Etap podpisywania porozumień został zamknięty i Konsorcjum oficjalnie rozpoczyna swoją działalność. Wśród partnerów miasta znalazły się zarówno globalne koncerny jak i rodzime przedsiębiorstwa odnoszące sukcesy nawet na arenie międzynarodowej. Wspólne działania ruszają już w październiku. Projekt zainauguruje dzisiaj na uroczystej Gali Prezydent Poznania Ryszard Grobelny.

„Dzisiaj Poznań chce być kontrapunktem dla Warszawy. Biznesową alternatywą, która dzięki nastawieniu na biznes i rozwój będzie cały czas przyciągać najlepszych. Jestem pewien, że skład Konsorcjum Marki będzie się regularnie powiększał. Powołując do życia Konsorcjum Marki, przecieramy szlak którym powinna podążyć Polska na arenie międzynarodowej. Inne Państwa jak np. Niemcy chętnie podejmują współpracę z markami – symbolami, dzięki którym podkreślają swoją tożsamość i cechy narodowe. Polska także ma takie marki. Cieszymy się, że tak wiele z nich ma siedzibę w Poznaniu” – powiedział Ryszard Grobelny, Prezydent Poznania.

Marki, które podpisały porozumienie i współutworzyły Konsorcjum Marki Poznań to: Allegro, Apart, Poznańska Palarnia Kawy Astra, Bridgestone, GlaxoSmithKline, Poznańskie Zakłady Zielarskie Herbapol, Komputronik, Lisner, Lorenz Snack - World, Port Lotniczy Poznań- Ławica, MAN, Międzynarodowe Targi Poznańskie, NIVEA, Piotr i Paweł, Solar, Solaris, Stary Browar, W.Kruk, Volkswagen, Meble VOX oraz Yes. Przez kolejne 12 miesięcy będą podejmować wspólne z miastem działania i inicjatywy, wzorując się na najlepszych rozwiązaniach stosowanych przez takie miasta jak Barcelona, Amsterdam czy Lyon.

Rozmowy z potencjalnymi partnerami Konsorcjum Marki Poznań trwały od maja 2011. Z 27 firm którym zaproponowano udział w projekcie, do Konsorcjum przystąpiło 21.


„Zainteresowanie projektem przerosło nasze oczekiwania. To dowodzi, że pomysł jest trafiony, a korzyści dla marek – wymierne i atrakcyjne” - mówi Łukasz Goździor, Dyrektor Biura Promocji Miasta Poznania.

Pierwsze inicjatywy KMP można już zobaczyć i … powąchać. Pachnące świeżymi Rogalami Marcińskimi billboardy, które pojawiły się w Warszawie i Krakowie to kolejny etap kampanii „AlleRogal” prowadzonej wspólnie przez firmę Allegro i Miasto Poznań. W ramach akcji można po raz pierwszy zamówić przez Internet tradycyjne poznańskie wypieki
z certyfikatem jakości „Made in Poznań”. Pierwsza pula 2000 rogali rozeszła się błyskawicznie dlatego organizatorzy zdecydowali się przedłużyć akcję.

Kolejne działania Konsorcjum rozpoczną się już niebawem. 10 marek weźmie udział w akcji „Poznań Przyciąga Najlepszych”, w ramach której ufundują nagrody dla najlepszych absolwentów szkół średnich, chcących studiować w Poznaniu. Firma Komputronik umieści logo „Made in Poznań” na 5 mln gazetek promocyjnych, które trafią do salonów sprzedaży i blisko 3,5 mln domów w całej Polsce. Jeszcze w tym miesiącu logo projektu pojawi się także na firmowych samochodach Herbapol oraz przed siedzibami członków Konsorcjum. Od początku listopada ruszy wspólna kampania reklamowa Konsorcjum.


„To tylko początek naszych wspólnych działań. Zapewniam, że w ramach Konsorcjum Marki Poznań powstanie jeszcze wiele oryginalnych i ciekawych projektów” – uzupełnia Łukasz Goździor.