Prezes Rady podkreśla, że z reklam suplementów diety wynika, że posiadają one właściwości lecznicze, co nie jest prawdą.

Tymczasem zgodnie z art. 7 ust. 1 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) NR 1169/2011 z 25 października 2011 roku informacje na temat żywności nie mogą wprowadzać w błąd, w szczególności co do właściwości środka spożywczego, co do jego charakteru, tożsamości, właściwości, składu, ilości, trwałości, kraju lub miejsca pochodzenia, metod wytwarzania lub produkcji, poprzez przypisywanie środkowi spożywczemu działania lub właściwości, których on nie posiada,  przez sugerowanie, że środek spożywczy ma szczególne właściwości, gdy w rzeczywistości wszystkie podobne środki spożywcze mają takie właściwości, zwłaszcza przez szczególne podkreślanie obecności lub braku określonych składników lub składników odżywczych oraz przez sugerowanie poprzez wygląd, opis lub prezentacje graficzne, że chodzi o określony środek spożywczy lub składnik, mimo że w rzeczywistości komponent łub składnik naturalnie obecny lub zwykle stosowany w danym środku spożywczym został zastąpiony innym komponentem lub innym składnikiem.

Czytaj: NIK bada rynek suplementów diety>>>

Zasady te mają również zastosowanie do reklamy oznaczającej przedstawianie w jakiejkolwiek formie w ramach działalności handlowej, gospodarczej, rzemieślniczej lub wykonywania wolnych zawodów w celu wspierania zbytu towarów lub usług, w tym nieruchomości, praw i zobowiązań a także do prezentacji środków spożywczych, w szczególności kształtu, wyglądu lub opakowania, zastosowanych materiałów opakowaniowych, sposobu ustawienia oraz otoczenia, w jakim są pokazywane.

Prezes Naczelnej Rady Aptekarskiej zadeklarowała także pomoc i współpracę ze strony samorządu aptekarskiego w zakresie niezbędnym do rozwiązania tego problemu.

\\\\\\\\\\\\\\\\\\\
Dowiedz się więcej z książki
Prawo suplementów diety \\\
    \\\\
  • rzetelna i aktualna wiedza
  • \\\\
  • darmowa wysyłka od 50 zł
  • \\\
\\\