Fundacja Alivia zapytała chorych o pomoc lekarzy w walce z bólem, kontakt z pielęgniarkami czy sposób informowania o przebiegu choroby, a nawet dostępność miejsc do parkowania i toalet.
Najgorzej wypadły właśnie parkingi, a zaraz potem czas oczekiwania na badania, leczenie bólu czy czas, który lekarz poświęca pacjentowi. Jednak przede wszystkim w opiniach pacjentów pojawia się wątek relacji z lekarzami.
Cały artykuł www.gazetaprawna.pl
Na temat roli komunikacji lekarzy z pacjentami czytaj także w komentarz Jana Doroszewskiego, redaktora książki „Porozumienie z pacjentem. Relacje i komunikacja”.
Brak czasu źródłem problemów komunikacji lekarzy z pacjentami >>>
Porozumienie z pacjentem to podstawa skutecznego leczenia>>>
Pacjenci oczekują od lekarzy lepszego podejścia
Pacjenci placówek onkologicznych oczekują od lekarza więcej empatii, mniejsze znaczenie ma dla nich wyposażenie placówki. Tak wynika z ocen zebranych w ramach projektu Onkomapa, prowadzonego przez fundację Alivia.