Odpowiedź
W ocenie Autorki, literalne brzmienie art. 27 pkt 2 ustawy z dnia 22 sierpnia 1997 r. o publicznej służbie krwi (Dz. U. Nr 106, poz. 681) wskazuje na obowiązek prowadzenia dwóch odrębnych rejestrów - jednego dla dawców krwi i drugiego odrębnego dla dawców krwi rzadkich grup. Prowadzenie rejestru w formie elektronicznej nie powoduje, że można oba rejestry scalić w jeden. Na prowadzenie odrębnych rejestrów wskazuje sformułowanie użyte w omawianym przepisie "prowadzenie rejestru dawców krwi oraz rejestru dawców krwi rzadkich grup". Wobec tego, należy prowadzić dwa odrębne rejestry, niezależnie od tego czy rejestry te są prowadzone w formie elektronicznej czy papierowej.
Pytanie pochodzi z Serwisu Prawo i Zdrowie
Należy prowadzić osobny rejestr dla dawców krwi rzadkich grup
Artykuł 27 pkt 2 ustawy o publicznej służbie krwi stanowi, że do zadań regionalnego centrum, Wojskowego Centrum i Centrum MSW należy w szczególności prowadzenie rejestru dawców krwi oraz rejestru dawców krwi rzadkich grup, oddających krew odpowiednio w regionalnym centrum, Wojskowym Centrum albo Centrum MSW. Rejestr dawców krwi prowadzony jest w wersji elektronicznej i zawiera informacje o grupie krwi dawcy?Czy powyższe zapisy ustawy oznaczają, że pomimo tego winien być prowadzony odrębny rejestr czy też w dobie informatyzacji oba rejestry mogą być połączone?