Od poniedziałku 15 lipca br.  rusza specjalna infolinia w Narodowym Funduszu Zdrowia, gdzie każdy pacjent będzie mógł sprawdzić, która apteka ma dany lek. Na stronie internetowej ministerstwa zaś jest skrzynka dedykowana indywidualnym pacjentom: „brak leków”, gdzie można zgłaszać problemy z dostępnością.

 

 


 

Firmy mają obowiązek informować o czasowym braku leków lub wycofaniu z produkcji. Takie informacje ministerstwo otrzymuje, jednak nie jest to „masowy wysyp zgłoszeń”. Tego typu przypadki omawia się z konsultantami krajowymi i szuka rozwiązań, sprawdza, jakimi innymi lekami dostępnymi w Polsce można je zastąpić.

 

Jak podkreśla resort zdrowia, infolinia informuje o dostępności leków. Nie udziela informacji o dawkowaniu leków, ich zamiennikach oraz nie rezerwuje leków w aptece. O te szczegóły zapytaj swojego lekarza lub farmaceutę.

 

Kryzys lekowy trwa, Ministerstwo Zdrowia radzi, co robić>>