- Po trzech kwartałach 2017 roku możemy z dumą przyznać, że zmiany - które były konieczne do wprowadzenia w Uzdrowisku Konstancin-Zdrój - istotnie wpłynęły na rozwój usług uzdrowiskowych, a w ślad za tym na całą kondycję tego miejsca. Zależało nam na tym, aby jeszcze bardziej wzmocnić markę i pozycję Uzdrowiska Konstancin-Zdrój, jako jedynego zdroju na Mazowszu. Jednocześnie stale podkreślamy wagę i rolę uzdrowiskowości takich ośrodków, jak Konstancin, Nałęczów, Iwonicz, czy Kamień Pomorski. Chcemy, aby rozwijały się równie dynamicznie, szczególnie pod kątem odwiedzających nas pacjentów i kuracjuszy, jak również społeczności lokalnych, które są mocno związane z uzdrowiskowym charakterem swoich miejscowości – mówi Piotr Marczyk, prezes zarządu Uzdrowiska Konstancin-Zdrój i Uzdrowiska Nałęczów.

W zakresie działań sprzedażowych, we wszystkich uzdrowiskach wprowadzone zostały atrakcyjne pakiety, których popularność wśród klientów komercyjnych i korporacyjnych stale rośnie. Położono także nacisk na edukację prozdrowotną poprzez organizowanie oraz angażowanie się w liczne wydarzenia medyczne. To zaowocowało w dużej mierze obaleniem mitu, że uzdrowiska przeznaczone są jedynie dla osób starszych, czy zmagających się z poważnymi schorzeniami.

W uzdrowiskach Grupy Uzdrowiska Polskie coraz chętniej wypoczywają ludzie młodzi, rodziny z dziećmi, ponieważ doceniają atrakcyjne oferty, połączone z zabiegami SPA&wellness, przy jednoczesnym uzdrowiskowym charakterze tych miejsc.

 - Ten trend jest szczególnie widoczny w podwarszawskim Uzdrowisku Konstancin-Zdrój, gdzie wielką popularnością cieszy się tężnia solankowa oraz możliwość skorzystania z nowoczesnych usług SPA w Eva Park Life&SPA, które może konkurować z innymi uznanymi hotelowymi ośrodkami oferującymi tego typu usługi. W dodatku w kwietniu tego roku po generalnym remoncie otworzyliśmy nowoczesny ośrodek medyczny, szpitala Sue-Ryder, w ramach którego funkcjonują Szpital Rehabilitacji Kardiologicznej, Szpital Rehabilitacji Neurologicznej oraz Szpital Uzdrowiskowy. Tym samym, poprzez szerokie spektrum oferty uzdrowiskowej, nasz cel jest niezmiennie ten sam - chcemy jak najlepiej zadbać o zdrowie,  komfortowe życie naszych pacjentów oraz gości komercyjnych – dodaje Piotr Marczyk.

 [-DOKUMENT_HTML-]

Założone przez zarząd Uzdrowiska Konstancin-Zdrój plany optymalizujące wydatki są systematycznie wdrażane w życie z sukcesem. Na przychody składają się nowi klienci instytucjonalni, tacy jak Zakład Ubezpieczeń Społecznych oraz klienci komercyjni. Ponadto, regularnie realizowane są przeglądy posiadanego majątku pod kątem uzyskiwanej rentowności. W przypadku niezyskownych obiektów podejmowane są działania urentownienia bądź sprzedaży , lecz dotyczy to tych nieruchomości, które są własnością Uzdrowiska Konstancin-Zdrój, ale nie prowadzona jest w ich ramach działalności uzdrowiskowa. Dzięki obranej strategii sprzedaży tego typu nieruchomości, zarząd spółki może gospodarować większą ilością środków, nie tylko na optymalizację przepływów gotówkowych, ale na systemowe podnoszenie jakości sprzętów medycznych i szkolenia kadry.

 - Zgodnie z założeniami strategii i po analizie rentowności poszczególnych obiektów, zakładamy, że już w przyszłym roku Uzdrowisko Konstancin-Zdrój będzie mogło pochwalić się dodatnim wynikiem. Jednocześnie stale dążymy do zwiększania liczby miejsc pobytowych pod kątem nie tylko gości instytucjonalnych, ale i komercyjnych. Bo jak wskazują tendencje wzrostowe w tym obszarze, prywatni goście mogą w przyszłości stanowić większy odsetek odwiedzających ośrodki uzdrowiskowe – dodaje Piotr Marczyk.   

Nowa strategia marki to również bardziej klarowna komunikacja. Latem 2017 roku Grupa Uzdrowiska Polskie zdecydowała się na uspójnienie i odświeżenie identyfikacji  wizualnej wszystkich uzdrowisk, aby ich dynamiczność korelowała z rosnącym trendem polepszania jakości usług wszystkich obiektów. Dodatkowo, aby uprościć komunikację i maksymalnie dostosować ją do bieżących potrzeb, przeprowadzony został audyt komunikacyjny, mający na celu zbadanie poziomu usług współpracy z mediami oraz zainteresowania przedstawicieli samorządów lokalnych tematem uzdrowisk i ich planów na przyszłość.

- Jako Grupa Uzdrowiska Polskie chcemy nie tylko działać na rzecz kuracjuszy, ale również na rzecz społeczności lokalnych – mieszkańców tych miejscowości i samorządów lokalnych. Platforma do dyskusji, a tym samym osiągnięcie wspólnego stanowiska w wielu kluczowych aspektach ważnych dla danej miejscowości jest dla nas ogromnie ważne. Tak jak to ma miejsce chociażby w przypadku Uzdrowiska Konstancin-Zdrój, gdzie temat tężni, dzierżawionej przez uzdrowisko, ale należącej do Skarbu Państwa, jest niezwykle ważny dla mieszkańców Konstancina-Jeziornej – podkreśla Piotr Marczyk.

Źródło: GUP