Sprawozdanie z zarządzania budżetem i finansami za rok 2017.

SPRAWOZDANIE Z ZARZĄDZANIA BUDŻETEM I FINANSAMI ZA ROK 2017

(2018/C 131/01)

(Dz.U.UE C z dnia 12 kwietnia 2018 r.)

SPIS TREŚCI

WSTĘP

DOCHODY

Należności ustalone za rok 2017 oraz należności przeniesione z roku 2016

DOCHODY PRZEZNACZONE NA OKREŚLONY CEL

WYDATKI W CIĄGU ROKU

Ostateczne dostępne środki, zobowiązania i płatności z wyszczególnieniem tytułów

Przesunięcia budżetowe

Tytuł 1 - Osoby pracujące dla instytucji

Tytuł 2 - Budynki, meble, wyposażenie i różne wydatki operacyjne

ŚRODKI PRZENIESIONE Z ROKU 2016

Załączniki

ZAŁĄCZNIK I Szacowane dochody, należności ustalone i należności przeniesione

ZAŁĄCZNIK II Dochody przeznaczone na określony cel za rok budżetowy i dochody przeznaczone na określony cel przeniesione

ZAŁĄCZNIK III Zmiany stanu środków za rok budżetowy

ZAŁĄCZNIK IV Wykorzystanie środków za rok budżetowy

ZAŁĄCZNIK V Wykorzystanie środków przeniesionych z roku 2016

WSTĘP

Misja Europejskiego Trybunału Obrachunkowego
Misją Europejskiego Trybunału Obrachunkowego jest przyczynianie się do poprawy zarządzania finansami UE, działanie na rzecz rozliczalności i przejrzystości, a także działanie w charakterze niezależnego strażnika finansowych interesów obywateli Unii.
Rola Trybunału jako niezależnego kontrolera zewnętrznego UE polega na sprawdzaniu, czy unijne środki są właściwie rozliczane oraz czy są gromadzone i wydawane zgodnie ze stosownymi przepisami i rozporządzeniami, a także czy przynoszą odpowiednią wartość w stosunku do kosztów.
1.
W sprawozdaniu Trybunału z zarządzania budżetem i finansami za rok 2017 omówiono w skrócie wykonanie budżetu oraz wyjaśniono kwestie, które miały istotne znaczenie dla działań podjętych w ciągu roku budżetowego.
2.
W załącznikach do niniejszego sprawozdania (załączniki I-V) przedstawiono dokładny obraz sytuacji z wyszczególnieniem linii budżetowych.

DOCHODY

Należności ustalone za rok 2017 oraz należności przeniesione z roku 2016

3.
Należności ustalone za rok budżetowy 2017 wyniosły 20 937 783 euro (tabela 1). Przy uwzględnieniu środków przeniesionych z poprzedniego roku budżetowego (2 481 euro - tabela 2) całkowita kwota ustalonych należności wyniosła 20 940 264 euro. Bardziej szczegółowe dane dostępne są w tabelach w załączniku I.

Tabela 1

Należności ustalone za rok 2017

(w euro)
Tytuł Szacowane

dochody

za 2017 r.

Należności

ustalone za 2017 r.

Środki odzyskane ogółem za 2017 r. % ogółem
4 - Dochody pochodzące od osób pracujących dla instytucji 20 294 000 20 822 861 20 822 861 100,00
5 - Dochody z działalności administracyjnej instytucji 0 106 993 106 637 99,67
9 - Różne dochody 0 7 929 7 929 100,00
Ogółem 20 294 000 20 937 783 20 937 427 99,99

Tabela 2

Należności przeniesione z roku 2016

(w euro)
Tytuł Należności przeniesione Korekty Ogółem Środki

odzyskane

ogółem

% ogółem
4 - Dochody pochodzące od osób pracujących dla instytucji 0 0 0 0 0,00
5 - Dochody z działalności administracyjnej instytucji 2 481 -81 2 400 2 400 100,00
9 - Różne dochody 0 0 0 0 0,00
Ogółem 2481 -81 2400 2 400 100,00
4.
Należności ustalone za rok budżetowy 2017 (20 937 783 euro) stanowią 103,17% szacowanych dochodów w wysokości 20 294 000 euro, podczas gdy w 2016 r. stanowiły one 98,95 %.
5.
Całkowita kwota dochodów odzyskanych na dzień 31 grudnia 2017 r. wyniosła 20 939 827 euro, z czego 20 937 427 euro to środki odzyskane z tytułu należności ustalonych w 2017 r. (tabela 1).
6.
Z 20 937 427 euro odzyskanych dochodów kwota 20 822 861 euro (99,45 %) stanowi potrącenia od wynagrodzeń członków i personelu (podatki, składki emerytalne i rentowe oraz składki na ubezpieczenie zdrowotne). Inne dochody odzyskane w roku budżetowym wyniosły 114 566 euro i były związane głównie z podróżami służbowymi oraz zwrotami dotyczącymi pojazdów. Dla porównania w roku 2016 potrącenia od wynagrodzeń członków i personelu (podatki, składki emerytalne i rentowe oraz składki na ubezpieczenie zdrowotne) wraz ze środkami pochodzącymi z przeniesienia uprawnień emerytalnych i rentowych przez pracowników wyniosły 20 134132 euro, a inne dochody za ten rok budżetowy wyniosły 138 635 euro.
7.
Kwota pozostająca do pobrania na koniec roku budżetowego wynosiła 356 euro, tj. 0,0017 % należności ustalonych w ciągu roku budżetowego oraz pozostałych należności ustalonych w poprzednich latach budżetowych. W 2016 r. kwota ta wyniosła 2 481 euro, tj. 0,01 %.

DOCHODY PRZEZNACZONE NA OKREŚLONY CEL

8.
Dochody przeznaczone na określony cel obejmują przede wszystkim posiedzenia, kongresy i konferencje, podróże służbowe, zwroty dotyczące pojazdów oraz wydatki na rozprowadzanie i publikację dokumentów. Informacje na temat wykorzystania dochodów przeznaczonych na określony cel zamieszczono w załączniku II.

WYDATKI W CIĄGU ROKU

Ostateczne dostępne środki, zobowiązania i płatności z wyszczególnieniem tytułów

9.
W tabeli 3 i tabeli 4 zestawiono kwoty całkowitych środków dostępnych za rok 2017, środków, na które zaciągnięto zobowiązania, płatności dokonanych w ciągu roku oraz pozostałą kwotę przeniesioną na rok 2018.
10.
Bardziej szczegółowa analiza na poziomie rozdziałów wraz z informacjami dodatkowymi dotyczącymi poszczególnych rozdziałów lub pozycji znajduje się w tabelach 6-9.

Tabela 3

Ostateczne dostępne środki i zobowiązania według tytułów

(w euro)
Tytuł Ostateczne środki Środki, na które zaciągnięto zobowiązania %
Tytuł 1 - Osoby pracujące dla instytucji -ogółem 125 611000 122 788 900 97,75
Tytuł 2 - Budynki, meble, wyposażenie i różne wydatki operacyjne - ogółem 15 629 000 15250789 97,58
Tytuł 1 i 2 - ogółem 141 240 000 138 039 689 97,73

Tabela 4

Zobowiązania i płatności według tytułów

(w euro)
Zobowiązania Płatności % Środki przeniesione %
Tytuł 1 - Osoby pracujące dla instytucji - ogółem 122 788 900 121 417 434 98,88 1 371 466 1,12
Tytuł 2 - Budynki, meble, wyposażenie i różne wydatki operacyjne - ogółem 15 250 789 8 713 504 57,13 6 537 285 42,87
Tytuły 1 i 2 - ogółem 138 039 689 130 130 938 94,27 7 908 751 5,73

Przesunięcia budżetowe

11.
W ciągu roku budżetowego Trybunał dokonał 27 przesunięć budżetowych na łączną kwotę 3 416 500 euro (tabela 5). Przesunięcia te miały na celu zapewnienie sprawnego funkcjonowania różnych działów Trybunału i spełnienie wszelkich związanych z tym wymogów. Skutki tych przesunięć na poziomie poszczególnych pozycji przedstawiono w załączniku III.

Tabela 5

Przesunięcia budżetowe w 2017 r.

(w euro)
Rodzaj przesunięcia Liczba przesunięć w 2017 r. Łączna kwota przesuniętych środków
Pomiędzy tytułami 2 660 000
Pomiędzy rozdziałami 9 1 367 000
Pomiędzy artykułami 3 69 000
Pomiędzy pozycjami 5 1 071 500
Pomiędzy podpozycjami 8 249 000
Ogółem 27 3 416 500

Tytuł 1 - Osoby pracujące dla instytucji

12.
W tabeli 6 i tabeli 7 zestawiono kwoty ostatecznych środków, zobowiązań i płatności za rok 2017 w tytule 1.

Tabela 6

Ostateczne dostępne środki i zobowiązania w tytule 1

(w euro)
Rozdziały Ostateczne środki Środki, na które zaciągnięto zobowiązania %
1 0 - Członkowie instytucji 11 200 000 10 672 316 95,29
1 2 - Urzędnicy i pracownicy tymczasowi 102 470 000 101 087 949 98,65
1 4 - Inni pracownicy i usługi zewnętrzne 5 716 000 5 464 130 95,59
1 6 - Inne wydatki dotyczące osób pracujących dla instytucji 6 225 000 5 564 505 89,39
Tytuł 1 - ogółem 125 611 000 122 788 900 97,75
13.
W 2017 r. wskaźnik wykorzystania środków w tytule 1 wyniósł 97,75 % (w 2016 r. wskaźnik ten wyniósł 99,03 %).
14.
Środki w rozdziale 1 2 ("Urzędnicy i pracownicy tymczasowi") zostały wykorzystane w 2017 r. w 98,65 % (w 2016 r. wskaźnik ten wyniósł 99,62 %).
15.
Wskaźnik wykorzystania środków w rozdziale 1 4 ("Inni pracownicy i usługi zewnętrzne") osiągnął w tym roku poziom 95,59 %, zbliżony do poziomu z 2016 r. (97,92 %).
16.
W rozdziale 1 6 wykorzystano 55 % środków na podróże służbowe. Wskaźnik wykorzystania środków na podróże służbowe pracowników wyniósł 87,98 % ostatecznych środków (93,76 % w 2016 r.). Trybunał podejmuje wszystkie możliwe działania, aby środki na podróże służbowe były wykorzystywane w sposób ściśle zgodny z zasadami oszczędności, wydajności i skuteczności. Choć potrzeby nie zawsze dają się dokładnie przewidzieć, Trybunał czuwa nad tym, aby środki wykorzystywano w sposób gospodarny.

Tabela 7

Zobowiązania i płatności w tytule 1

(w euro)
Rozdziały Zobowiązania Płatności % Środki przeniesione %
1 0 - Członkowie instytucji 10 672 316 10 597 574 99,30 74 742 0,70
1 2 - Urzędnicy i pracownicy tymczasowi 101 087 949 101 009 579 99,92 78 370 0,08
1 4 - Inni pracownicy i usługi zewnętrzne 5 464 130 5 333 424 97,61 130 706 2,39
1 6 - Inne wydatki dotyczące osób pracujących dla instytucji 5 564 505 4 476 857 80,45 1 087 648 19,55
Tytuł 1 - ogółem 122 788 900 121 417 434 98,88 1 371 466 1,12
17.
W 2017 r. płatności wyniosły łącznie 121 417 434 euro i stanowiły 96,66 % ostatecznych środków oraz 98,88 % całkowitych zobowiązań (w 2016 r. wskaźniki te wyniosły odpowiednio 97,83 % oraz 98,79 %).
18.
Kwota zobowiązań przeniesionych automatycznie na rok 2018 zgodnie z art. 13 ust. 4 rozporządzenia finansowego wyniosła 1 371 466 euro, tj. 1,09 % ostatecznych środków oraz 1,12 % całkowitych zobowiązań (w 2016 r. wskaźniki te wyniosły odpowiednio 1,20 % oraz 1,21 %).
19.
Największa część przeniesionych środków odnoszących się do rozdziału 1 6 dotyczy podróży służbowych pracowników, a kwota tych środków wynosi 460 508 euro. W przypadku pewnej liczby podróży służbowych, które miały miejsce w 2017 r., nie otrzymano jeszcze wniosków o zwrot kosztów lub wnioski te otrzymano, lecz przed upływem roku budżetowego nie zostały one jeszcze do końca rozliczone. Inne kwoty - składające się na środki przeniesione z rozdziału 1 6 - w stosunku do których istniały zobowiązania prawne, lecz w roku 2017 nie otrzymano jeszcze odnośnych faktur, przypadały na: "Centrum Małego Dziecka" (213 220 euro), "Doskonalenie zawodowe" (158 968 euro) oraz "Wydatki PMO związane z zarządzaniem dokumentacją dotyczącą pracowników Trybunału" (180 000 euro).

Tytuł 2 - Budynki, meble, wyposażenie i różne wydatki operacyjne

20.
W tabeli 8 i tabeli 9 zestawiono kwoty ostatecznych środków, zobowiązań i płatności za rok 2017 w tytule 2.

Tabela 8

Ostateczne dostępne środki i zobowiązania w tytule 2

(w euro)
Rozdziały Ostateczne środki Środki, na które zaciągnięto zobowiązania %
2 0 - Budynki i koszty dodatkowe 3 546 000 3 541 183 99,86
2 1 - Informatyka, sprzęt i majątek ruchomy: zakup, wynajem i utrzymanie 9 146 500 9 089 422 99,38
2 3 - Bieżące wydatki administracyjne 434 500 293 116 67,46
2 5 - Posiedzenia i konferencje 733 000 663 964 90,58
2 7 - Informacja: pozyskiwanie, archiwizacja, produkcja i rozpowszechnianie 1 769 000 1 663 104 94,01
Tytuł 2 - ogółem 15 629 000 15 250 789 97,58
21.
Wskaźnik wykorzystania środków w tytule 2 w 2017 r. sięgnął 97,58 % (wobec 98,11 % w roku 2016).

Tabela 9

Zobowiązania i płatności w tytule 2

(w euro)
Rozdziały Zobowiązania Płatności % Środki przeniesione %
2 0 - Budynki i koszty dodatkowe 3 541 183 1 668 691 47,12 1 872 492 52,88
2 1 - Informatyka, sprzęt i majątek ruchomy: zakup, wynajem i utrzymanie 9 089 422 5 299 090 58,30 3 790 332 41,70
2 3 - Bieżące wydatki administracyjne 293 116 220 585 75,26 72 531 24,74
2 5 - Posiedzenia i konferencje 663 964 443 021 66,72 220 943 33,28
2 7 - Informacja: pozyskiwanie, archiwizacja, produkcja i rozpowszechnianie 1 663 104 1 082 117 65,07 580 987 34,93
Tytuł 2 - ogółem 15 250 789 8 713 504 57,13 6 537 285 42,87
22.
Płatności wyniosły łącznie 8 713 504 euro i stanowiły 55,75 % ostatecznych środków oraz 57,13 % zobowiązań (w 2016 r. wskaźniki te wyniosły odpowiednio 52,80 % oraz 53,81 %). Kwota zobowiązań przeniesionych automatycznie na rok 2018 zgodnie z art. 13 ust. 4 rozporządzenia finansowego wyniosła 6 537 285 euro, tj. 41,83 % ostatecznych środków oraz 42,87 % zobowiązań (w 2016 r. wskaźniki te wyniosły odpowiednio 45,32 % oraz 46,19 %).
23.
Większość środków przeniesionych w rozdziale 2 0 dotyczyła pozycji "Ochrona i nadzór nad budynkami" (783 568 euro), co wynikało z realizacji projektu w celu zwiększenia bezpieczeństwa Trybunału. Podobnie jak w latach poprzednich inne kwoty w rozdziale 2 0, na które zaciągnięto zobowiązania, ale na które do końca roku nie otrzymano faktur, występują w pozycjach: "Sprzątanie i utrzymanie obiektów" (333 444 euro), "Zagospodarowanie pomieszczeń służbowych" (333 380 euro) oraz "Zużycie energii" (255 362 euro).
24.
Na środki w wysokości 3 790 332 euro przeniesione w rozdziale 2 1 ("Informatyka, sprzęt i majątek ruchomy: zakup, wynajem i utrzymanie") w największym stopniu składają się środki zapisane pod pozycją 2 1 0 2 ("Usługi zewnętrzne związane z eksploatacją, rozbudową oraz konserwacją oprogramowania i systemów komputerowych"), w wysokości 3 051 429 euro, wynikające z projektów informatycznych, które pod koniec roku nadal znajdowały się w fazie realizacji (np. migracja do Windows 10 i wdrożenie ogólnego narzędzia do zarządzania usługami).
25.
W rozdziale 2 7 ("Informacja: pozyskiwanie, archiwizacja, produkcja i rozpowszechnianie") przeniesienia dotyczą głównie pozycji budżetu 2 7 0 0 ("Konsultacje, badania i analizy o ograniczonym charakterze"), w której przeniesiono środki w wysokości 367 499 euro tytułem usług eksperckich.
26.
Wykorzystanie środków za rok budżetowy przedstawiono w załączniku IV.

ŚRODKI PRZENIESIONE Z ROKU 2016

27.
W tabeli 10 przedstawiono kwoty środków przeniesionych z 2016 r. Bardziej szczegółowe dane dostępne są w tabeli w załączniku V.

Tabela 10

Środki przeniesione z 2016 r. na 2017 r.

(w euro)
Rozdziały Środki

przeniesione

z 2016 na 2017 r.

Płatności z przeniesień Środki anulowane
1 0 - Członkowie instytucji 120 908 75 155 45 753
1 2 - Urzędnicy i pracownicy tymczasowi 0 0 0
1 4 - Inni pracownicy i usługi zewnętrzne 75 317 60 639 14 678
1 6 - Inne wydatki dotyczące osób pracujących dla instytucji 1 248 273 1 021 819 226 454
Tytuł 1 - ogółem 1 444 498 1 157 613 286 885
2 0 - Budynki i koszty dodatkowe 2 828 239 2 258 139 570 100
2 1 - Informatyka, sprzęt i majątek ruchomy: zakup, wynajem i utrzymanie 3 989 712 3 933 016 56 696
2 3 - Bieżące wydatki administracyjne 157 968 65 808 92 160
2 5 - Posiedzenia i konferencje 159 078 101 554 57 524
2 7 - Informacja: pozyskiwanie, archiwizacja, produkcja i rozpowszechnianie 555 066 494 193 60 873
Tytuł 2 - ogółem 7 690 063 6 852 710 837 353
Tytuł 1 i 2 - ogółem 9 134 561 8 010 323 1 124 238
28.
Automatyczne przeniesienia środków (art. 13 ust. 4 rozporządzenia finansowego) z roku budżetowego 2016 na rok budżetowy 2017 na całkowitą kwotę 9 134 561 euro umożliwiły realizację płatności na kwotę 8 010 323 euro, co dało wskaźnik wykorzystania na poziomie 87,69 % (94,47 % w 2016 r.).

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK  I

SZACOWANE DOCHODY, NALEŻNOŚCI USTALONE I NALEŻNOŚCI PRZENIESIONE

Dochody - 2017
(iv euro)
Linia budżetowa Budżet wstępny Należności ustalone za rok budżetowy Środki odzyskane za rok budżetowy Środki do odzyskania za rok budżetowy
Pozycja 4 0 0 0 Wpływy z podatków od uposażeń, wynagrodzeń i innych świadczeń członków instytucji, urzędników i innych pracowników 10 826 000,00 10 878 678,41 10 878 678,41 0,00
Pozycja 4 0 4 0 Wpływy z opłaty specjalnej od wynagrodzeń czynnie zatrudnionych członków instytucji, urzędników i innych pracowników 1850 000,00 2 000 173,25 2 000 173,25 0,00
ROZDZ. 4 0 RÓŻNE PODATKI I POTRĄCENIA 12 676 000,00 12 878 851,66 12 878 851,66 0,00
Pozycja 4 10 0 Składki pracowników na ubezpieczenia emerytalne i rentowe 618 000,00 7 944 009,16 7 944 009,16 0,00
Pozycja 4 110 Przeniesienie lub wykup uprawnień emerytalnych i rentowych przez pracowników p.m. 0,00 0,00 0,00
Pozycja 4 12 0 Składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe urzędników i pracowników czasowych na urlopach z przyczyn osobistych p.m. 0,00 0,00 0,00
ROZDZ. 4 1 SKŁADKI NA UBEZPIECZENIA EMERYTALNE I RENTOWE 7 618 000,00 7 944009,16 7 944009,16 0,00
TYTUŁ 4 DOCHODY POCHODZĄCE OD OSÓB PRACUJĄCYCH DLA INSTYTUCJI 20 294000,00 20 822 860,82 20 822 860,82 0,00
Pozycja 5 0 0 0 Wpływy ze sprzedaży pojazdów - Dochody przeznaczone na określony cel p.m. 0,00 0,00 0,00
Pozycja 5 0 0 1 Wpływy ze sprzedaży innego majątku ruchomego - Dochody przeznaczone na określony cel p.m. 0,00 0,00 0,00
Pozycja 5 0 2 0 Wpływy ze sprzedaży publikacji, druków i filmów - Dochody przeznaczone na określony cel p.m. 0,00 0,00 0,00
ROZDZ. 5 0 WPŁYWY ZE SPRZEDAŻY MAJĄTKU RUCHOMEGO (DOSTAWA TOWARÓW) I NIERUCHOMOŚCI p.m. 0,00 0,00 0,00
Pozycja 5 2 0 0 Dochody z inwestycji lub udzielonych pożyczek, odsetek bankowych i innych odsetek na rachunkach instytucji p.m. 0,00 0,00 0,00
ROZDZ. 5 2 DOCHODY Z INWESTYCJI LUB UDZIELONYCH POŻYCZEK, ODSETEK BANKOWYCH I INNYCH ODSETEK p.m. 0,00 0,00 0,00
Pozycja 5 7 0 0 Dochody pochodzące ze zwrotów kwot wypłaconych omyłkowo - Dochody przeznaczone na określony cel p.m. 106 993,24 106 636,81 356,43
ROZDZ. 5 7 INNE SKŁADKI I ZWROTY ZWIĄZANE Z DZIAŁALNOŚCIĄ ADMINISTRACYJNĄ INSTYTUCJI p.m. 106 993,24 106 636,81 356,43
Pozycja 5 9 0 0 Inne dochody otrzymane z działalności administracyjnej p.m. 0,00 0,00 0,00
ROZDZ. 5 9 INNE DOCHODY OTRZYMANE Z DZIAŁALNOŚCI ADMINISTRACYJNEJ p.m. 0,00 0,00 0,00
TYTUŁ 5 DOCHODY Z DZIAŁALNOŚCI ADMINISTRACYJNEJ INSTYTUCJI p.m. 106 993,24 106 636,81 356,43
Pozycja 9 0 0 0 Różne dochody p.m. 7 928,58 7 928,58 0,00
ROZDZ. 9 0 RÓŻNE DOCHODY p.m. 7 928,58 7 928,58 0,00
TYTUŁ 9 RÓŻNE DOCHODY p.m. 7 928,58 7 928,58 0,00
OGÓŁEM 20 294000,00 20 937 782,64 20 937 426,21 356,43

Dochody przeniesione

(iv euro)
Linia budżetowa Należności za

rok budżetowy

n-1

Zmiany przeniesione z roku n-1 Ogółem środki przeniesione z roku n-1 Środki

odzyskane za

rok budżetowy

n-1

Środki do odzyskania
Pozycja 4 0 0 0 Wpływy z podatków od uposażeń, wynagrodzeń i innych świadczeń członków instytucji, urzędników i innych pracowników 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
Pozycja 4 0 4 0 Wpływy z opłaty specjalnej od wynagrodzeń czynnie zatrudnionych członków instytucji, urzędników i innych pracowników 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
ROZDZ. 4 0 RÓŻNE PODATKI I POTRĄCENIA 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
Pozycja 4 10 0 Składki pracowników na ubezpieczenia emerytalne i rentowe 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
Pozycja 4 110 Przeniesienie lub wykup uprawnień emerytalnych i rentowych przez pracowników 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
Pozycja 4 12 0 Składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe urzędników i pracowników czasowych na urlopach z przyczyn osobistych 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
ROZDZ. 4 1 SKŁADKI NA UBEZPIECZENIA EMERYTALNE I RENTOWE 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
TYTUŁ 4 DOCHODY POCHODZĄCE OD OSÓB PRACUJĄCYCH DLA INSTYTUCJI 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
Pozycja 5 0 0 1 Wpływy ze sprzedaży innego majątku ruchomego - Dochody przeznaczone na określony cel 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
ROZDZ. 5 0 WPŁYWY ZE SPRZEDAŻY MAJĄTKU RUCHOMEGO (DOSTAWA TOWARÓW) I NIERUCHOMOŚCI 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
Pozycja 5 2 0 0 Dochody z inwestycji lub udzielonych pożyczek, odsetek bankowych i innych odsetek na rachunkach instytucji 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
ROZDZ. 5 2 DOCHODY Z INWESTYCJI LUB UDZIELONYCH POŻYCZEK, ODSETEK BANKOWYCH I INNYCH ODSETEK 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
Pozycja 5 7 0 0 Dochody pochodzące ze zwrotów kwot wypłaconych omyłkowo - Dochody przeznaczone na określony cel 2 481,25 -81,25 2 400,00 2 400,00 0,00
ROZDZ. 5 7 INNE SKŁADKI I ZWROTY ZWIĄZANE Z DZIAŁALNOŚCIĄ ADMINISTRACYJNĄ INSTYTUCJI 2481,25 -81,25 2400,00 2400,00 0,00
TYTUŁ 5 DOCHODY Z DZIAŁALNOŚCI ADMINISTRACYJNEJ INSTYTUCJI 2481,25 -81,25 2400,00 2400,00 0,00
Pozycja 9 0 0 0 Różne dochody 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
ROZDZ. 9 0 RÓŻNE DOCHODY 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
TYTUŁ 9 RÓŻNE DOCHODY 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
OGÓŁEM 2481,25 -81,25 2400,00 2400,00 0,00

ZAŁĄCZNIK  II

DOCHODY PRZEZNACZONE NA OKREŚLONY CEL ZA ROK BUDŻETOWY I DOCHODY PRZEZNACZONE NA OKREŚLONY CEL PRZENIESIONE

Dochody przeznaczone na określony cel
(iv euro)
WYKORZYSTANIE DOCHODÓW PRZEZNACZONYCH NA OKREŚLONY CEL W ROKU BUDŻETOWYM - Indeks 11
Linia budżetowa Dochody

przeznaczone na

określony cel

Zobowiązania Płatności (1) - (2) (2) - (3)
10 4 0 Podróże służbowe 4 518,07 0,00 0,00 4 518,07 0,00
ROZDZ. 1 0 CZŁONKOWIE INSTYTUCJI 4 518,07 0,00 0,00 4 518,07 0,00
ROZDZ. 1 2 URZĘDNICY I PRACOWNICY TYMCZASOWI 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
ROZDZ. 1 4 INNI PRACOWNICY I USŁUGI ZEWNĘTRZNE 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
16 2 0 Podróże służbowe 17039,05 0,00 0,00 17 039,05 0,00
ROZDZ. 1 6 INNE WYDATKI DOTYCZĄCE OSÓB PRACUJĄCYCH DLA INSTYTUCJI 17 039,05 0,00 0,00 17 039,05 0,00
TYTUŁ 1 - OSOBY PRACUJĄCE DLA INSTYTUCJI 21 557,12 0,00 0,00 21 557,12 0,00
2 0 2 2 Sprzątanie i utrzymanie obiektów 3 618,00 2 386,50 2 386,50 1231,50 0,00
2 0 2 4 Zużycie energii 2 429,94 0,00 0,00 2 429,94 0,00
ROZDZ. 2 0 BUDYNKI I KOSZTY DODATKOWE 6 047,94 2 386,50 2 386,50 3 661,44 0,00
2 10 2 Usługi zewnętrzne związane z eksploatacją, rozbudową oraz konserwacją oprogramowania i systemów komputerowych 6 547,00 0,00 0,00 6 547,00 0,00
2 1 6 0 03 Wynajem pojazdów 14 382,10 4234,53 1630,53 10 147,57 2 604,00
2 1 6 0 04 Utrzymanie, eksploatacja i naprawa pojazdów 17613,78 2661,16 2661,16 14 952,62 0,00
2 1 6 0 05 Transport i ekologiczna mobilność 470,00 0,00 0,00 470,00 0,00
ROZDZ. 2 1 INFORMATYKA, SPRZĘT I MAJĄTEK RUCHOMY: ZAKUP, WYNAJEM I UTRZYMANIE 39 012,88 6 895,69 4 291,69 32117,19 2 604,00
ROZDZ. 2 3 BIEŻĄCE WYDATKI ADMINISTRACYJNE 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
2 5 2 0 02 Wydatki na cele reprezentacyjne członków instytucji 547,76 0,00 0,00 547,76 0,00
2 5 4 0 02 Posiedzenia, kongresy i konferencje 27 409,84 0,00 0,00 27 409,84 0,00
ROZDZ. 2 5 POSIEDZENIA I KONFERENCJE 27 957,60 0,00 0,00 27 957,60 0,00
2 7 2 0 Wydatki na dokumentację, bibliotekę oraz archiwizację 1 529,11 1 152,70 1 152,70 376,41 0,00
2 7 4 1 02 Wydatki na rozprowadzanie i publikację dokumentów 10 532,16 0,00 0,00 10 532,16 0,00
ROZDZ. 2 7 INFORMACJE: POZYSKIWANIE, ARCHIWIZACJA, PRODUKCJA I ROZPOWSZECHNIANIE 12 061,27 1152,70 1152,70 10 908,57 0,00
TYTUŁ 2 - BUDYNKI, MEBLE, WYPOSAŻENIE I RÓŻNE WYDATKI OPERACYJNE 85 079,69 10434,89 7 830,89 74 644,80 2 604,00
OGÓŁEM 106 636,81 10434,89 7 830,89 96 201,92 2 604,00

Dochody przeznaczone na określony cel przeniesione z poprzedniego roku

(iv euro)
WYKORZYSTANIE PRZENIESIONYCH Z POPRZEDNIEGO ROKU BUDŻETOWEGO DOCHODÓW PRZEZNACZONYCH NA OKREŚLONY CEL - Indeks 44
Linia budżetowa Dochody

przeznaczone na

określony cel

Zobowiązania Płatności (1) - (2) (2) - (3)
ROZDZ. 1 0 CZŁONKOWIE INSTYTUCJI 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
ROZDZ. 1 2 URZĘDNICY I PRACOWNICY TYMCZASOWI 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
140 5 Inne usługi zewnętrzne 52,54 0,00 0,00 52,54 0,00
ROZDZ. 1 4 INNI PRACOWNICY I USŁUGI ZEWNĘTRZNE 52,54 0,00 0,00 52,54 0,00
16 12 Doskonalenie zawodowe 582,93 582,93 582,93 0,00 0,00
16 2 0 Podróże służbowe 40 664,56 6 149,48 6 149,48 34 515,08 0,00
ROZDZ. 1 6 INNE WYDATKI DOTYCZĄCE OSÓB PRACUJĄCYCH DLA INSTYTUCJI 41 247,49 6 732,41 6 732,41 34 515,08 0,00
TYTUŁ 1 - OSOBY PRACUJĄCE DLA INSTYTUCJI 41 300,03 6 732,41 6 732,41 34 567,62 0,00
2 0 0 7 Zagospodarowanie pomieszczeń służbowych 967,31 855,80 855,80 111,51 0,00
2 0 2 2 Sprzątanie i utrzymanie obiektów 19 618,50 18 301,20 18 301,20 1 317,30 0,00
2 0 2 9 Inne wydatki na budynki 250,11 240,00 240,00 10,11 0,00
ROZDZ. 2 0 BUDYNKI I KOSZTY DODATKOWE 20 835,92 19 397,00 19 397,00 1438,92 0,00
2 10 0 Zakup, konserwacja oraz utrzymanie sprzętu i oprogramowania komputerowego 1215,82 1215,82 1215,82 0,00 0,00
2 12 0 Meble 50 000,00 49 999,96 49 363,09 0,04 636,87
2 1 6 0 05 Transport i ekologiczna mobilność 390,00 0,00 0,00 390,00 0,00
ROZDZ. 2 1 INFORMATYKA, SPRZĘT I MAJĄTEK RUCHOMY: ZAKUP, WYNAJEM I UTRZYMANIE 51 605,82 51 215,78 50 578,91 390,04 636,87
2 3 8 0 05 Drobne wydatki 298,75 0,00 0,00 298,75 0,00
ROZDZ. 2 3 BIEŻĄCE WYDATKI ADMINISTRACYJNE 298,75 0,00 0,00 298,75 0,00
2 5 7 0 Wspólna Służba Tłumaczeń Ustnych i Konferencji 15 000,00 0,00 0,00 15 000,00 0,00
ROZDZ. 2 5 POSIEDZENIA I KONFERENCJE 15 000,00 0,00 0,00 15 000,00 0,00
ROZDZ. 2 7 INFORMACJE: POZYSKIWANIE, ARCHIWIZACJA, PRODUKCJA I ROZPOWSZECHNIANIE 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
TYTUŁ 2 - BUDYNKI, MEBLE, WYPOSAŻENIE I RÓŻNE WYDATKI OPERACYJNE 87 740,49 70 612,78 69 975,91 17127,71 636,87
OGÓŁEM 129 040,52 77 345,19 76 708,32 51 695,33 636,87

ZAŁĄCZNIK  III

ZMIANY STANU ŚRODKÓW ZA ROK BUDŻETOWY

(iv euro)
Linia budżetowa Budżet wstępny Budżet uzupełniający Przesunięcia Środki za rok budżetowy Środki przeniesione

automatycznie za

rok n-1

Pozycja 10 0 0 Wynagrodzenia, świadczenia dodatkowe i świadczenia emerytalne i rentowe 9 107 000,00 0,00 40 000,00 9 147 000,00 0,00
Pozycja 10 0 2 Świadczenia związane z podjęciem obowiązków i zakończeniem pełnienia obowiązków 164 000,00 0,00 0,00 164 000,00 21410,56
Art. 10 0 Wynagrodzenia i inne świadczenia 9 271 000,00 0,00 40 000,00 9 311 000,00 21410,56
Pozycja 10 2 0 Dodatki przejściowe 1613 000,00 0,00 -140 000,00 1473 000,00 0,00
Art. 10 2 Dodatki przejściowe 1613 000,00 0,00 -140 000,00 1473 000,00 0,00
Pozycja 10 3 0 Emerytury i renty 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
Art. 10 3 Emerytury i renty 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
Pozycja 10 4 0 Podróże służbowe 336 000,00 0,00 0,00 336 000,00 66 332,30
Art. 10 4 Podróże służbowe 336 000,00 0,00 0,00 336 000,00 66 332,30
Pozycja 10 6 0 Szkolenia 80 000,00 0,00 0,00 80 000,00 33 165,00
Art. 10 6 Szkolenia 80 000,00 0,00 0,00 80 000,00 33 165,00
Pozycja 10 9 0 Środki rezerwowe 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
Art. 10 9 Środki rezerwowe 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
ROZDZ. 1 0 CZŁONKOWIE INSTYTUCJI 11300 000,00 0,00 -100 000,00 11200 000,00 120 907,86
Pozycja 12 0 0 Wynagrodzenia i świadczenia 102 261000,00 0,00 -1224 000,00 101037 000,00 0,00
Pozycja 12 0 2 Godziny nadliczbowe, za które pobierane jest wynagrodzenie 401 000,00 0,00 0,00 401 000,00 0,00
Pozycja 12 0 4 Świadczenia związane z podjęciem obowiązków, przeniesieniem i zakończeniem pełnienia obowiązków 817 000,00 0,00 60 000,00 877 000,00 0,00
Art. 12 0 Wynagrodzenia i inne świadczenia 103 479 000,00 0,00 -1164000,00 102 315 000,00 0,00
Pozycja 12 2 0 Świadczenia w przypadku odwołania ze stanowiska w interesie służby (art. 41 i 50 regulaminu pracowniczego) 153 000,00 0,00 2 000,00 155 000,00 0,00
Art. 12 2 Świadczenia w przypadku wcześniejszego zakończenia stosunku pracy 153 000,00 0,00 2 000,00 155 000,00 0,00
Pozycja 12 9 0 Środki rezerwowe 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
Art. 12 9 Środki rezerwowe 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
ROZDZ. 1 2 URZĘDNICY I PRACOWNICY TYMCZASOWI 103 632 000,00 0,00 -1162 000,00 102 470 000,00 0,00
Pozycja 14 0 0 Inni pracownicy 3 216 000,00 0,00 585 000,00 3 801 000,00 0,00
Pozycja 14 0 4 Staże i wymiany urzędników 1 323 000,00 0,00 -60 000,00 1263 000,00 0,00
Pozycja 14 0 5 Inne usługi zewnętrzne 104 000,00 0,00 -10 000,00 94 000,00 15 842,69
Pozycja 14 0 6 Zewnętrzne usługi językowe 458 000,00 0,00 100 000,00 558 000,00 59 473,93
Art. 14 0 Inni pracownicy i usługi zewnętrzne 5 101 000,00 0,00 615 000,00 5 716 000,00 75 316,62
Pozycja 14 9 0 Środki rezerwowe 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
Art. 14 9 Środki rezerwowe 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
ROZDZ. 1 4 INNI PRACOWNICY I USŁUGI ZEWNĘTRZNE 5 101 000,00 0,00 615 000,00 5 716 000,00 75 316,62
Pozycja 16 10 Różne wydatki związane z rekrutacją personelu 42 000,00 0,00 0,00 42 000,00 4 523,76
Pozycja 16 12 Doskonalenie zawodowe 750 000,00 0,00 -40 000,00 710 000,00 155 325,42
Art. 16 1 Wydatki związane z zarządzaniem personelem 792 000,00 0,00 -40 000,00 752 000,00 159 849,18
Pozycja 16 2 0 Podróże służbowe 3 450 000,00 0,00 0,00 3 450 000,00 685 603,90
Art. 16 2 Podróże służbowe 3 450 000,00 0,00 0,00 3 450 000,00 685 603,90
Pozycja 16 3 0 Świadczenia socjalne 40 000,00 0,00 0,00 40 000,00 8 783,76
Pozycja 16 3 2 Kontakty pozasłużbowe między pracownikami i inna działalność społeczna 73 000,00 0,00 2 000,00 75 000,00 0,00
Art. 16 3 Zapomogi na rzecz pracowników instytucji 113 000,00 0,00 2 000,00 115 000,00 8 783,76
Pozycja 16 5 0 Służba zdrowia 177 000,00 0,00 0,00 177 000,00 14 666,01
Pozycja 16 5 2 Restauracje i stołówki 120 000,00 0,00 0,00 120 000,00 39 077,63
Pozycja 16 5 4 Centrum Małego Dziecka (żłobek) 1 406 000,00 0,00 25 000,00 1 431 000,00 190 292,45
Pozycja 16 5 5 Wydatki PMO związane z zarządzaniem dokumentacją dotyczącą pracowników Trybunału 180 000,00 0,00 0,00 180 000,00 150 000,00
Art. 16 5 Działalność dotycząca wszystkich osób pracujących dla instytucji 1 883 000,00 0,00 25 000,00 1 908 000,00 394036,09
ROZDZ. 1 6 INNE WYDATKI DOTYCZĄCE OSÓB PRACUJĄCYCH DLA INSTYTUCJI 6 238 000,00 0,00 -13 000,00 6 225 000,00 1 248 272,93
TYTUŁ 1 - OSOBY PRACUJĄCE DLA INSTYTUCJI 126 271 000,00 0,00 - 660 000,00 125 611 000,00 1444497,41
Pozycja 2 0 0 0 Czynsze 175 000,00 0,00 -25 000,00 150 000,00 26 000,00
Pozycja 2 0 0 3 Zakup nieruchomości 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
Pozycja 2 0 0 7 Zagospodarowanie pomieszczeń służbowych 220 000,00 0,00 175 000,00 395 000,00 116 540,76
Pozycja 2 0 0 8 Badania i pomoc techniczna związane z inwestycjami 210 000,00 0,00 -8 500,00 201 500,00 41 997,00
Art. 2 0 0 Budynki 605 000,00 0,00 141 500,00 746 500,00 184 537,76
Pozycja 2 0 2 2 Sprzątanie i utrzymanie obiektów 1250 000,00 0,00 -90 000,00 1 160 000,00 435 736,76
Pozycja 2 0 2 4 Zużycie energii 915 000,00 0,00 -194 500,00 720 500,00 202 888,26
Pozycja 2 0 2 6 Ochrona i nadzór nad budynkami 310 000,00 0,00 537 000,00 847 000,00 1 996 742,87
Pozycja 2 0 2 8 Ubezpieczenia 96 000,00 0,00 - 52 500,00 43 500,00 955,80
Pozycja 2 0 2 9 Inne wydatki na budynki 40 000,00 0,00 -11 500,00 28 500,00 7 377,28
Art. 2 0 2 Koszty związane z budynkami 2 611000,00 0,00 188 500,00 2 799 500,00 2 643 700,97
ROZDZ. 2 0 BUDYNKI I KOSZTY DODATKOWE 3 216 000,00 0,00 330 000,00 3 546 000,00 2 828 238,73
Pozycja 2 10 0 Zakup, konserwacja oraz utrzymanie sprzętu i oprogramowania komputerowego 2 242 000,00 0,00 -243 000,00 1 999 000,00 742 199,19
Pozycja 2 10 2 Usługi zewnętrzne związane z eksploatacją, rozbudową oraz konserwacją oprogramowania i systemów komputerowych 4 694 000,00 0,00 1 143 000,00 5 837 000,00 3 044 500,45
Pozycja 2 10 3 Telekomunikacja 472 000,00 0,00 -160 000,00 312 000,00 92 889,26
Art. 2 10 Wyposażenie, koszty eksploatacyjne oraz usługi związane z informatyką i telekomunikacją 408 000,00 0,00 740 000,00 8 148 000,00 3 879 588,90
Pozycja 2 12 0 Meble 74 000,00 0,00 100 000,00 174 000,00 25 567,70
Art. 2 12 Meble 74000,00 0,00 100 000,00 174000,00 25 567,70
Pozycja 2 14 0 Wyposażenie i instalacje techniczne 215 000,00 0,00 0,00 215 000,00 69 869,50
Art. 2 14 Wyposażenie i instalacje techniczne 215 000,00 0,00 0,00 215 000,00 69 869,50
Pozycja 2 16 0 Pojazdy 636 000,00 0,00 -26 500,00 609 500,00 14 686,43
Art. 2 16 Pojazdy 636 000,00 0,00 - 26 500,00 609 500,00 14 686,43
ROZDZ. 2 1 INFORMATYKA, SPRZĘT I MAJĄTEK RUCHOMY: ZAKUP, WYNAJEM I UTRZYMANIE 8 333 000,00 0,00 813 500,00 9 146 500,00 3 989 712,53
Pozycja 2 3 0 0 Materiały papiernicze, biurowe oraz jednorazowego użytku 100 000,00 0,00 -30 000,00 70 000,00 41063,35
Art. 2 3 0 Materiały papiernicze, biurowe oraz jednorazowego użytku 100 000,00 0,00 - 30 000,00 70 000,00 41 063,35
Pozycja 2 3 10 Obciążenia finansowe 20 000,00 0,00 0,00 20 000,00 5 973,60
Art. 2 3 1 Obciążenia finansowe 20 000,00 0,00 0,00 20 000,00 5 973,60
Pozycja 2 3 2 0 Koszty prawne 100 000,00 0,00 0,00 100 000,00 80 000,00
Art. 2 3 2 Koszty prawne i odszkodowania 100 000,00 0,00 0,00 100 000,00 80 000,00
Pozycja 2 3 6 0 Opłaty pocztowe 30 000,00 0,00 0,00 30 000,00 4 803,83
Art. 2 3 6 Opłaty pocztowe 30 000,00 0,00 0,00 30 000,00 4803,83
Pozycja 2 3 8 0 Inne wydatki administracyjne 188 000,00 0,00 26 500,00 214 500,00 26 127,04
Art. 2 3 8 Inne wydatki administracyjne 188 000,00 0,00 26 500,00 214 500,00 26 127,04
ROZDZ. 2 3 BIEŻĄCE WYDATKI ADMINISTRACYJNE 438 000,00 0,00 - 3 500,00 434 500,00 157 967,82
Pozycja 2 5 2 0 Wydatki reprezentacyjne 233 000,00 0,00 45 000,00 278 000,00 80 489,74
Art. 2 5 2 Wydatki reprezentacyjne 233 000,00 0,00 45 000,00 278 000,00 80489,74
Pozycja 2 5 4 0 Posiedzenia, kongresy i konferencje 101 000,00 0,00 12 000,00 113 000,00 22 725,26
Art. 2 5 4 Posiedzenia, kongresy i konferencje 101 000,00 0,00 12 000,00 113 000,00 22 725,26
Pozycja 2 5 6 0 Wydatki na cele informacyjne oraz udział w imprezach i akcjach o charakterze publicznym 17 000,00 0,00 0,00 17 000,00 11 503,00
Art. 2 5 6 Wydatki na cele informacyjne oraz udział w imprezach i akcjach o charakterze publicznym 17 000,00 0,00 0,00 17 000,00 11 503,00
Pozycja 2 5 7 0 Wspólna Służba Tłumaczeń Ustnych i Konferencji 325 000,00 0,00 0,00 325 000,00 44 360,00
Art. 2 5 7 Wspólna Służba Tłumaczeń Ustnych i Konferencji 325 000,00 0,00 0,00 325 000,00 44 360,00
ROZDZ. 2 5 POSIEDZENIA I KONFERENCJE 676 000,00 0,00 57 000,00 733 000,00 159 078,00
Pozycja 2 7 0 0 Konsultacje, badania i analizy o ograniczonym charakterze 576 000,00 0,00 -57 000,00 519 000,00 386 450,70
Art. 2 7 0 Konsultacje, badania i analizy o ograniczonym charakterze 576 000,00 0,00 - 57 000,00 519 000,00 386450,70
Pozycja 2 7 2 0 Wydatki na dokumentację, bibliotekę oraz archiwizację 405 000,00 0,00 0,00 405 000,00 33 137,08
Art. 2 7 2 Wydatki na dokumentację, bibliotekę oraz archiwizację 405 000,00 0,00 0,00 405 000,00 33 137,08
Pozycja 2 7 4 0 Dziennik Urzędowy 350 000,00 0,00 -150 000,00 200 000,00 38 000,00
Pozycja 2 7 4 1 Publikacje różne 975 000,00 0,00 -330 000,00 645 000,00 97 477,81
Art. 2 7 4 Produkcja i rozpowszechnianie 1 325 000,00 0,00 -480 000,00 845 000,00 135 477,81
ROZDZ. 2 7 INFORMACJE: POZYSKIWANIE, ARCHIWIZACJA, PRODUKCJA I ROZPOWSZECHNIANIE 2 306 000,00 0,00 -537 000,00 1 769 000,00 555 065,59
TYTUŁ 2 - BUDYNKI, MEBLE, WYPOSAŻENIE I RÓŻNE WYDATKI OPERACYJNE 14 969 000,00 0,00 660 000,00 15 629 000,00 7 690 062,67
10.0 Środki rezerwowe 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
CHAP 10 0 ŚRODKI REZERWOWE 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
TYTUŁ 10 - INNE WYDATKI 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
OGÓŁEM 141 240 000,00 0,00 0,00 141 240 000,00 9134 560,08

ZAŁĄCZNIK  IV

WYKORZYSTANIE ŚRODKÓW ZA ROK BUDŻETOWY

(w euro)
Linia budżetowa Środki za rok budżetowy Zobowiązania Płatności Zobowiązania

pozostające do

spłaty

Środki

przeniesione

automatycznie na

rok budżetowy

n+1

Środki przeniesione na mocy decyzji na rok budżetowy n+1 Środki anulowane
Pozycja 10 0 0 Wynagrodzenia, świadczenia dodatkowe i świadczenia emerytalne i rentowe 9 147 000,00 8 879 673,96 8 879 673,96 0,00 0,00 0,00 267 326,04
Pozycja 10 0 2 Świadczenia związane z podjęciem obowiązków i zakończeniem pełnienia obowiązków 164 000,00 118633,37 93 676,98 24 956,39 24 956,39 0,00 45 366,63
Art. 10 0 Wynagrodzenia i inne świadczenia 9 311 000,00 8 998 307,33 8 973 350,94 24 956,39 24 956,39 0,00 312 692,67
Pozycja 10 2 0 Dodatki przejściowe 1473 000,00 1 390 904,50 1 390 904,50 0,00 0,00 0,00 82 095,50
Art. 10 2 Dodatki przejściowe 1473 000,00 1 390 904,50 1 390 904,50 0,00 0,00 0,00 82 095,50
Pozycja 10 3 0 Emerytury i renty 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
Art. 10 3 Emerytury i renty 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
Pozycja 10 4 0 Podróże służbowe 336 000,00 236 000,00 210 690,02 25 309,98 25 309,98 0,00 100 000,00
Art. 10 4 Podróże służbowe 336 000,00 236 000,00 210 690,02 25 309,98 25 309,98 0,00 100 000,00
Pozycja 10 6 0 Szkolenia 80 000,00 47104,52 22 628,21 24 476,31 24 476,31 0,00 32 895,48
Art. 10 6 Szkolenia 80 000,00 47 104,52 22 628,21 24476,31 24476,31 0,00 32 895,48
Pozycja 10 9 0 Środki rezerwowe 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
Art. 10 9 Środki rezerwowe 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
ROZDZ. 1 0 CZŁONKOWIE INSTYTUCJI 11200 000,00 10 672 316,35 10 597 573,67 74 742,68 74 742,68 0,00 527 683,65
Pozycja 12 0 0 Wynagrodzenia i świadczenia 101037 000,00 99 851 777,95 99 851 777,95 0,00 0,00 0,00 1 185 222,05
Pozycja 12 0 2 Godziny nadliczbowe, za które pobierane jest wynagrodzenie 401 000,00 334 319,20 334 319,20 0,00 0,00 0,00 66 680,80
Pozycja 12 0 4 Świadczenia związane z podjęciem obowiązków, przeniesieniem i zakończeniem pełnienia obowiązków 877 000,00 749 179,27 670 809,53 78 369,74 78 369,74 0,00 127 820,73
Art. 12 0 Wynagrodzenia i inne świadczenia 102 315 000,00 100 935 276,42 100 856 906,68 78 369,74 78 369,74 0,00 1 379 723,58
Pozycja 12 2 0 Świadczenia w przypadku odwołania ze stanowiska w interesie służby (art. 41 i 50 regulaminu pracowniczego) 155 000,00 152 672,52 152 672,52 0,00 0,00 0,00 2 327,48
Art. 12 2 Świadczenia w przypadku wcześniejszego zakończenia stosunku pracy 155 000,00 152 672,52 152 672,52 0,00 0,00 0,00 2 327,48
Pozycja 12 9 0 Środki rezerwowe 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
Art. 12 9 Środki rezerwowe 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
ROZDZ. 1 2 URZĘDNICY I PRACOWNICY TYMCZASOWI 102470 000,00 101 087 948,94 101 009 579,20 78 369,74 78 369,74 0,00 1382 051,06
Pozycja 14 0 0 Inni pracownicy 3 801000,00 3 705 510,23 3 705 510,23 0,00 0,00 0,00 95 489,77
Pozycja 14 0 4 Staże i wymiany urzędników 1263 000,00 1 185 209,75 1 185 209,75 0,00 0,00 0,00 77 790,25
Pozycja 14 0 5 Inne usługi zewnętrzne 94 000,00 18 922,88 17483,36 1439,52 1439,52 0,00 75 077,12
Pozycja 14 0 6 Zewnętrzne usługi językowe 558 000,00 554486,58 425 221,15 129 265,43 129 265,43 0,00 3 513,42
Art. 14 0 Inni pracownicy i usługi zewnętrzne 5 716 000,00 5 464129,44 5 333 424,49 130 704,95 130 704,95 0,00 251 870,56
Pozycja 14 9 0 Środki rezerwowe 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
Art. 14 9 Środki rezerwowe 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
ROZDZ. 1 4 INNI PRACOWNICY I USŁUGI ZEWNĘTRZNE 5 716 000,00 5 464129,44 5 333 424,49 130 704,95 130 704,95 0,00 251 870,56
Pozycja 16 10 Różne wydatki związane z rekrutacją personelu 42 000,00 39 386,65 36 688,40 2 698,25 2 698,25 0,00 2613,35
Pozycja 16 12 Doskonalenie zawodowe 710 000,00 594 631,28 435 662,92 158 968,36 158 968,36 0,00 115 368,72
Art. 16 1 Wydatki związane z zarządzaniem personelem 752 000,00 634017,93 472 351,32 161 666,61 161 666,61 0,00 117 982,07
Pozycja 16 2 0 Podróże służbowe 450 000,00 3 035 308,25 2 574 799,77 460 508,48 460 508,48 0,00 414691,75
Art. 16 2 Podróże służbowe 3 450 000,00 3 035 308,25 574 799,77 460 508,48 460 508,48 0,00 414 691,75
Pozycja 16 3 0 Świadczenia socjalne 40 000,00 5 000,00 2 045,74 2 954,26 2 954,26 0,00 35 000,00
Pozycja 16 3 2 Kontakty pozasłużbowe między pracownikami i inna działalność społeczna 75 000,00 72 600,00 65 353,05 7 246,95 7 246,95 0,00 2 400,00
Art. 16 3 Zapomogi na rzecz pracowników instytucji 115 000,00 77 600,00 67 398,79 10 201,21 10 201,21 0,00 37 400,00
Pozycja 16 5 0 Służba zdrowia 177 000,00 111927,43 80 847,66 31079,77 31079,77 0,00 65 072,57
Pozycja 16 5 2 Restauracje i stołówki 120 000,00 119 651,40 88 679,37 30 972,03 30 972,03 0,00 348,60
Pozycja 16 5 4 Centrum Małego Dziecka (żłobek) 1 431 000,00 1 406 000,00 1 192 780,08 213 219,92 213 219,92 0,00 25 000,00
Pozycja 16 5 5 Wydatki PMO związane z zarządzaniem dokumentacją dotyczącą pracowników Trybunału 180 000,00 180 000,00 0,00 180 000,00 180 000,00 0,00 0,00
Art. 16 5 Działalność dotycząca wszystkich osób pracujących dla instytucji 1 908 000,00 1 817 578,83 1 362 307,11 455 271,72 455 271,72 0,00 90421,17
ROZDZ. 1 6 INNE WYDATKI DOTYCZĄCE OSÓB PRACUJĄCYCH DLA INSTYTUCJI 6 225 000,00 5 564 505,01 4476 856,99 1 087 648,02 1 087 648,02 0,00 660494,99
TYTUŁ 1 - OSOBY PRACUJĄCE DLA INSTYTUCJI 125 611 000,00 122 788 899,74 121417 434,35 1371465,39 1371465,39 0,00 2 822 100,26
Pozycja 2 0 0 0 Czynsze 150 000,00 149 182,35 135 408,16 13 774,19 13 774,19 0,00 817,65
Pozycja 2 0 0 3 Zakup nieruchomości 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
Pozycja 2 0 0 7 Zagospodarowanie pomieszczeń służbowych 395 000,00 395 000,00 61 620,21 333 379,79 333 379,79 0,00 0,00
Pozycja 2 0 0 8 Badania i pomoc techniczna związane z inwestycjami 201 500,00 199 024,64 57 373,92 141650,72 141650,72 0,00 2 475,36
Art. 2 0 0 Budynki 746 500,00 743 206,99 254402,29 488 804,70 488 804,70 0,00 3 293,01
Pozycja 2 0 2 2 Sprzątanie i utrzymanie obiektów 1 160 000,00 1 159 996,96 826 552,99 333 443,97 333 443,97 0,00 3,04
Pozycja 2 0 2 4 Zużycie energii 720 500,00 720 079,65 464 717,99 255 361,66 255 361,66 0,00 420,35
Pozycja 2 0 2 6 Ochrona i nadzór nad budynkami 847 000,00 847 000,00 63 431,62 783 568,38 783 568,38 0,00 0,00
Pozycja 2 0 2 8 Ubezpieczenia 43 500,00 42 398,88 35 945,76 6 453,12 6 453,12 0,00 1 101,12
Pozycja 2 0 2 9 Inne wydatki na budynki 28 500,00 28 500,00 23 639,80 4 860,20 4 860,20 0,00 0,00
Art. 2 0 2 Koszty związane z budynkami 2 799 500,00 2 797 975,49 1414 288,16 1 383 687,33 1 383 687,33 0,00 1 524,51
ROZDZ. 2 0 BUDYNKI I KOSZTY DODATKOWE 3 546 000,00 3 541182,48 1 668 690,45 1872492,03 1872492,03 0,00 4817,52
Pozycja 2 10 0 Zakup, konserwacja oraz utrzymanie sprzętu i oprogramowania komputerowego 1999 000,00 1998 999,63 1 538 769,41 460 230,22 460 230,22 0,00 0,37
Pozycja 2 10 2 Usługi zewnętrzne związane z eksploatacją, rozbudową oraz konserwacją oprogramowania i systemów komputerowych 5 837 000,00 5 837 000,00 2 785 570,99 3 051429,01 3 051429,01 0,00 0,00
Pozycja 2 10 3 Telekomunikacja 312 000,00 312 000,00 238 265,11 73 734,89 73 734,89 0,00 0,00
Art. 2 10 Wyposażenie, koszty eksploatacyjne oraz usługi związane z informatyką i telekomunikacją 8 148 000,00 8 147 999,63 4 562 605,51 3 585 394,12 3 585 394,12 0,00 0,37
Pozycja 2 12 0 Meble 174 000,00 173 812,87 57 678,03 116 134,84 116 134,84 0,00 187,13
Art. 2 12 Meble 174000,00 173 812,87 57 678,03 116134,84 116134,84 0,00 187,13
Pozycja 2 14 0 Wyposażenie i instalacje techniczne 215 000,00 214995,63 150 359,67 64 635,96 64 635,96 0,00 4,37
Art. 2 14 Wyposażenie i instalacje techniczne 215 000,00 214 995,63 150 359,67 64 635,96 64 635,96 0,00 4,37
Pozycja 2 16 0 Pojazdy 609 500,00 552 613,64 528 446,60 24167,04 24167,04 0,00 56 886,36
Art. 2 16 Pojazdy 609 500,00 552 613,64 528446,60 24167,04 24167,04 0,00 56 886,36
ROZDZ. 2 1 INFORMATYKA, SPRZĘT I MAJĄTEK RUCHOMY: ZAKUP, WYNAJEM I UTRZYMANIE 9 146 500,00 9 089421,77 5 299 089,81 3 790 331,96 3 790 331,96 0,00 57 078,23
Pozycja 2 3 0 0 Materiały papiernicze, biurowe oraz jednorazowego użytku 70 000,00 68 394,91 44 847,79 23 547,12 23 547,12 0,00 1 605,09
Art. 2 3 0 Materiały papiernicze, biurowe oraz jednorazowego użytku 70 000,00 68 394,91 44847,79 23 547,12 23 547,12 0,00 1 605,09
Pozycja 2 3 10 Obciążenia finansowe 20 000,00 10 000,00 7859,11 2 140,89 2 140,89 0,00 10 000,00
Art. 2 3 1 Obciążenia finansowe 20 000,00 10 000,00 859,11 2 140,89 2 140,89 0,00 10 000,00
Pozycja 2 3 2 0 Koszty prawne 100 000,00 1 500,00 1 500,00 0,00 0,00 0,00 98 500,00
Art. 2 3 2 Koszty prawne i odszkodowania 100 000,00 1 500,00 1 500,00 0,00 0,00 0,00 98 500,00
Pozycja 2 3 6 0 Opłaty pocztowe 30 000,00 15 026,14 11055,03 3971,11 3 971,11 0,00 14973,86
Art. 2 3 6 Opłaty pocztowe 30 000,00 15 026,14 11 055,03 3 971,11 3 971,11 0,00 14 973,86
Pozycja 2 3 8 0 Inne wydatki administracyjne 214 500,00 198 195,16 155 323,17 42 871,99 42 871,99 0,00 16 304,84
Art. 2 3 8 Inne wydatki administracyjne 214 500,00 198195,16 155 323,17 42 871,99 42 871,99 0,00 16 304,84
ROZDZ. 2 3 BIEŻĄCE WYDATKI ADMINISTRACYJNE 434 500,00 293116,21 220 585,10 72 531,11 72 531,11 0,00 141 383,79
Pozycja 2 5 2 0 Wydatki reprezentacyjne 278 000,00 276 673,57 169 037,30 107 636,27 107 636,27 0,00 1 326,43
Art. 2 5 2 Wydatki reprezentacyjne 278 000,00 276 673,57 169 037,30 107 636,27 107 636,27 0,00 1 326,43
Pozycja 2 5 4 0 Posiedzenia, kongresy i konferencje 113 000,00 99 994,76 69 528,08 30 466,68 30 466,63 0,00 13 005,24
Art. 2 5 4 Posiedzenia, kongresy i konferencje 113 000,00 99 994,76 69 528,08 30466,68 30466,63 0,00 13 005,24
Pozycja 2 5 6 0 Wydatki na cele informacyjne oraz udział w imprezach i akcjach o charakterze publicznym 17 000,00 7295,55 7 295,55 0,00 0,00 0,00 9 704,45
Art. 2 5 6 Wydatki na cele informacyjne oraz udział w imprezach i akcjach o charakterze publicznym 17 000,00 295,55 295,55 0,00 0,00 0,00 9 704,45
Pozycja 2 5 7 0 Wspólna Służba Tłumaczeń Ustnych i Konferencji 325 000,00 280 000,00 197160,00 82 840,00 82 840,00 0,00 45 000,00
Art. 2 5 7 Wspólna Służba Tłumaczeń Ustnych i Konferencji 325 000,00 280 000,00 197 160,00 82 840,00 82 840,00 0,00 45 000,00
ROZDZ. 2 5 POSIEDZENIA I KONFERENCJE 733 000,00 663 963,88 443 020,93 220 942,95 220 942,90 0,00 69 036,12
Pozycja 2 7 0 0 Konsultacje, badania i analizy o ograniczonym charakterze 519 000,00 517 000,00 78 500,85 438 499,15 438 499,15 0,00 2 000,00
Art. 2 7 0 Konsultacje, badania i analizy o ograniczonym charakterze 519 000,00 517 000,00 78 500,85 438499,15 438499,15 0,00 2 000,00
Pozycja 2 7 2 0 Wydatki na dokumentację, bibliotekę oraz archiwizację 405 000,00 405 000,00 362 720,40 42 279,60 42 279,60 0,00 0,00
Art. 2 7 2 Wydatki na dokumentację, bibliotekę oraz archiwizację 405 000,00 405 000,00 362 720,40 42 279,60 42 279,60 0,00 0,00
Pozycja 2 7 4 0 Dziennik Urzędowy 200 000,00 122 689,78 122 689,78 0,00 0,00 0,00 77 310,22
Pozycja 2 7 4 1 Publikacje różne 645 000,00 618 414,70 518 206,37 100 208,33 100 208,33 0,00 26 585,30
Art. 2 7 4 Produkcja i rozpowszechnianie 845 000,00 741104,48 640 896,15 100 208,33 100 208,33 0,00 103 895,52
ROZDZ. 2 7 INFORMACJE: POZYSKIWANIE, ARCHIWIZACJA PRODUKCJA I ROZPOWSZECHNIANIE 1 769 000,00 1 663 104,48 1 082 117,40 580 987,08 580 987,08 0,00 105 895,52
TYTUŁ 2 - BUDYNKI, MEBLE, WYPOSAŻENIE I RÓŻNE WYDATKI OPERACYJNE 15 629 000,00 15 250 788,82 8 713 503,69 6 537 285,13 6 537 285,08 0,00 378 211,18
OGÓŁEM 141 240 000,00 138 039 688,56 130130 938,04 7 908 750,52 7 908 750,47 0,00 3 200 311,44

ZAŁĄCZNIK  V

WYKORZYSTANIE ŚRODKÓW PRZENIESIONYCH Z ROKU 2016

(w euro)
Linia budżetowa ŚRODKI PRZENIESIONE AUTOMATYCZNIE ŚRODKI

ANULOWANE

ŚRODKI

PRZENIESIONE NA

MOCY DECYZJI

Środki przeniesione automatycznie Płatności

z przeniesionych

środków

Pozycja 10 0 2 Świadczenia związane z podjęciem obowiązków i zakończeniem pełnienia obowiązków 21410,56 0,00 21410,56 0,00
Art. 10 0 Wynagrodzenia i inne świadczenia 21410,56 0,00 21410,56 0,00
Pozycja 10 4 0 Podróże służbowe 66 332,30 42 189,66 24142,64 0,00
Art. 10 4 Podróże służbowe 66 332,30 42 189,66 24142,64 0,00
Pozycja 10 6 0 Szkolenia 33 165,00 32 965,00 200,00 0,00
Art. 10 6 Szkolenia 33 165,00 32 965,00 200,00 0,00
ROZDZ. 1 0 CZŁONKOWIE INSTYTUCJI 120 907,86 75 154,66 45 753,20 0,00
Pozycja 12 0 0 Wynagrodzenia i świadczenia 0,00 0,00 0,00 0,00
Pozycja 12 0 4 Świadczenia związane z podjęciem obowiązków, przeniesieniem i zakończeniem pełnienia obowiązków 0,00 0,00 0,00 0,00
Art. 12 0 Wynagrodzenia i inne świadczenia 0,00 0,00 0,00 0,00
ROZDZ. 1 2 URZĘDNICY I PRACOWNICY TYMCZASOWI 0,00 0,00 0,00 0,00
Pozycja 14 0 0 Inni pracownicy 0,00 0,00 0,00 0,00
Pozycja 14 0 5 Inne usługi zewnętrzne 15 842,69 9 660,34 6 182,35 0,00
Pozycja 14 0 6 Zewnętrzne usługi językowe 59 473,93 50 978,72 8 495,21 0,00
Art. 14 0 Inni pracownicy i usługi zewnętrzne 75 316,62 60 639,06 14 677,56 0,00
ROZDZ. 1 4 INNI PRACOWNICY I USŁUGI ZEWNĘTRZNE 75 316,62 60 639,06 14 677,56 0,00
Pozycja 16 10 Różne wydatki związane z rekrutacją personelu 4 523,76 4286,89 236,87 0,00
Pozycja 16 12 Doskonalenie zawodowe 155 325,42 132 459,93 22 865,49 0,00
Art. 16 1 Wydatki związane z zarządzaniem personelem 159 849,18 136 746,82 23 102,36 0,00
Pozycja 16 2 0 Podróże służbowe 685 603,90 572 745,01 112858,89 0,00
Art. 16 2 Podróże służbowe 685 603,90 572 745,01 112 858,89 0,00
Pozycja 16 3 0 Świadczenia socjalne 8 783,76 1672,65 7111,11 0,00
Pozycja 16 3 2 Kontakty pozasłużbowe między pracownikami i inna działalność społeczna 0,00 0,00 0,00 0,00
Art. 16 3 Zapomogi na rzecz pracowników instytucji 8 783,76 1 672,65 7111,11 0,00
Pozycja 16 5 0 Służba zdrowia 14 666,01 9 830,89 4835,12 0,00
Pozycja 16 5 2 Restauracje i stołówki 39 077,63 36 084,93 2 992,70 0,00
Pozycja 16 5 4 Centrum Małego Dziecka (żłobek) 190 292,45 123 320,77 66 971,68 0,00
Pozycja 16 5 5 Wydatki PMO związane z zarządzaniem dokumentacją dotyczącą pracowników Trybunału 150 000,00 141417,92 8 582,08 0,00
Art. 16 5 Działalność dotycząca wszystkich osób pracujących dla instytucji 394036,09 310 654,51 83 381,58 0,00
ROZDZ. 1 6 INNE WYDATKI DOTYCZĄCE OSÓB PRACUJĄCYCH DLA INSTYTUCJI 1 248 272,93 1 021 818,99 226453,94 0,00
TYTUŁ 1 - OSOBY PRACUJĄCE DLA INSTYTUCJI 1444497,41 1157 612,71 286 884,70 0,00
Pozycja 2 0 0 0 Czynsze 26 000,00 0,00 26 000,00 0,00
Pozycja 2 0 0 3 Zakup nieruchomości 0,00 0,00 0,00 0,00
Pozycja 2 0 0 7 Zagospodarowanie pomieszczeń służbowych 116 540,76 101636,81 14 903,95 0,00
Pozycja 2 0 0 8 Badania i pomoc techniczna związane z inwestycjami 41 997,00 41 997,00 0,00 0,00
Art. 2 0 0 Budynki 184 537,76 143 633,81 40 903,95 0,00
Pozycja 2 0 2 2 Sprzątanie i utrzymanie obiektów 435 736,76 422 795,13 12 941,63 0,00
Pozycja 2 0 2 4 Zużycie energii 202 888,26 202 888,26 0,00 0,00
Pozycja 2 0 2 6 Ochrona i nadzór nad budynkami 1996 742,87 1481643,53 515 099,34 0,00
Pozycja 2 0 2 8 Ubezpieczenia 955,80 584,67 371,13 0,00
Pozycja 2 0 2 9 Inne wydatki na budynki 7 377,28 6 593,48 783,80 0,00
Art. 2 0 2 Koszty związane z budynkami 2 643 700,97 2114 505,07 529 195,90 0,00
ROZDZ. 2 0 BUDYNKI I KOSZTY DODATKOWE 2 828 238,73 2 258 138,88 570 099,85 0,00
Pozycja 2 10 0 Zakup, konserwacja oraz utrzymanie sprzętu i oprogramowania komputerowego 742 199,19 741 364,14 835,05 0,00
Pozycja 2 10 2 Usługi zewnętrzne związane z eksploatacją, rozbudową oraz konserwacją oprogramowania i systemów komputerowych 3 044 500,45 2 998 094,84 46 405,61 0,00
Pozycja 2 10 3 Telekomunikacja 92 889,26 92 889,26 0,00 0,00
Art. 2 10 Wyposażenie, koszty eksploatacyjne oraz usługi związane z informatyką i telekomunikacją 3 879 588,90 3 832 348,24 47 240,66 0,00
Pozycja 2 12 0 Meble 25 567,70 25 567,70 0,00 0,00
Art. 2 12 Meble 25 567,70 25 567,70 0,00 0,00
Pozycja 2 14 0 Wyposażenie i instalacje techniczne 69 869,50 66 535,09 3 334,41 0,00
Art. 2 14 Wyposażenie i instalacje techniczne 69 869,50 66 535,09 3 334,41 0,00
Pozycja 2 16 0 Pojazdy 14 686,43 8 564,74 6 121,69 0,00
Art. 2 16 Pojazdy 14 686,43 8 564,74 6 121,69 0,00
ROZDZ. 2 1 INFORMATYKA, SPRZĘT I MAJĄTEK RUCHOMY: ZAKUP, WYNAJEM I UTRZYMANIE 3 989 712,53 3 933 015,77 56 696,76 0,00
Pozycja 2 3 0 0 Materiały papiernicze, biurowe oraz jednorazowego użytku 41063,35 36 928,92 4134,43 0,00
Art. 2 3 0 Materiały papiernicze, biurowe oraz jednorazowego użytku 41 063,35 36 928,92 4134,43 0,00
Pozycja 2 3 10 Obciążenia finansowe 5 973,60 2 660,01 3 313,59 0,00
Art. 2 3 1 Obciążenia finansowe 5 973,60 2 660,01 3 313,59 0,00
Pozycja 2 3 2 0 Koszty prawne 80 000,00 1 125,00 78 875,00 0,00
Art. 2 3 2 Koszty prawne i odszkodowania 80 000,00 1125,00 78 875,00 0,00
Pozycja 2 3 6 0 Opłaty pocztowe 4 803,83 3 055,49 1 748,34 0,00
Art. 2 3 6 Opłaty pocztowe 4803,83 3 055,49 748,34 0,00
Pozycja 2 3 8 0 Inne wydatki administracyjne 26 127,04 22 038,25 4088,79 0,00
Art. 2 3 8 Inne wydatki administracyjne 26 127,04 22 038,25 4088,79 0,00
ROZDZ. 2 3 BIEŻĄCE WYDATKI ADMINISTRACYJNE 157 967,82 65 807,67 92 160,15 0,00
Pozycja 2 5 2 0 Wydatki reprezentacyjne 80 489,74 44 670,14 35 819,60 0,00
Art. 2 5 2 Wydatki reprezentacyjne 80489,74 44 670,14 35 819,60 0,00
Pozycja 2 5 4 0 Posiedzenia, kongresy i konferencje 22 725,26 9 928,75 12 796,51 0,00
Art. 2 5 4 Posiedzenia, kongresy i konferencje 22 725,26 9 928,75 12 796,51 0,00
Pozycja 2 5 6 0 Wydatki na cele informacyjne oraz udział w imprezach i akcjach o charakterze publicznym 11 503,00 11 315,00 188,00 0,00
Art. 2 5 6 Wydatki na cele informacyjne oraz udział w imprezach i akcjach o charakterze publicznym 11 503,00 11 315,00 188,00 0,00
Pozycja 2 5 7 0 Wspólna Służba Tłumaczeń Ustnych i Konferencji 44 360,00 35 640,00 8 720,00 0,00
Art. 2 5 7 Wspólna Służba Tłumaczeń Ustnych i Konferencji 44 360,00 35 640,00 8 720,00 0,00
ROZDZ. 2 5 POSIEDZENIA I KONFERENCJE 159 078,00 101 553,89 57 524,11 0,00
Pozycja 2 7 0 0 Konsultacje, badania i analizy o ograniczonym charakterze 386 450,70 371670,23 14 780,47 0,00
Art. 2 7 0 Konsultacje, badania i analizy o ograniczonym charakterze 386450,70 371 670,23 14 780,47 0,00
Pozycja 2 7 2 0 Wydatki na dokumentację, bibliotekę oraz archiwizację 33 137,08 29 836,05 3 301,03 0,00
Art. 2 7 2 Wydatki na dokumentację, bibliotekę oraz archiwizację 33 137,08 29 836,05 3 301,03 0,00
Pozycja 2 7 4 0 Dziennik Urzędowy 38 000,00 0,00 38 000,00 0,00
Pozycja 2 7 4 1 Publikacje różne 97 477,81 92 687,02 4 790,79 0,00
Art. 2 7 4 Produkcja i rozpowszechnianie 135 477,81 92 687,02 42 790,79 0,00
ROZDZ. 2 7 INFORMACJE: POZYSKIWANIE, ARCHIWIZACJA, PRODUKCJA I ROZPOWSZECHNIANIE 555 065,59 494193,30 60 872,29 0,00
TYTUŁ 2 - BUDYNKI, MEBLE, WYPOSAŻENIE I RÓŻNE WYDATKI OPERACYJNE 7 690 062,67 6 852 709,51 837 353,16 0,00
OGÓŁEM 9134 560,08 8 010 322,22 1124 237,86 0,00

Zmiany w prawie

Data 30 kwietnia dla wnioskodawcy dodatku osłonowego może być pułapką

Choć ustawa o dodatku osłonowym wskazuje, że wnioski można składać do 30 kwietnia 2024 r., to dla wielu mieszkańców termin ten może okazać się pułapką. Datą złożenia wniosku jest bowiem data jego wpływu do organu. Rząd uznał jednak, że nie ma potrzeby doprecyzowania tej kwestii. A już podczas rozpoznawania poprzednich wniosków, właśnie z tego powodu wielu mieszkańców zostało pozbawionych świadczeń.

Robert Horbaczewski 30.04.2024
Rząd chce zmieniać obowiązujące regulacje dotyczące czynników rakotwórczych i mutagenów

Rząd przyjął we wtorek projekt zmian w Kodeksie pracy, którego celem jest nowelizacja art. 222, by dostosować polskie prawo do przepisów unijnych. Chodzi o dodanie czynników reprotoksycznych do obecnie obwiązujących regulacji dotyczących czynników rakotwórczych i mutagenów. Nowela upoważnienia ustawowego pozwoli na zmianę wydanego na jej podstawie rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie substancji chemicznych, ich mieszanin, czynników lub procesów technologicznych o działaniu rakotwórczym lub mutagennym w środowisku pracy.

Grażyna J. Leśniak 16.04.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do końca tego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz kolejny czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa. Pierwotnie termin wyznaczony był na koniec czerwca tego roku.

Beata Dązbłaż 10.04.2024
Będzie zmiana ustawy o rzemiośle zgodna z oczekiwaniami środowiska

Rozszerzenie katalogu prawnie dopuszczalnej formy prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie rzemiosła, zmiana definicji rzemiosła, dopuszczenie wykorzystywania przez przedsiębiorców, niezależnie od formy prowadzenia przez nich działalności, wszystkich kwalifikacji zawodowych w rzemiośle, wymienionych w ustawie - to tylko niektóre zmiany w ustawie o rzemiośle, jakie zamierza wprowadzić Ministerstwo Rozwoju i Technologii.

Grażyna J. Leśniak 08.04.2024
Tabletki "dzień po" bez recepty nie będzie. Jest weto prezydenta

Dostępność bez recepty jednego z hormonalnych środków antykoncepcyjnych (octan uliprystalu) - takie rozwiązanie zakładała zawetowana w piątek przez prezydenta Andrzeja Dudę nowelizacja prawa farmaceutycznego. Wiek, od którego tzw. tabletka "dzień po" byłaby dostępna bez recepty miał być określony w rozporządzeniu. Ministerstwo Zdrowia stało na stanowisku, że powinno to być 15 lat. Wątpliwości w tej kwestii miała Kancelaria Prezydenta.

Katarzyna Nocuń 29.03.2024
Małżonkowie zapłacą za 2023 rok niższy ryczałt od najmu

Najem prywatny za 2023 rok rozlicza się według nowych zasad. Jedyną formą opodatkowania jest ryczałt od przychodów ewidencjonowanych, według stawek 8,5 i 12,5 proc. Z kolei małżonkowie wynajmujący wspólną nieruchomość zapłacą stawkę 12,5 proc. dopiero po przekroczeniu progu 200 tys. zł, zamiast 100 tys. zł. Taka zmiana weszła w życie w połowie 2023 r., ale ma zastosowanie do przychodów uzyskanych za cały 2023 r.

Monika Pogroszewska 27.03.2024