Profesor Zaborowski jest pedagogiem, autorem i współautorem podręczników i publikacji z zakresu gastroenterologii, hepatologii, chorób zakaźnych i wewnętrznych, prawa medycznego, filozofii medycyny i etyki.

W latach 2005-2008 pełnił funkcję prorektora ds. dydaktyczno-wychowawczych WUM. Brał udział we wdrażaniu Polskiej Ramy Kwalifikacyjnej w obszarze medycyny oraz metody nauczania problemowego. Jest członkiem licznych towarzystw naukowych, polskich i międzynarodowych.

Stanowisko prodziekana ds. kształcenia przedklinicznego objął profesor dr hab. Jarosław Wysocki, wieloletni pracownik Zakładu Anatomii Prawidłowej Akademii Medycznej w Warszawie (obecnie WUM). Kierował Zakładem Morfologii Kręgowców Akademii Podlaskiej w Siedlcach (obecnie Uniwersytet Przyrodniczo-Humanistyczny w Siedlcach). Zorganizował i kierował pracowniami naukowymi przeznaczonymi do badań w zakresie anatomii klinicznej i kształcenia podyplomowego lekarzy w Zakładzie Anatomii Prawidłowej AM w Warszawie oraz w Instytucie Fizjologii i Patologii Słuchu (obecnie Międzynarodowe Centrum Słuchu i Mowy).

Prodziekanem ds. studenckich została dr nauk med. Elżbieta Makomaska-Szaroszyk, okulista, członek Polskiego Towarzystwa Anatomicznego, adiunkt w Zakładzie Anatomii Prawidłowej i Klinicznej WUM. Posiada doświadczenie dydaktyczne w pracy ze studentami kierunków: lekarskiego, lekarsko-dentystycznego, fizjoterapii, audiofonologii, pielęgniarstwa i dietetyki.

Według statystyk w Polsce panuje deficyt pracowników zatrudnionych w służbie zdrowia. Polska z wynikiem 2,3 lekarza na tysiąc osób znajduje się na ostatnim miejscu w porównaniu do innych państw Unii Europejskiej.

 [-DOKUMENT_HTML-]

– Problemy polskiej służby zdrowia są głośnym tematem medialnym od lat. Liczba lekarzy jest ciągle niewystarczająca. Współczesna medycyna wymaga też coraz bardziej wyrafinowanych umiejętności oraz zupełnie innego sposobu nabywania wiedzy i doświadczenia, niż miało to miejsce jeszcze kilkadziesiąt lat temu. Na naszej uczelni będziemy wprowadzali nowoczesne metody nauczania problemowego, połączone z nabywaniem umiejętności kontaktu z pacjentem i jego bliskimi. Przygotujemy przyszłych lekarzy do nowych wyzwań, jakie czekają ich w dobie zagrożeń cywilizacyjnych, powszechnego dostępu do informacji i potrzeb nowego sposobu wykonywania zawodu lekarza, np. praktykowania zawodu w obliczu medycyny spersonalizowanej oraz szerokiego wykorzystywania metod telemedycznych – wyjaśnia profesor Zaborowski.

Partnerami Wydziału Medycznego UŁa są między innymi Instytut Kardiologii im. Prymasa Tysiąclecia Kardynała Stefana Wyszyńskiego, Instytut Psychiatrii i Neurologii w Warszawie, Instytut Hematologii i Transfuzjologii oraz kilkanaście warszawskich i mazowieckich szpitali marszałkowskich, powiatowych, miejskich publicznych i niepublicznych.

Wartością studiów lekarskich na Uczelni Łazarskiego będzie indywidualizacja procesu nauczania i wynikający z tego elitarny charakter kierunku. Zajęcia będą prowadzone w małych grupach z wykorzystaniem najnowszych materiałów edukacyjnych i rozwiązań technologicznych.
– Niewielka liczba studentów pozwala na przywrócenie relacji mistrz – uczeń, która w standardowym systemie kształcenia powoli zanika. Drugą szansą jest integracja samych studentów i możliwość maksymalnego wykorzystania ich unikatowych, osobistych umiejętności. Naszym celem jest także formowanie osobowości przyszłego lekarza – zaznacza dziekan Wydziału Medycznego.

Kierunek lekarski na Uczelni Łazarskiego to sześcioletnie jednolite studia magisterskie o profilu praktycznym prowadzone w języku polskim. Decyzją ministra zdrowia limit miejsc w roku akademickim 2017/2018 to 60 osób.

Rekrutacja, podobnie jak na innych uczelniach medycznych, ma charakter konkursowy – zależeć będzie od wyników egzaminu maturalnego z przedmiotów takich jak biologia, chemia i fizyka lub matematyka, których dobra znajomość stanowi warunek powodzenia na tak wymagających studiach.

Po skończeniu studiów absolwenci uzyskują tytuł lekarza – tak jak absolwenci kierunków lekarskich na wszystkich uczelniach w Polsce, publicznych i niepublicznych. Będą mogli przystąpić do centralnego Lekarskiego Egzaminu Końcowego (LEK), a następnie rozwijać się w kierunku wybranej specjalizacji.

Uczelnia Łazarskiego jest czołową uczelnią prawniczo – ekonomiczną w Warszawie. Znajduje się w ścisłej czołówce Rankingów Wydziałów Prawa według „Dziennika Gazety Prawnej” oraz „Rzeczpospolitej”. Jej Wydział Ekonomii i Zarządzania został uznany za najlepszy, praktycznie kształcący, w ocenie „Briefu”. Łazarski jest najlepszą polską uczelnią według globalnego rankingu U-Multirank, powstałego na zlecenie Komisji Europejskiej. Uczelnia tworzy kierunki wspólnie z pracodawcami i dostosowuje system kształcenia do potrzeb zmieniającego się rynku pracy. Pomaga studentom rozpocząć karierę zawodową w międzynarodowym środowisku. Oferta edukacyjna uczelni to studia licencjackie, magisterskie, podyplomowe, MBA, LLM, seminaria doktorskie, szkolenia i kursy językowe. Uczelnia oferuje również studia anglojęzyczne z brytyjskim dyplomem Coventry University.

 

Źródło: Uczelnia Łazarskiego