(Jedynie tekst w języku angielskim jest autentyczny)(2018/C 106/06)
(Dz.U.UE C z dnia 21 marca 2018 r.)
URZĄD DS. EUROPEJSKICH PARTII POLITYCZNYCH I EUROPEJSKICH FUNDACJI POLITYCZNYCH,
Uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,
uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE, Euratom) nr 1141/2014 z dnia 22 października 2014 r. w sprawie statusu i finansowania europejskich partii politycznych i europejskich fundacji politycznych 1 , w szczególności jego art. 9,
uwzględniając dokumentację złożoną przez Identités & traditions européennes ASBL,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) W dniu 28 września 2017 r. Urząd ds. Europejskich Partii Politycznych i Europejskich Fundacji Politycznych ("Urząd") otrzymał od Identités & traditions européennes ASBL ("ITE") dokumentację dotyczącą rejestracji w charakterze europejskiej fundacji politycznej (dokumentacja).
(2) Do dokumentacji dołączono pismo podpisane przez prezesa ITE i przewodniczącego Sojuszu Europejskich Ruchów Narodowych (Alliance européenne des mouvements Nationaux - AEMN), z którym to sojuszem ITE jest formalnie powiązane na mocy art. 16a swojego statutu.
(3) W dniu 4 października 2017 r. Urząd przesłał ITE wstępną ocenę, z której wynikało, że według wstępnych ustaleń, niezależnie od tego, czy przedłożona dokumentacja stanowi wniosek w rozumieniu rozporządzenia (UE, Euratom) nr 1141/2014, przedstawiona dokumentacja jest niedopuszczalna lub, alternatywnie, nie spełnia co najmniej jednego z warunków określonych w art. 3 ust. 2 rozporządzenia (EU, Euratom) nr 1141/2014.
(4) Urząd zwrócił się do ITE o ewentualne przedstawienie uwag na piśmie do piątku 20 października 2017 r.
(5) ITE nie skorzystało z tej możliwości i do tej pory nie przedstawiło żadnych uwag.
(6) Urząd ocenił dopuszczalność i zasadność dokumentacji, nie rozstrzygając jednak kwestii, czy stanowi on wniosek w rozumieniu rozporządzenia (UE, Euratom) nr 1141/2014.
(7) Urząd uważa, że nawet gdyby złożoną dokumentację należało rozpatrywać jako wniosek w rozumieniu rozporządzenia (UE, Euratom) nr 1141/2014, nie byłaby ona dopuszczalna, ponieważ zgodnie z art. 8 ust. 1 przedmiotowego rozporządzenia wniosek o rejestrację w charakterze europejskiej fundacji politycznej można złożyć jedynie za pośrednictwem europejskiej partii politycznej, z którą dana fundacja jest formalnie powiązana.
(8) ITE jest formalnie powiązane z AEMN, które nie jest europejską partią polityczną zarejestrowaną zgodnie z warunkami i procedurami określonymi w rozporządzeniu (UE, Euratom) nr 1141/2014.
(9) Dokumentacja nie spełnia zatem formalnego wymogu określonego w art. 8 ust. 1 rozporządzenia (UE, Euratom) nr 1141/2014.
(10) Ponadto Urząd uważa, że nawet gdyby złożoną dokumentację należało rozpatrywać jako wniosek dopuszczalny na podstawie rozporządzenia (UE, Euratom) nr 1141/2014, nie byłaby ona uzasadniona, ponieważ zgodnie z art. 3 ust. 2 lit. a) przedmiotowego rozporządzenia warunkiem rejestracji jest powiązanie wnioskodawcy z europejską partią polityczną, zarejestrowaną zgodnie z warunkami i procedurami określonymi w przedmiotowym rozporządzeniu.
(11) Jak wskazano w motywie 8, AEMN nie jest europejską partią polityczną zarejestrowaną zgodnie z warunkami i procedurami określonymi w rozporządzeniu (UE, Euratom) nr 1141/2014.
(12) W związku z powyższym dokumentacja nie spełnia jednego z warunków określonych w art. 3 ust. 2 rozporządzenia (UE, Euratom) nr 1141/2014, w szczególności warunku wymienionego w art. 3 ust. 2 lit. a) tegoż rozporządzenia,
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:
Sporządzono w Brukseli dnia 13 listopada 2017 r.
|
W imieniu Urzędu ds. Europejskich Partii Politycznych i Europejskich Fundacji Politycznych |
|
M. ADAM |
|
Dyrektor |