wchodzą właśnie w życie, choć dają jeszcze pół roku na przygotowania. Brak standardów będzie zagrożony grzywną. Kar nie przewidziano natomiast za ich nieprzestrzeganie.

Katarzyna Nocuń 14.02.2024