Odpowiedź eksperta pochodzi z programu LEX Zamówienia Publiczne.

To zagadnienie zawiera:

{"dataValues":[8299,2212,1554,158,3,2],"dataValuesNormalized":[14,4,3,1,1,1],"labels":["Orzeczenia i pisma urz\u0119dowe","Pytania i odpowiedzi","Komentarze i publikacje","Procedury","Wzory i narz\u0119dzia","Akty prawne"],"colors":["#EA8F00","#940C72","#007AC3","#E5202E","#232323","#85BC20"],"maxValue":12228,"maxValueNormalized":20}

Czytaj więcej w systemie informacji prawnej LEX

Inną kwestią jest realizacja umowy. Umowę można uznać za zrealizowaną, gdy obie strony wykonały wynikające z niej obowiązki. Niekiedy wykonawca poza zrealizowaniem zamówienia udziela zamawiającemu gwarancji na określony element zamówienia. W takim wypadku realizacja świadczenia następuje najczęściej z chwilą podpisania bezusterkowego protokołu odbioru. W tym też momencie rozpocznie się bieg gwarancji, która wygaśnie z upływem okresu, na który została udzielona. Wydaje się, że w przypadku, gdy wykonawca udzielił gwarancji to całą umowę można uznać za w pełni zrealizowaną dopiero z upływem okresu gwarancji.