- Powinniśmy wspólnie wypracować rozwiązania, które skutecznie ograniczą zabiegi marketingowe zacierające różnicę pomiędzy lekiem, a suplementem diety lub jego pochodną – powiedział Michał Byliniak.

Michał Byliniak zwrócił również uwagę na niepokojące sygnały, które sugerują chęć powrotu do rozmów na temat złagodzenia zakazu reklamy aptek. 

- Według nas apteka powinna być przede wszystkim placówką ochrony zdrowia, a nie punktem dystrybucji produktów leczniczych, bijącym kolejne rekordy sprzedażowe, dlatego  jesteśmy za utrzymaniem zakazu reklamy aptek. Cieszę się, że nasza wizja jest spójna z wizją prezentowaną przez ministerstwo – podsumował wiceprezes NRA.

Zespół ds. uregulowania reklamy składa się z przedstawicieli Ministerstwa Zdrowia, Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, Urzędu Rejestracji Produktów Leczniczych, Wyrobów Medycznych i Produktów Biobójczych, Głównego Inspektoratu Farmaceutycznego, Głównego Inspektoratu Sanitarnego, Agencji Oceny Technologii Medycznych i Taryfikacji, a także Naczelnej Rady Aptekarskiej, Naczelnej Rady Lekarskiej oraz Naczelnej Rady Pielęgniarek i Położnych.

Zadaniem zespołu, któremu przewodniczy wiceminister zdrowia Krzysztof Łanda, jest opracowanie projektu założeń do zmian aktów prawnych dotyczących reklamy leków, suplementów diety, innych środków spożywczych oraz wyrobów medycznych, a także innych produktów które są prezentowane jako posiadające ich właściwości.

Zespół zakończy swoją działalność po zrealizowaniu zadania oraz przedstawieniu ministrowi zdrowia szczegółowego raportu. Planowany termin zakończenia prac zespołu to 1 września 2016.