Sprawozdanie końcowe urzędnika przeprowadzającego spotkanie wyjaśniające - Qualcomm/NXP Semiconductors (M.8306).

Sprawozdanie końcowe urzędnika przeprowadzającego spotkanie wyjaśniające 1
Qualcomm/NXP Semiconductors
(M.8306)

(2018/C 113/09)

(Dz.U.UE C z dnia 27 marca 2018 r.)

1.
W dniu 28 kwietnia 2017 r. Komisja otrzymała zgłoszenie planowanej koncentracji (zwanej dalej "planowaną transakcją"), w wyniku której przedsiębiorstwo Qualcomm Incorporated, za pośrednictwem swojej jednostki zależnej Qualcomm River Holdings B.V. (razem "Qualcomm"), zamierza, w rozumieniu art. 3 ust. 1 lit. b) rozporządzenia Rady (WE) nr 139/2004 z dnia 20 stycznia 2004 r. w sprawie kontroli koncentracji przedsiębiorstw 2  ("rozporządzenie w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw"), przejąć kontrolę nad całym przedsiębiorstwem NXP Semiconductors N.V. ("NXP") w drodze zakupu akcji. Qualcomm i NXP zwane są dalej "stronami".
2.
W dniu 9 czerwca 2017 r. Komisja przyjęła decyzję o wszczęciu postępowania zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. c) rozporządzenia w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw. W decyzji tej Komisja wskazała, że proponowana transakcja wchodzi w zakres rozporządzenia w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw oraz budzi poważne wątpliwości co do jej zgodności z rynkiem wewnętrznym oraz funkcjonowaniem Porozumienia EOG.
3.
W dniu 28 czerwca 2017 r. Qualcomm przedstawił pisemne uwagi dotyczące decyzji o wszczęciu postępowania.
4.
Podczas drugiej fazy postępowania Komisja wystosowała do stron kilka wniosków o informacje zgodnie z art. 11 ust. 2 rozporządzenia w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw. W dniu 28 czerwca 2017 r. Komisja przyjęła decyzję zgodnie z art. 11 ust. 3 rozporządzenia w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw zmuszającą Qualcomm do dostarczenia pewnych informacji, o które Komisja prosiła w dniu 14 czerwca 2017 r. zgodnie z art. 11 ust. 2 rozporządzenia w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw, a których Qualcomm nie dostarczył w wyznaczonym przez Komisję terminie. W decyzji tej zawieszono również termin określony w art. 10 ust. 3 rozporządzenia w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw do końca dnia, w którym Komisja otrzyma te informacje. Zawieszenie terminu dobiegło końca w dniu 16 sierpnia 2017 r., po tym jak Qualcomm przedłożył Komisji przedmiotowe informacje.
5.
W dniu 5 września 2017 r. Komisja przyjęła drugą decyzję zgodnie z art. 11 ust. 3 rozporządzenia w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw zmuszającą Qualcomm do dostarczenia informacji, o które Komisja prosiła w dniu 14 czerwca 2017 r. zgodnie z art. 11 ust. 2 rozporządzenia w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw, a których Qualcomm nie dostarczył w wyznaczonym przez Komisję terminie. W decyzji tej zawieszono również z dniem 17 sierpnia 2017 r. termin, o którym mowa w art. 10 ust. 3 rozporządzenia w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw, do końca dnia, w którym Komisja otrzyma te informacje.
6.
W dniu 4 października 2017 r. Komisja przyjęła trzecią decyzję zgodnie z art. 11 ust. 3 i art. 15 rozporządzenia w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw, zmuszającą Qualcomm do dostarczenia - w odpowiedzi na jej wniosek o informacje z dnia 14 czerwca 2017 r. -pewnych informacji i dokumentów, które nie zostały jeszcze dostarczone Komisji, i nakładającą okresową karę pieniężną na wypadek niedostarczenia przez Qualcomm tych informacji w wyznaczonym terminie. W dniu 17 listopada 2017 r. Qualcomm przedłożył kompletną odpowiedź na wniosek Komisji o informacje z dnia 14 czerwca 2017 r. i zawieszenie terminu wygasło z końcem tego dnia.
7.
W dniu 5 października 2017 r. Qualcomm przedstawił pierwszy zestaw formalnych zobowiązań. W dniu 6 października 2017 r. Komisja poddała przedstawione zobowiązania badaniu rynku. W dniu 10 listopada 2017 r., otrzymawszy od Komisji wyniki badania rynku, jakim objęto ten pakiet zobowiązań, Qualcomm formalnie przedstawił zmienione zobowiązania ("ostateczne zobowiązania"). Qualcomm przedstawił nieco zmienione wersje ostatecznych zobowiązań w dniach 15 listopada 2017 r., 12 grudnia 2017 r. i 18 grudnia 2017 r.
8.
W niniejszym postępowaniu zainteresowane strony trzecie nie złożyły żadnych wniosków wymagających rozpatrzenia.
9.
Komisja nie wydała pisemnego zgłoszenia zastrzeżeń zgodnie z art. 13 ust. 2 rozporządzenia Komisji (WE) nr 802/2004 3 . Nie miało miejsca żadne formalne złożenie ustnych wyjaśnień na spotkaniu wyjaśniającym zgodnie z art. 14 tego rozporządzenia.
10.
W projekcie decyzji uznaje się, że proponowana transakcja jest zgodna z rynkiem wewnętrznym i Porozumieniem EOG, z zastrzeżeniem wypełnienia przez Qualcomm pewnych warunków i zobowiązań.
11.
Zgodnie z art. 16 decyzji 2011/695/UE zbadałem, czy projekt decyzji dotyczy jedynie zastrzeżeń, co do których strony miały możliwość przedstawienia swoich stanowisk. Stwierdzam, że tak istotnie jest.
12.
Podsumowując, uznaję, że w niniejszym postępowaniu przestrzegano skutecznego wykonywania praw procesowych stron.
Bruksela, dnia 10 stycznia 2018 r.
Joos STRAGIER
1 Zgodnie z art. 16 i 17 decyzji Przewodniczącego Komisji Europejskiej 2011/695/UE z dnia 13 października 2011 r. w sprawie funkcji i zakresu uprawnień urzędnika przeprowadzającego spotkanie wyjaśniające w niektórych postępowaniach z zakresu konkurencji (Dz.U. L 275 z 20.10.2011, s. 29) ("decyzja 2011/695/UE").
2 Dz.U. L 24 z 29.1.2004, s. 1.
3 Rozporządzenie Komisji (WE) nr 802/2004 w sprawie wykonania rozporządzenia Rady (WE) nr 139/2004 w sprawie kontroli koncentracji przedsiębiorstw (Dz.U. L 133 z 30.4.2004, s. 1; sprostowanie w Dz.U. L 172 z 6.5.2004, s. 9).

Zmiany w prawie

Data 30 kwietnia dla wnioskodawcy dodatku osłonowego może być pułapką

Choć ustawa o dodatku osłonowym wskazuje, że wnioski można składać do 30 kwietnia 2024 r., to dla wielu mieszkańców termin ten może okazać się pułapką. Datą złożenia wniosku jest bowiem data jego wpływu do organu. Rząd uznał jednak, że nie ma potrzeby doprecyzowania tej kwestii. A już podczas rozpoznawania poprzednich wniosków, właśnie z tego powodu wielu mieszkańców zostało pozbawionych świadczeń.

Robert Horbaczewski 30.04.2024
Rząd chce zmieniać obowiązujące regulacje dotyczące czynników rakotwórczych i mutagenów

Rząd przyjął we wtorek projekt zmian w Kodeksie pracy, którego celem jest nowelizacja art. 222, by dostosować polskie prawo do przepisów unijnych. Chodzi o dodanie czynników reprotoksycznych do obecnie obwiązujących regulacji dotyczących czynników rakotwórczych i mutagenów. Nowela upoważnienia ustawowego pozwoli na zmianę wydanego na jej podstawie rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie substancji chemicznych, ich mieszanin, czynników lub procesów technologicznych o działaniu rakotwórczym lub mutagennym w środowisku pracy.

Grażyna J. Leśniak 16.04.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do końca tego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz kolejny czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa. Pierwotnie termin wyznaczony był na koniec czerwca tego roku.

Beata Dązbłaż 10.04.2024
Będzie zmiana ustawy o rzemiośle zgodna z oczekiwaniami środowiska

Rozszerzenie katalogu prawnie dopuszczalnej formy prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie rzemiosła, zmiana definicji rzemiosła, dopuszczenie wykorzystywania przez przedsiębiorców, niezależnie od formy prowadzenia przez nich działalności, wszystkich kwalifikacji zawodowych w rzemiośle, wymienionych w ustawie - to tylko niektóre zmiany w ustawie o rzemiośle, jakie zamierza wprowadzić Ministerstwo Rozwoju i Technologii.

Grażyna J. Leśniak 08.04.2024
Tabletki "dzień po" bez recepty nie będzie. Jest weto prezydenta

Dostępność bez recepty jednego z hormonalnych środków antykoncepcyjnych (octan uliprystalu) - takie rozwiązanie zakładała zawetowana w piątek przez prezydenta Andrzeja Dudę nowelizacja prawa farmaceutycznego. Wiek, od którego tzw. tabletka "dzień po" byłaby dostępna bez recepty miał być określony w rozporządzeniu. Ministerstwo Zdrowia stało na stanowisku, że powinno to być 15 lat. Wątpliwości w tej kwestii miała Kancelaria Prezydenta.

Katarzyna Nocuń 29.03.2024
Małżonkowie zapłacą za 2023 rok niższy ryczałt od najmu

Najem prywatny za 2023 rok rozlicza się według nowych zasad. Jedyną formą opodatkowania jest ryczałt od przychodów ewidencjonowanych, według stawek 8,5 i 12,5 proc. Z kolei małżonkowie wynajmujący wspólną nieruchomość zapłacą stawkę 12,5 proc. dopiero po przekroczeniu progu 200 tys. zł, zamiast 100 tys. zł. Taka zmiana weszła w życie w połowie 2023 r., ale ma zastosowanie do przychodów uzyskanych za cały 2023 r.

Monika Pogroszewska 27.03.2024