Infolinia jest dostępna dla wszystkich pacjentów pod bezpłatnym, niezmienionym numerem telefonu, 800 190 590 z telefonów stacjonarnych i komórkowych. 22 688 05 00 to numer dla połączeń z zagranicy oraz dla osób, które mają zablokowane połączenia z numerów 800 xxx xxx. Koszt połączenia według taryfy operatora.

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom pacjentów Rzecznik Praw Pacjenta Bartłomiej Chmielowiec wydłuża funkcjonowanie infolinii dla pacjentów, aby jeszcze skuteczniej wspierać ich w dostępie do informacji, rozwiązywaniu problemów związanych z opieką zdrowotną oraz edukowaniu w zakresie ich praw.

Infolinia Rzecznika Praw Pacjenta informuje m.in. o:

  • prawach, jakie przysługują pacjentom, szczególnie w tej  w konkretnej sprawie opisanej przez pacjenta; 
  • sposobach rozwiązania zgłaszanego problemu tj. wskazuje praktyczne wskazówki i działania, jakie warto podjąć dochodząc swoich praw;
  • instytucjach lub urzędach, do których można zgłosić skargę lub które w ramach swoich kompetencji mogą rozwiązać problem;
  • zasadach korzystania ze świadczeń zdrowotnych;
  • szczególnych uprawnieniach do świadczeń opieki zdrowotnej;
  • drogach dochodzenia odszkodowania i zadośćuczynienia.

Dzwoniąc pod ww. numer telefonu można liczyć na udzielenie wsparcia poprzez podjęcie działania interwencyjnego w podmiocie leczniczym lub wskażemy przysługujące pacjentce uprawnienia oraz pomagamy rozwiać wątpliwości odnośnie ewentualnego naruszenia praw pacjenta.