(2018/C 119 A/02)(Dz.U.UE C z dnia 5 kwietnia 2018 r.)
INFORMACJE OGÓLNE |
Departament |
Polityka Ogólna i Instytucjonalna |
|
Dyrekcja 2 "Stosunki Międzyinstytucjonalne" |
Miejsce pracy |
Bruksela |
Nazwa stanowiska |
Dyrektor (k./m.) |
Grupa funkcyjna i grupa zaszeregowania |
AD 14 |
Wymagane poświadczenie bezpieczeństwa osobowego |
niewymagane |
TERMIN ZGŁOSZEŃ |
25 kwietnia 2018 r. |
O NAS
Sekretariat Generalny Rady ("Sekretariat") świadczy pomoc Radzie Europejskiej i Radzie oraz ich organom przygotowawczym we wszystkich dziedzinach działalności. Służy doradztwem i wsparciem członkom Rady Europejskiej i Rady oraz ich przewodniczącym we wszystkich dziedzinach prac: zapewnia doradztwo prawne i polityczne, koordynuje działania z działaniami innych instytucji, wypracowuje kompromisy, prowadzi prace redakcyjne oraz zajmuje się niezbędną praktyczną stroną przygotowań i prac Rady Europejskiej i Rady.
Departament Sekretariatu odpowiadający za politykę ogólną i instytucjonalną (GIP) podlega bezpośrednio sekretarzowi generalnemu. Z ramienia zastępcy dyrektora generalnego zapewnia sekretariat Radzie Europejskiej, Radzie do Spraw Ogólnych oraz Komitetowi Stałych Przedstawicieli (Coreper I i Coreper II). Jest ponadto odpowiedzialny za stosunki międzyinstytucjonalne i zwykłą procedurę ustawodawczą ("procedurę współdecyzji").
Departament ds. Polityki Ogólnej i Instytucjonalnej składa się z jednego działu i dwóch dyrekcji: Działu ds. Rady Europejskiej i Planowania Strategicznego, Dyrekcji ds. Polityki Ogólnej i Dyrekcji ds. Stosunków Międzyinstytucjonalnych. Ta ostatnia, której dyrektorem zostanie wybrany kandydat, odpowiada w szczególności za stosunki międzyinstytucjonalne. Wspiera rotacyjne prezydencje i przewodniczącego Rady Europejskiej w obowiązkach względem Parlamentu Europejskiego i referuje wszelkie działania Parlamentu (debaty plenarne i komisyjne, grupy polityczne i kluczowe podmioty). Dyrekcja śledzi też cały proces legislacyjny, dostarczając narzędzi programowania legislacyjnego, i zapewnia odpowiednie informacje/dane w sprawie ogólnego kontekstu politycznego w Parlamencie Europejskim podczas prac nad sprawami delikatnymi politycznie.
Osoby kandydujące powinny mieć świadomość, że ewentualna przyszła reorganizacja Sekretariatu może skutkować zmianą zakresu obowiązków w ramach stanowiska, o które się ubiegają.
KOGO SZUKAMY
Szukamy menedżera/menedżerki potrafiących prowadzić i motywować niemal 30-osobowy zespół w politycznie i prawnie złożonym otoczeniu. Dyrektor Departamentu ds. Polityki Ogólnej i Instytucjonalnej, działający z ramienia zastępcy dyrektora generalnego, musi mieć bardzo dobre wyczucie polityczne oraz umiejętność rozumienia kontekstu politycznego, nawiązywania odpowiednich kontaktów z kluczowymi podmiotami w Parlamencie Europejskim i służenia stosownym doradztwem swoim zwierzchnikom. Dyrektor będzie odpowiadać za zapewnianie oglądu całości działań legislacyjnych. Niezbędna jest dobra znajomość procesu legislacyjnego. Osoby kandydujące na to stanowisko muszą więc mieć szeroką wiedzę o polityce UE i sprawach instytucjonalnych. Oczekuje się, że wybrana osoba będzie reprezentować Sekretariat w stosunkach między instytucjami i wszędzie tam, gdzie to konieczne.
Stanowisko wymaga solidnej umiejętności planowania i organizowania pracy, doskonałej znajomości zagadnień politycznych i instytucjonalnych oraz doskonałych umiejętności interpersonalnych.
Ponieważ Sekretariat propaguje mobilność kadry kierowniczej, by ta mogła poszerzać swoje doświadczenie, kandydaci podczas swojej kariery w Sekretariacie powinni być gotowi i zdolni do pracy w różnych dziedzinach.
Z uwagi na kierowniczy charakter stanowiska wybrana osoba będzie doradzać swoim zwierzchnikom i partnerom, zarządzać personelem i reprezentować Sekretariat. Więcej szczegółów w horyzontalnym profilu kadry kierowniczej Sekretariatu (załącznik I).
OGÓLNY CEL STANOWISKA
ZADANIA
WARUNKI PRACY
SZCZEGÓŁOWE KOMPETENCJE
Kompetencje zawodowe
Realizacja zadań i osiąganie wyników
Cechy osobiste
Umiejętności interpersonalne
Umiejętności kierownicze
POTENCJALNI KANDYDACI
W momencie ubiegania się o stanowisko kandydaci muszą spełniać następujące warunki:
Wszystkie dokumenty potwierdzające dołączone do zgłoszenia muszą być w formacie word text, pdf lub jpg, opatrzone nazwą (w jęz. angielskim lub francuskim) i kolejno ponumerowane (załącznik 1, 2 itd.). Do zgłoszenia należy też dołączyć listę wszystkich załączników. Zgłoszenia, które nadejdą poprzez systemy archiwizacyjne "w chmurze" lub przez platformy wzajemnego udostępniania plików, nie będą rozpatrywane.
Osoba wybrana na stanowisko zostanie poproszona o przedstawienie oryginałów wspomnianych wyżej dokumentów.
PONOWNE ROZPATRZENIE ZGŁOSZENIA
Procedurę występowania o rewizję decyzji, procedurę odwoławczą oraz procedurę wnoszenia skargi do Europejskiego Rzecznika Praw Obywatelskich przedstawiono w załączniku III do niniejszego ogłoszenia.
OCHRONA DANYCH
Zasady przetwarzania danych osobowych w związku z procedurą wyboru przedstawiono w załączniku IV do niniejszego ogłoszenia.