Według danych Narodowego Funduszu Zdrowia najwięcej pacjentów korzysta z ZIP w województwach: opolskim, lubuskim, podlaskim, świętokrzyskim oraz kujawsko-pomorskim. Tam procent osób, które mają dostęp do systemu w stosunku do liczby mieszkańców, wynosi ponad jeden procent, czyli co 100 osoba ma dostęp do ZIP. Najmniej osób ma konto w ZIP w województwie mazowieckim i podlaskim. Jak powiedziała przebywająca w Kielcach w piątek Pachciarz, zainteresowanie pacjentów Zintegrowanym Informatorem Pacjenta jest większe niż NFZ zakładał. Przypomniała, że kopertę z danymi dostępowymi, tj. login i hasło, służące do zalogowania się do systemu, należy odebrać osobiście w punktach NFZ. Jej zdaniem system jest bezpieczny, co potwierdził Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych. Ponadto - jak dodała - wynajęto firmę zewnętrzną, która próbuje ten system "zaatakować", i takie próby system przeszedł pomyślnie. Pachciarz zapewniła, że strona będzie rozwijana. Oprócz informacji dotyczących historii leczenia od 2008 roku, złożonych wniosków do sanatoriów czy najbliższej placówki medycznej, każdy pacjent po wyjściu od świadczeniodawcy np. ze szpitala, będzie mógł wypełnić ankietę dotyczącą zarówno sposobu leczenia, jak i podejścia lekarza do pacjenta. Ankieta za pośrednictwem ZIP będzie przesyłana do NFZ. Jak powiedziała podczas konferencji prasowej dyrektor świętokrzyskiego NFZ Zofia Wilczyńska, sprawdzane są zgłoszenia pacjentów dotyczące rozbieżności w informacjach wykazanych przez placówkę medyczną w ZIP. Do świętokrzyskiego NFZ wpłynęło np. zawiadomienie o ilości wizyt w gabinecie ginekologicznym - wykazane zostały dwie, a pacjentka twierdziła, że odbyła się tylko jedna. Inny pacjent twierdził, że nie realizował recepty, która widnieje w ZIP. Najwięcej zastrzeżeń dotyczy wykazania przez przychodnię wizyt, których nie było albo wykazanie wizyty finansowanej przez NFZ, podczas gdy pacjent sam za nią zapłacił. Jak zaznaczyła Wilczyńska, rozbieżności i skargi należy zgłaszać pisemnie, wtedy fundusz będzie mógł je wyjaśnić. W regionie świętokrzyskim dostęp do ZIP można uzyskać w siedzibie świętokrzyskiego Oddziału NFZ oraz w punktach w Sandomierzu i Ostrowcu Świętokrzyskim. Ponadto, czynne jest również mobilne stanowisko, które dostępne jest głównie w instytucjach, firmach i placówkach medycznych. Dzięki uruchomionemu 1 lipca ZIP, można sprawdzić historię leczenia w ramach NFZ - z jakich świadczeń pacjent korzystał, gdzie były udzielane i jaki był ich koszt. ZIP pozwala także zweryfikować status własnego ubezpieczenia oraz dowiedzieć się, na jakim etapie realizacji jest skierowanie do sanatorium. Przez internet można sprawdzić, w których szpitalach i przychodniach można leczyć się bezpłatnie oraz w jakich godzinach pracuje dany szpital czy przychodnia i jak tam dojechać. Głównym celem ZIP jest realizacja prawa pacjenta do informacji.