W uzasadnieniu postanowienia o umorzeniu NSA uznał jednak, że obecne brzmienie art. 7 ust. 3a ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach wskazuje , że uchwała rady gminy określająca wymagania, jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia w zakresie wynikającym z tej ustawy, jest aktem prawa miejscowego. Analogicznie można zatem przyjąć, że uchwała wydana na podstawie art. 7 ust. 3 również jest aktem prawa miejscowego.
Taka interpretacja może prowadzić do wniosku, że także wydawane w poprzednim stanie prawnym akty organów wykonawczych gminy (wójtów, burmistrzów, prezydentów miast) powinny być zaliczone do kategorii aktów prawa miejscowego.
Przydatne materiały:
Ustawa z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2005 r. Nr 236, poz. 2008 ze zm.)
Postanowienie NSA z dnia 18 listopada 2009 r. sygn. II OPS 1/09







