Ogłoszenie o naborze nr PE/214/S - Dyrektor (K/M) (grupa funkcyjna AD, grupa zaszeregowania 14) - Dyrekcja Generalna ds. Innowacji i Wsparcia Technologicznego - Dyrekcja ds. Infrastruktury i Wyposażenia.

OGŁOSZENIE O NABORZE NR PE/214/S
DYREKTOR (K/M) (grupa funkcyjna AD, grupa zaszeregowania 14)
DYREKCJA GENERALNA DS. INNOWACJI I WSPARCIA TECHNOLOGICZNEGO - DYREKCJA DS. INFRASTRUKTURY I WYPOSAŻENIA

(2018/C 090 A/05)

(Dz.U.UE C z dnia 9 marca 2018 r.)

1.
Wolne stanowisko

Przewodniczący Parlamentu Europejskiego podjął decyzję o uruchomieniu procedury naboru na stanowisko dyrektora 1  (grupa funkcyjna AD, grupa zaszeregowania 14) w Dyrekcji Generalnej ds. Innowacji i Wsparcia Technologicznego (Dyrekcja ds. Infrastruktury i Wyposażenia), na podstawie art. 29 ust. 2 regulaminu pracowniczego urzędników Unii Europejskiej 2  (zwanego dalej "regulaminem").

Przedmiotowa procedura naboru, której celem jest zapewnienie organowi powołującemu większego wyboru kandydatów, odbędzie się równolegle z procedurą wewnętrzną i międzyinstytucjonalną procedurą naboru na stanowiska.

Nabór nastąpi do grupy zaszeregowania AD 14 3 . Wynagrodzenie podstawowe wynosi 14 303,51 EUR miesięcznie. Kwota wynagrodzenia podstawowego, która podlega opodatkowaniu podatkiem wspólnotowym i jest zwolniona z podatku krajowego, może zostać powiększona o określone dodatki, zgodnie z warunkami przewidzianymi w regulaminie.

Zwraca się uwagę kandydatów na fakt, że przedmiotowe stanowisko podlega przepisom z zakresu polityki mobilności, przyjętym przez Prezydium Parlamentu Europejskiego w dniu 15 stycznia 2018 r.

Praca na tym stanowisku wymaga dyspozycyjności oraz licznych kontaktów wewnątrz instytucji i poza nią, między innymi kontaktów z posłami do Parlamentu Europejskiego. Dyrektor będzie odbywał liczne wyjazdy służbowe do poszczególnych miejsc pracy Parlamentu Europejskiego i poza nie.

2.
Miejsce pracy

Luksemburg. Stanowisko to może zostać przeniesione do jednego z pozostałych miejsc pracy Parlamentu Europejskiego.

3.
Równość szans

Parlament Europejski stosuje politykę równości szans i przyjmuje kandydatury bez dyskryminacji ze względu na płeć, rasę, kolor skóry, pochodzenie etniczne lub społeczne, cechy genetyczne, język, religię lub przekonania, poglądy polityczne i inne, przynależność do mniejszości narodowej, status majątkowy, urodzenie, niepełnosprawność, wiek, orientację seksualną, stan cywilny lub sytuację rodzinną.

4.
Opis stanowiska

Jako wysoki rangą urzędnik dyrektor będzie wykonywał, w ramach wytycznych i decyzji przyjętych przez władze parlamentarne i dyrektora generalnego, następujące zadania 4 :

-
zapewnianie właściwego funkcjonowania dużej jednostki Sekretariatu Generalnego Parlamentu Europejskiego, obejmującej działy zajmujące się poszczególnymi obszarami działalności dyrekcji,
-
optymalizowanie wykorzystania zasobów jednostki przy zapewnieniu jakości pracy (organizacja, zarządzanie zasobami ludzkimi i finansowymi, innowacyjność itp.),
-
wyznaczanie celów i kontrolowanie ich realizacji - zarządzanie kontaktami między dyrekcją techniczną z jednej strony a administracją i instancjami politycznymi z drugiej strony, a także z dostawcami (na wysokim szczeblu),
-
dokonywanie wyborów w zakresie strategii technologicznej i strategii zarządzania dotyczącej ITC (wybór rozwiązań technicznych, oferowanych usług, sposobów realizacji i dostawy),
-
czuwanie nad zarządzaniem operacjami i infrastrukturą, projektowaniem, wdrażaniem, rozwojem i utrzymaniem systemów, normalizacją i inżynierią związanymi z ICT,
-
doradzanie dyrektorowi generalnemu, Sekretariatowi Generalnemu oraz posłom do Parlamentu Europejskiego w odnośnych obszarach działalności,
-
współpraca z poszczególnymi dyrekcjami Sekretariatu Generalnego, reprezentowanie instytucji i negocjowanie umów lub porozumień w odnośnych obszarach działalności,
-
zarządzanie konkretnymi projektami mogącymi wiązać się z odpowiedzialnością finansową i ich wdrażanie,
-
reprezentowanie dyrekcji lub instytucji w różnych komitetach i grupach (CODIT, CDI, CII itd.),
-
pełnienie funkcji subdelegowanego urzędnika zatwierdzającego.
5.
Warunki przyjęcia

Niniejsza procedura naboru jest otwarta dla kandydatów, którzy w dniu, w którym upływa termin składania kandydatur, spełniają następujące warunki:

a)
Warunki ogólne

Zgodnie z art. 28 regulaminu wymagane są w szczególności:

-
posiadanie obywatelstwa jednego z państw członkowskich Unii Europejskiej,
-
korzystanie z pełni praw obywatelskich,
-
uregulowany stosunek do służby wojskowej,
-
poziom etyczny wymagany do wykonywania obowiązków na tym stanowisku.
b)
Warunki szczegółowe
(i)
Wymagane tytuły, dyplomy i doświadczenie zawodowe
-
Poziom wykształcenia odpowiadający pełnemu cyklowi studiów uniwersyteckich, potwierdzony uzyskaniem dyplomu, w przypadku gdy normalny czas trwania wspomnianych studiów wynosi co najmniej cztery lata,

lub

studia odpowiadające pełnemu cyklowi studiów uniwersyteckich, zakończone uzyskaniem dyplomu i odpowiednie doświadczenie zawodowe o długości co najmniej jednego roku 5 , w przypadku gdy normalny czas trwania wspomnianych studiów wynosi co najmniej trzy lata,

-
co najmniej dwunastoletnie doświadczenie zawodowe, nabyte po uzyskaniu kwalifikacji wymienionych powyżej, w tym co najmniej sześcioletnie doświadczenie na stanowisku kierowniczym.
(ii)
Zakres wymaganej wiedzy
-
Doskonała wiedza ogólna z zakresu spraw europejskich,
-
doskonałe rozeznanie w zagadnieniach związanych z polityką wewnętrzną, krajową i międzynarodową, doskonała znajomość traktatów,
-
doskonała znajomość technologii, zarządzania ich wdrażaniem, rozwojem, wyborami i związanymi z nimi wyzwaniami,
-
bardzo dobre zrozumienie poszczególnych kultur reprezentowanych w instytucjach europejskich,
-
doskonała znajomość struktury Sekretariatu Generalnego Parlamentu Europejskiego, jego organizacji, środowiska pracy i poszczególnych zaangażowanych podmiotów,
-
doskonała znajomość Regulaminu Parlamentu Europejskiego, procedur ustawodawczych, wewnętrznych przepisów i praktyk,
-
doskonała znajomość regulaminu pracowniczego, jego wykładni i przepisów pochodnych,
-
doskonała znajomość rozporządzenia finansowego mającego zastosowanie do budżetu ogólnego Unii oraz jego przepisów wykonawczych, a także przepisów wewnętrznych i innych podlegających rozporządzeniu dokumentów Parlamentu Europejskiego,
-
gruntowna wiedza ogólna z zakresu administracji (aspekty zasobów ludzkich, zarządzania, budżetu, finansów, informatyki, aspekty prawne itd.),
-
doskonała znajomość technik zarządzania.
(iii)
Znajomość języków obcych

Wymagana jest pogłębiona znajomość jednego z języków urzędowych Unii Europejskiej 6  oraz bardzo dobra znajomość przynajmniej jednego innego spośród tych języków.

Komitet doradczy uwzględni znajomość innych języków urzędowych Unii Europejskiej.

(iv)
Wymagane predyspozycje
-
Zmysł strategii,
-
zdolności kierownicze,
-
umiejętność przewidywania,
-
umiejętność szybkiego reagowania,
-
dokładność,
-
komunikatywność.
6.
Procedura wyboru

Aby pomóc organowi uprawnionemu do mianowania w dokonaniu wyboru, komitet doradczy ds. mianowania wysokich rangą urzędników sporządza listę kandydatów i proponuje Prezydium Parlamentu Europejskiego osoby, które powinny zostać zaproszone na rozmowę kwalifikacyjną. Prezydium przyjmuje wspomnianą listę, po czym komitet doradczy przystępuje do rozmów, a następnie przedkłada do decyzji Prezydium sprawozdanie końcowe. Prezydium będzie wówczas mogło rozpocząć przesłuchania kandydatów.

7.
Składanie kandydatur

Termin składania kandydatur ustala się na:

23 marca 2018 r. o godz. 12.00 (w południe) czasu brukselskiego.

Kandydaci proszeni są o przesłanie na poniższy adres - wyłącznie pocztą elektroniczną i w formacie pdf - listu motywacyjnego (ze wzmianką: à l'attention de Monsieur le Secrétaire général du Parlement européen, avis de recrutement numéro PE/ 214/S) i życiorysu w formacie Europass 7 , z podaniem w przedmiocie wiadomości numeru ogłoszenia (PE/214/S):

EP-SENIOR-MANAGEMENT@ep.europa.eu

Obowiązuje data i godzina wysłania wiadomości elektronicznej.

Kandydaci mają obowiązek upewnić się, że dokumenty zeskanowane są czytelne.

Przypomina się kandydatom zaproszonym na rozmowę kwalifikacyjną, że w dniu rozmowy muszą przedstawić dokumenty zaświadczające o studiach, jak również doświadczeniu zawodowym i obecnie zajmowanym stanowisku; wspomniane dokumenty przyjmowane są jedynie w formie kopii lub kserokopii 8 . Kandydatom nie zwraca się żadnego z ww. dokumentów.

Dane osobowe podane przez kandydatów w ramach niniejszej procedury naboru będą przetwarzane zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 45/2001 z dnia 18 grudnia 2000 r. 9 .

ZAŁĄCZNIK

DYREKCJA GENERALNA DS. INNOWACJI I WSPARCIA TECHNOLOGICZNEGO

DYREKCJA DS. INFRASTRUKTURY I WYPOSAŻENIA

GŁÓWNE ZADANIA

(Jednostka zatrudniająca 92 pracowników: 81 urzędników, 8 pracowników zatrudnionych na czas określony i 3 pracowników kontraktowych)

-
Kierowanie działami i wydziałami Dyrekcji ds. Infrastruktury i Wyposażenia oraz koordynowanie i organizowanie ich prac
-
Wykonywanie uprawnień organu powołującego
-
Czuwanie nad zarządzaniem projektami
-
Reprezentowanie instytucji w różnych komitetach wewnętrznych i grupach międzyinstytucjonalnych
-
Pełnienie funkcji subdelegowanego urzędnika zatwierdzającego
-
Nadzór nad zarządzaniem infrastrukturą informatyczną, taką jak centra danych i sieci, ale także sprzętem dla indywidualnych użytkowników, telefonią, wideokonferencjami, standardami informatycznymi i bezpieczeństwem informatycznym

DZIAŁ DS. ZARZĄDZANIA INFRASTRUKTURĄ

w tym wydziały: Inżynierii i Architektury Sieci Informatycznych, Budowy Infrastruktury Sieciowej, Budowy Infrastruktury Hostingowej i Standardowych Konfiguracji
-
Czuwanie nad koordynacją działu, zarządzaniem administracyjnym i finansowym we wszystkich obszarach (zakupy/ zamówienia/wykonanie/dostawy/płatności) oraz zarządzaniem zasobami ludzkimi

Inżynieria i architektura sieci informatycznych

-
Opracowywanie rozwiązań i rozwiązywanie problemów operacyjnych i wydajnościowych infrastruktury sieci informatycznych, w tym dostępu zewnętrznego (Internet, Testa, EPNet itd.) oraz architektury PKI
-
Czuwanie nad inżynierią rozwoju odnośnych systemów (firewall, DNS, proxy, architektura LAN, dostęp zewnętrzny)
-
Zarządzanie rozwojem architektury bezpieczeństwa sieci w celu wspierania nowych potrzeb wynikających z projektów (VOD, streaming, centra obliczeniowe, architektura korporacyjna dla programu UC i poczty)
-
Śledzenie rozwoju technologii i świadczenie doradztwa dla dyrekcji generalnych i grup politycznych w dziedzinach wchodzących w zakres kompetencji

Budowa infrastruktury sieciowej

-
Kierowanie i administrowanie projektami budowy sieci i telekomunikacyjnymi w trzech głównych siedzibach i w biurach kontaktowych
-
Zarządzanie i administrowanie budżetem "projektów" w dziedzinie sieci i telekomunikacji oraz wykonywanie go; uruchamianie i monitorowanie procedur przetargowych w dziedzinie sieci i telekomunikacji
-
Kierowanie i administrowanie projektami w zakresie infrastruktury okablowania i wyposażenia pomieszczeń technicznych w trzech głównych siedzibach i w biurach kontaktowych
-
Pełnienie roli głównego rozmówcy DG ITEC w kontaktach z DG INLO w dziedzinie energii i klimatyzacji oraz projektów DG INLO w zakresie nieruchomości
-
Koordynacja oraz wykonywanie zadań administracyjnych i dotyczących wykonywania budżetu, związanych z działalnością wydziału

Budowa infrastruktury hostingowej

-
Realizacja dużych projektów w zakresie korporacyjnej infrastruktury informatycznej (w Centrum Danych) i związanych z nimi projektów przekrojowych
-
Świadczenie doradztwa i wsparcia trzeciego poziomu dla innych służb instytucji w zakresie dziedzin wiedzy specjalistycznej powierzonych wydziałowi
-
Koordynacja oraz wykonywanie zadań administracyjnych i dotyczących wykonywania budżetu, związanych z działalnością wydziału

Standardowe konfiguracje

-
Projektowanie i utrzymywanie standardowych konfiguracji PE (komputery stacjonarne, laptopy, MAC, hybrydy, tablety) oraz świadczenie wsparcia w tym zakresie
-
Projektowanie i utrzymywanie systemów powiązanych ze standardowymi konfiguracjami (SCCM, EPINCO, SURVEYOR, RDS/VDI itp.) oraz świadczenie wsparcia w tym zakresie
-
Udostępnianie dyrekcjom generalnym i grupom politycznym środowiska testowania aplikacji oraz jego utrzymywanie
-
Zapewnianie nadzoru i wsparcia dla służb informatycznych PE w odniesieniu do produktu ORACLE
-
Koordynacja i wykonywanie zadań administracyjnych i dotyczących wykonywania budżetu, związanych z działalnością wydziału

DZIAŁ DS. WYPOSAŻENIA INDYWIDUALNEGO I LOGISTYKI

w tym: Wydział ds. Pomocy w Wymianie Wyposażenia Indywidualnego, Wydział ds. Zarządzania Infrastrukturą Indywidualną i Wydział ds. Usług dla Ogółu Użytkowników
-
Czuwanie nad zadaniami trzech wydziałów wchodzących w skład działu
-
Zarządzanie działem i wydziałami

Pomoc w wymianie wyposażenia indywidualnego

-
Prowadzenie i zapewnienie spójności programu "Unified Communications" obejmującego pocztę elektroniczną, telefonię internetową, faks w kontekście wielomiejscowym z łącznością stacjonarną i mobilną, zintegrowane zarządzanie zasobami komunikacyjnymi
-
Definiowanie i świadczenie usług "Unified Communications" oraz zarządzanie nimi
-
Czuwanie nad zarządzaniem telefonią stacjonarną i komórkową (wewnętrzną i zewnętrzną) oraz nad jej funkcjonalnością
-
Zapewnianie funkcjonowania wideokonferencji, połączeń wzajemnych VoIP, internetowych i głosowych w obrębie instytucji i na zewnątrz oraz świadczenie wsparcia w tym zakresie
-
Czuwanie nad działaniem i funkcjonalnością dystrybucji TV w siedzibach w Brukseli i Strasburgu oraz świadczenie wsparcia w tym zakresie
-
Prowadzenie i świadczenie wsparcia drugiego poziomu w odniesieniu do poczty elektronicznej, dbanie o spójność i rozwój technologiczny oferowanej usługi
-
Udzielanie wsparcia podczas imprez (JPO, EYE itd.), wsparcia dla pracowników zdalnych, na potrzeby instalacji i monitorowanie linii specjalnych

Zarządzanie infrastrukturą indywidualną

-
Prowadzenie polityki dotyczącej sprzętu indywidualnego, grupowego (sprzęt komputerowy i oprogramowanie) lub korporacyjnego (oprogramowanie), która obejmuje: wsparcie techniczne (modernizacja sprzętu, rozwiązywanie problemów, usuwanie usterek), wsparcie administracyjne (opracowywanie zamówień sprzętu/oprogramowania, monitorowanie dostaw, likwidacja), wsparcie logistyczne (zakupy, dostawy, instalacja, magazynowanie, przenoszenie, zarządzanie inwentarzem, likwidacja), zarządzanie całym oprogramowaniem korporacyjnym (licencje korporacyjne)
-
Obsługa wszystkich przeniesień, instalacji i napraw sprzętu indywidualnego (komputery osobiste/ekrany/drukarki/ telefony/TV) w odniesieniu do wszystkich użytkowników w Parlamencie
-
Czuwanie nad zarządzaniem administracyjnym, finansowym i umownym w całej odnośnej dziedzinie (zakupy/ zamówienia/realizacja/dostawy/płatności)
-
Prowadzenie spisu licencji i zarządzanie nimi

Usługi dla ogółu użytkowników

Telekomunikacja

-
Określanie obowiązującej polityki i zarządzanie usługami telekomunikacyjnymi (telefonia stacjonarna i komórkowa, dostęp do internetu, sieć biur kontaktowych, sieć międzymiejscowa EPINET, pracownicy zdalni) w stosunku do operatorów zewnętrznych i użytkowników wewnętrznych
-
Weryfikacja i kontrola użytkowania, analizowanie i przewidywanie zmian w perspektywie średnio- i długoterminowej
-
Czuwanie nad zarządzaniem administracyjnym i umownym w całym odnośnym obszarze (zakupy/zamówienia/ realizacja/dostawy/płatności)

Głosowanie elektroniczne

-
Określanie, planowanie i wdrażanie rozwoju infrastruktury (sprzęt i oprogramowanie) do głosowania elektronicznego w salach posiedzeń plenarnych i w salach posiedzeń komisji
-
Zapewnianie funkcjonowania, obsługa i wsparcie w trakcie głosowań podczas sesji, posiedzeń komisji, grup politycznych lub innych wydarzeń (Euroscola itp.)
-
Czuwanie nad zarządzaniem administracyjnym, finansowym i umownym w całej odnośnej dziedzinie (zakupy/ zamówienia/realizacja/dostawy/płatności)

DZIAŁ DS. OPERACJI I HOSTINGU ICT

w tym wydziały: Nadzoru i Operacji, Potencjału i Zapewnienia Ciągłości oraz Zarządzania Wnioskami Dotyczącymi Hostingu i Usług
-
Zapewnienie działania centrum informatycznego i sieci komputerowej
-
Organizowanie podstawowych usług wspierania działań (zarządzanie przepustowością, zarządzanie bezpieczeństwem operacyjnym, ciągłość usług itp.) oraz zarządzanie nimi
-
Zapewnienie hostingu systemów informatycznych PE
-
Wspieranie rozwoju infrastruktury
-
Czuwanie nad zarządzaniem zasobami ludzkimi
-
Czuwanie nad zarządzaniem umownym, budżetowym i administracyjnym

Nadzór i operacje

-
Zarządzanie i administrowanie podstawowymi usługami infrastruktury informatycznej (Active Directory, DNS, NTP, serwery Windows, serwery Unix & Linux, usługi wirtualizacji, usługi baz danych, usługi kopii zapasowych, pamięć masowa SAN i NAS)
-
Zapewnienie wsparcia drugiego poziomu przez 24 godz./365 dni w roku (serwery, pamięć masowa i sieć)
-
Nadzorowanie i obsługa produkcji informatycznej przez 24 godz./dobę (poczta elektroniczna, platforma SharePoint, obecność PE w internecie, intranet PE, aplikacje używane przez poszczególne działy PE) i zarządzanie tą produkcją
-
Nadzorowanie i obsługa sieci IP przez 24 godz./dobę (podstawowa sieć międzymiejscowa, sieć lokalna w trzech siedzibach, sieć WIFI, połączenia z biurami kontaktowymi, infrastruktura TOIP, infrastruktura wideokonferencyjna, infrastruktura koderów VOD, łączność zewnętrzna (dostawca usług internetowych, inne instytucje, inne administracje)) i zarządzanie tą siecią

Potencjał i zapewnienie ciągłości

-
Wdrażanie i utrzymywanie platform hostingowych centrów informatycznych: Solaris, Windows, Linux, VMware
-
Zarządzanie i administrowanie przepustowością centrów informatycznych: pojemnością platform hostingowych, pojemnością usługi pamięci masowej (SAN/NAS);
-
Świadczenie usług ciągłości działania: odporność, zdolność odzyskiwania danych (DR), bezpieczeństwo i integralność infrastruktury
-
Udostępnianie i utrzymywanie narzędzi operacyjnych: nadzór, CMDB, raportowanie itp.;
-
Zarządzanie centrami danych i pomieszczeniami technicznymi działu operacji: dostawy, instalacja sprzętu, zarządzanie zasobami itp.

Zarządzanie wnioskami dotyczącymi hostingu i usług

-
Czuwanie nad tworzeniem nowego oprogramowania lub elementów infrastruktury informatycznej PE (planowanie, dostępność zasobów ludzkich i materialnych, dostosowanie do ograniczeń operacyjnych działu)
-
Czuwanie nad zarządzaniem zmianami i monitorowaniem procesów biznesowych: "release and change management"
-
Przeprowadzanie testów obciążeniowych i testów nieregresji (planowanie, zarządzanie zasobami i wdrażanie)
-
Koordynacja i rozpatrywanie wniosków nadzwyczajnych (wysoki poziom ryzyka, duże oddziaływanie, niestandardowe)
-
Zapewnianie dostępności katalogu usług świadczonych przez dział oraz jego dostosowywanie i modyfikowanie
1 Wszelkie zawarte w niniejszym ogłoszeniu sformułowania dotyczące osób płci męskiej należy rozumieć jako odnoszące się również do osób płci żeńskiej i odwrotnie.
2 Zob. rozporządzenie Rady (EWG, Euratom, EWWiS) nr 259/68 (Dz.U. L 56 z 4.3.1968, s. 1), zmienione rozporządzeniem (WE, Euratom) nr 723/2004 (Dz.U. L 124 z 27.4.2004, s. 1) i ostatnio rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE, EURATOM) nr 1023/2013 z dnia 22 października 2013 r. zmieniającym regulamin pracowniczy urzędników Unii Europejskiej i warunki zatrudnienia innych pracowników Unii Europejskiej (Dz.U. L 287 z 29.10.2013, s. 15).
3 Urzędnik jest klasyfikowany z chwilą zatrudnienia zgodnie z art. 32 regulaminu.
4 Spis głównych zadań znajduje się w załączniku.
5 Ten rok doświadczenia nie zostanie uwzględniony w ocenie doświadczenia zawodowego określonego w następnym akapicie.
6 Języki urzędowe Unii Europejskiej to: angielski, bułgarski, chorwacki, czeski, duński, estoński, fiński, francuski, grecki, hiszpański, irlandzki, litewski, łotewski, maltański, niderlandzki, niemiecki, polski, portugalski, rumuński, słowacki, słoweński, szwedzki, węgierski i włoski.
8 Nie dotyczy to kandydatów, którzy w dniu, w którym upływa termin składania kandydatur, byli zatrudnieni w Parlamencie Europejskim.
9 Dz.U. L 8 z 12.1.2001, s. 1.

Zmiany w prawie

Data 30 kwietnia dla wnioskodawcy dodatku osłonowego może być pułapką

Choć ustawa o dodatku osłonowym wskazuje, że wnioski można składać do 30 kwietnia 2024 r., to dla wielu mieszkańców termin ten może okazać się pułapką. Datą złożenia wniosku jest bowiem data jego wpływu do organu. Rząd uznał jednak, że nie ma potrzeby doprecyzowania tej kwestii. A już podczas rozpoznawania poprzednich wniosków, właśnie z tego powodu wielu mieszkańców zostało pozbawionych świadczeń.

Robert Horbaczewski 30.04.2024
Rząd chce zmieniać obowiązujące regulacje dotyczące czynników rakotwórczych i mutagenów

Rząd przyjął we wtorek projekt zmian w Kodeksie pracy, którego celem jest nowelizacja art. 222, by dostosować polskie prawo do przepisów unijnych. Chodzi o dodanie czynników reprotoksycznych do obecnie obwiązujących regulacji dotyczących czynników rakotwórczych i mutagenów. Nowela upoważnienia ustawowego pozwoli na zmianę wydanego na jej podstawie rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie substancji chemicznych, ich mieszanin, czynników lub procesów technologicznych o działaniu rakotwórczym lub mutagennym w środowisku pracy.

Grażyna J. Leśniak 16.04.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do końca tego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz kolejny czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa. Pierwotnie termin wyznaczony był na koniec czerwca tego roku.

Beata Dązbłaż 10.04.2024
Będzie zmiana ustawy o rzemiośle zgodna z oczekiwaniami środowiska

Rozszerzenie katalogu prawnie dopuszczalnej formy prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie rzemiosła, zmiana definicji rzemiosła, dopuszczenie wykorzystywania przez przedsiębiorców, niezależnie od formy prowadzenia przez nich działalności, wszystkich kwalifikacji zawodowych w rzemiośle, wymienionych w ustawie - to tylko niektóre zmiany w ustawie o rzemiośle, jakie zamierza wprowadzić Ministerstwo Rozwoju i Technologii.

Grażyna J. Leśniak 08.04.2024
Tabletki "dzień po" bez recepty nie będzie. Jest weto prezydenta

Dostępność bez recepty jednego z hormonalnych środków antykoncepcyjnych (octan uliprystalu) - takie rozwiązanie zakładała zawetowana w piątek przez prezydenta Andrzeja Dudę nowelizacja prawa farmaceutycznego. Wiek, od którego tzw. tabletka "dzień po" byłaby dostępna bez recepty miał być określony w rozporządzeniu. Ministerstwo Zdrowia stało na stanowisku, że powinno to być 15 lat. Wątpliwości w tej kwestii miała Kancelaria Prezydenta.

Katarzyna Nocuń 29.03.2024
Małżonkowie zapłacą za 2023 rok niższy ryczałt od najmu

Najem prywatny za 2023 rok rozlicza się według nowych zasad. Jedyną formą opodatkowania jest ryczałt od przychodów ewidencjonowanych, według stawek 8,5 i 12,5 proc. Z kolei małżonkowie wynajmujący wspólną nieruchomość zapłacą stawkę 12,5 proc. dopiero po przekroczeniu progu 200 tys. zł, zamiast 100 tys. zł. Taka zmiana weszła w życie w połowie 2023 r., ale ma zastosowanie do przychodów uzyskanych za cały 2023 r.

Monika Pogroszewska 27.03.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.C.2018.90A.29

Rodzaj: Ogłoszenie
Tytuł: Ogłoszenie o naborze nr PE/214/S - Dyrektor (K/M) (grupa funkcyjna AD, grupa zaszeregowania 14) - Dyrekcja Generalna ds. Innowacji i Wsparcia Technologicznego - Dyrekcja ds. Infrastruktury i Wyposażenia.
Data aktu: 09/03/2018
Data ogłoszenia: 09/03/2018