Zdaniem Rzecznika, uciążliwości są efektem braku mechanizmu prawnego, który pozwalałby organom na podejmowanie działań wobec organizatora imprezy tak, by szanował prawa mieszkańców.

Minister Środowiska stoi na stanowisku, iż wszystkie imprezy masowe są ze swej istoty bardzo głośne. Trzeba być zatem świadomym, że nie da się pogodzić interesu samorządów, polegającego m.in. na ożywieniu centrów miast poprzez rzeczone imprezy, z interesem środowiska określonym rozporządzeniem w sprawie dopuszczalnych poziomów hałasu. Mimo to, uzupełnienie ustawy o bezpieczeństwie imprez masowych o zagadnienia związane z ochroną przed hałasem podczas tych imprez, ma swoje uzasadnienie.

Zdaniem ministerstwa, powinny mieć miejsce trzy zmiany:
- rozszerzenie art. 6 zawierającego określenie tego, co zapewnia organizator, o obowiązek zapewnienia minimalizacji uciążliwości w środowisku;
- rozszerzenie w art. 29 ust. 2, zakresu elementów, które zawiera zezwolenie, o określenie sposobu minimalizacji uciążliwości powodowanych w środowisku;
- uzupełnienie art. 29 ust. 4, zawierającego przesłanki odmowy wydania zezwolenia na zorganizowanie imprezy masowej, o sytuację, w której organ uzna, że jej przeprowadzenie spowoduje znaczące uciążliwości w środowisku.

Ministerstwo Środowiska zamierza przedstawić ww. propozycje Ministrowi Spraw Wewnętrznych i Administracji, do właściwości którego należą kwestie uregulowane ustawą o bezpieczeństwie imprez masowych.

(rpo.gov.pl) 

LEX Samorząd Terytorialny
Artykuł pochodzi z programu LEX Samorząd Terytorialny
Już dziś wypróbuj funkcjonalności programu. Analizy, komentarze, akty prawne z interpretacjami