Opinia Komitetu Doradczego ds. Koncentracji wydana na posiedzeniu w dniu 28 listopada 2018 r. dotycząca wstępnego projektu decyzji w sprawie M.8797 - Thales/Gemalto - Sprawozdawca: Luksemburg.

Opinia Komitetu Doradczego ds. Koncentracji wydana na posiedzeniu w dniu 28 listopada 2018 r. dotycząca wstępnego projektu decyzji w sprawie M.8797 - Thales/Gemalto

Sprawozdawca: Luksemburg

(2019/C 287/02)

(Dz.U.UE C z dnia 26 sierpnia 2019 r.)

Koncentracja

1.
Komitet Doradczy (10 państw członkowskich) zgadza się z Komisją, że zgłoszona transakcja stanowi koncentrację w rozumieniu art. 3 ust. 1 lit. b) rozporządzenia Rady (WE) nr 139/2004 z dnia 20 stycznia 2004 r. w sprawie kontroli koncentracji przedsiębiorstw 1 .
2.
Komitet Doradczy (10 państw członkowskich) zgadza się z Komisją, że zgłoszona transakcja ma wymiar unijny zgodnie z art. 1 ust. 2 rozporządzenia w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw.

Definicja rynku

3.
Komitet Doradczy (10 państw członkowskich) zgadza się z definicjami właściwych rynków produktowych i geograficznych, określonymi przez Komisję w projekcie decyzji.
4.
W szczególności Komitet Doradczy (10 państw członkowskich) zgadza się, że należy wyróżnić następujące rynki produktowe:
a)
sprzętowe moduły bezpieczeństwa ("HSM") ogólnego przeznaczenia;
b)
HSM do systemów płatności elektronicznych;
c)
urządzenia do szyfrowania sieciowego i najwęższy możliwy podsegment w odniesieniu do danych w ruchu na poziomie warstwy 2;
d)
produkcja i dostarczanie kart SIM (rynek wyższego szczebla) i integracja instalacji GSM-R (rynek niższego szczebla);
e)
platformy typu over-the-air do zarządzania kartami SIM i integracja instalacji GSM-R;
f)
elektroniczne karty kontroli dostępu przeznaczone do zdalnego zarządzania HSM (rynek wyższego szczebla) oraz rynki niższego szczebla dla HSM ogólnego przeznaczenia i HSM do systemów płatności elektronicznych (rynek niższego szczebla).
5.
Komitet Doradczy (10 państw członkowskich) zgadza się z podanymi przez Komisję definicjami właściwych rynków geograficznych w odniesieniu do:
a)
rynku HSM ogólnego przeznaczenia, obejmującego cały EOG lub cały świat;
b)
rynku HSM do systemów płatności elektronicznych, obejmującego cały EOG lub cały świat;
c)
rynku urządzeń do szyfrowania sieciowego, który może obejmować cały EOG, i najwęższego możliwego pod-segmentu w odniesieniu do danych w ruchu na poziomie warstwy 2;
d)
rynku wyższego szczebla w zakresie produkcji i dostarczania kart SIM, obejmującego cały EOG, oraz rynku niższego szczebla w zakresie integracji instalacji GSM-R, który to rynek ma zasięg krajowy lub obejmuje cały EOG;
e)
rynku wyższego szczebla w zakresie platform typu over-the-air do zarządzania kartami SIM, obejmującego cały EOG, oraz rynku niższego szczebla w zakresie integracji instalacji GSM-R, który to rynek ma zasięg krajowy lub obejmuje cały EOG;
f)
rynku wyższego szczebla w odniesieniu do elektronicznych kart kontroli dostępu przeznaczonych do zdalnego zarządzania HSM, obejmującego cały EOG, oraz rynków niższego szczebla dla HSM ogólnego przeznaczenia i HSM do systemów płatności elektronicznych.

Ocena wpływu na konkurencję

6.
Komitet Doradczy (10 państw członkowskich) zgadza się z oceną Komisji, że zgłoszona transakcja wywołałaby nieskoordynowane skutki horyzontalne, które w istotny sposób utrudniłyby efektywną konkurencję na rynku HSM ogólnego przeznaczenia w EOG lub na całym świecie, głównie w wyniku wyeliminowania istotnych czynników presji konkurencyjnej wywieranej wzajemnie na siebie przez Thales i Gemalto w połączeniu z bardzo ograniczoną liczbą wiarygodnych alternatywnych konkurentów.
7.
Komitet Doradczy (10 państw członkowskich) zgadza się z oceną Komisji, że zgłoszona transakcja nie spowodowałaby znacznych zakłóceń efektywnej konkurencji ze względu na wpływ, jaki wywiera ona na następujące rynki:
a)
rynek HSM do systemów płatności elektronicznych, obejmujący cały EOG lub cały świat;
b)
rynek urządzeń do szyfrowania sieciowego, obejmujący cały EOG lub cały świat, i najwęższy możliwy podseg-ment w odniesieniu do danych w ruchu na poziomie warstwy 2;
c)
rynek wyższego szczebla w zakresie produkcji i dostarczania kart SIM, obejmujący cały EOG, oraz rynek niższego szczebla w zakresie integracji instalacji GSM-R, który to rynek ma zasięg krajowy lub obejmuje cały EOG;
d)
rynek wyższego szczebla w zakresie platform typu over-the-air do zarządzania kartami SIM, obejmujący cały EOG, oraz rynek niższego szczebla w zakresie integracji instalacji GSM-R, który to rynek ma zasięg krajowy lub obejmuje cały EOG;
e)
rynek wyższego szczebla w zakresie elektronicznych kart kontroli dostępu przeznaczonych do zdalnego zarządzania HSM, obejmujący cały EOG, oraz rynki niższego szczebla dla HSM ogólnego przeznaczenia i HSM do systemów płatności elektronicznych.

Środek zaradczy

8.
Komitet Doradczy (10 państw członkowskich) zgadza się z Komisją, że zobowiązania zaproponowane przez strony zgłaszające w dniu 9 listopada 2018 r. zgodnie z art. 8 ust. 2 rozporządzenia w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw eliminują problemy w zakresie konkurencji zidentyfikowane przez Komisję na rynku sprzętowych modułów bezpieczeństwa ogólnego przeznaczenia, obejmującym cały EOG lub cały świat.
9.
Komitet Doradczy (10 państw członkowskich) zgadza się z wnioskiem Komisji, że pod warunkiem pełnego wykonania zobowiązań zaproponowanych przez strony zgłaszające w dniu 9 listopada 2018 r. zgłoszona transakcja nie powinna istotnie zakłócić efektywnej konkurencji na rynku wewnętrznym lub na znacznej jego części.
10.
Komitet Doradczy (10 państw członkowskich) zgadza się z Komisją, że zgłoszoną transakcję należy zatem uznać za zgodną z rynkiem wewnętrznym zgodnie z art. 2 ust. 2 i art. 8 ust. 2 rozporządzenia w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw i art. 57 Porozumienia o Europejskim Obszarze Gospodarczym.
1 Dz.U. L 24 z 29.1.2004, s. 1 ("rozporządzenie w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw").

Zmiany w prawie

Rząd chce zmieniać obowiązujące regulacje dotyczące czynników rakotwórczych i mutagenów

Rząd przyjął we wtorek projekt zmian w Kodeksie pracy, którego celem jest nowelizacja art. 222, by dostosować polskie prawo do przepisów unijnych. Chodzi o dodanie czynników reprotoksycznych do obecnie obwiązujących regulacji dotyczących czynników rakotwórczych i mutagenów. Nowela upoważnienia ustawowego pozwoli na zmianę wydanego na jej podstawie rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie substancji chemicznych, ich mieszanin, czynników lub procesów technologicznych o działaniu rakotwórczym lub mutagennym w środowisku pracy.

Grażyna J. Leśniak 16.04.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do końca tego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz kolejny czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa. Pierwotnie termin wyznaczony był na koniec czerwca tego roku.

Beata Dązbłaż 10.04.2024
Będzie zmiana ustawy o rzemiośle zgodna z oczekiwaniami środowiska

Rozszerzenie katalogu prawnie dopuszczalnej formy prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie rzemiosła, zmiana definicji rzemiosła, dopuszczenie wykorzystywania przez przedsiębiorców, niezależnie od formy prowadzenia przez nich działalności, wszystkich kwalifikacji zawodowych w rzemiośle, wymienionych w ustawie - to tylko niektóre zmiany w ustawie o rzemiośle, jakie zamierza wprowadzić Ministerstwo Rozwoju i Technologii.

Grażyna J. Leśniak 08.04.2024
Tabletki "dzień po" bez recepty nie będzie. Jest weto prezydenta

Dostępność bez recepty jednego z hormonalnych środków antykoncepcyjnych (octan uliprystalu) - takie rozwiązanie zakładała zawetowana w piątek przez prezydenta Andrzeja Dudę nowelizacja prawa farmaceutycznego. Wiek, od którego tzw. tabletka "dzień po" byłaby dostępna bez recepty miał być określony w rozporządzeniu. Ministerstwo Zdrowia stało na stanowisku, że powinno to być 15 lat. Wątpliwości w tej kwestii miała Kancelaria Prezydenta.

Katarzyna Nocuń 29.03.2024
Małżonkowie zapłacą za 2023 rok niższy ryczałt od najmu

Najem prywatny za 2023 rok rozlicza się według nowych zasad. Jedyną formą opodatkowania jest ryczałt od przychodów ewidencjonowanych, według stawek 8,5 i 12,5 proc. Z kolei małżonkowie wynajmujący wspólną nieruchomość zapłacą stawkę 12,5 proc. dopiero po przekroczeniu progu 200 tys. zł, zamiast 100 tys. zł. Taka zmiana weszła w życie w połowie 2023 r., ale ma zastosowanie do przychodów uzyskanych za cały 2023 r.

Monika Pogroszewska 27.03.2024
Ratownik medyczny wykona USG i zrobi test na COVID

Mimo krytycznych uwag Naczelnej Rady Lekarskiej, Ministerstwo Zdrowia zmieniło rozporządzenie regulujące uprawnienia ratowników medycznych. Już wkrótce, po ukończeniu odpowiedniego kursu będą mogli wykonywać USG, przywrócono im też możliwość wykonywania testów na obecność wirusów, którą mieli w pandemii, a do listy leków, które mogą zaordynować, dodano trzy nowe preparaty. Większość zmian wejdzie w życie pod koniec marca.

Agnieszka Matłacz 12.03.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.C.2019.287.2

Rodzaj: Opinia
Tytuł: Opinia Komitetu Doradczego ds. Koncentracji wydana na posiedzeniu w dniu 28 listopada 2018 r. dotycząca wstępnego projektu decyzji w sprawie M.8797 - Thales/Gemalto - Sprawozdawca: Luksemburg.
Data aktu: 26/08/2019
Data ogłoszenia: 26/08/2019