Przez jednostkę samorządową budżetową został ogłoszony konkurs na stanowisko specjalisty do spraw kadr i administracji, do konkursu przystąpiła osoba zatrudniona w tej jednostce na stanowisku starszej księgowej na czas nieokreślony i wygrała konkurs.

W jaki sposób zawrzeć umowę z tym pracownikiem?

Czy należy wypowiedzieć dotychczasowe warunki umowy i zawrzeć nową, czy też wystarczy porozumienie zmieniające?











Odpowiedź


W omawianym wypadku wystarczy zawarcie porozumienia zmieniającego treść istniejącej umowy o pracę.

Zgodnie z art. 43 ust. 1 ustawy o pracownikach samorządowych w sprawach nieuregulowanych w tej ustawie stosuje się odpowiednio przepisy ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (tekst jedn.: Dz. U. z 1998 r. Nr 21, poz. 94 z późn. zm). Stosowne zaś do przepisów k.p. w razie zmiany warunków zatrudnienia lub w przypadku zaistnienia potrzeby zatrudnienia pracownika na innym stanowisku nie ma konieczności rozwiązywania istniejącej umowy o pracę, lecz wystarczy zawarcie porozumienia zmieniającego warunki zatrudnienia.

Wypowiedzenie zmieniające nie jest tutaj potrzebne w ogóle, gdyż jak można wysnuć z kontekstu sytuacji pracownica wyraża wolę przeniesienia jej na inne stanowisko. Wypowiedzenia zmieniające stosuje się w wypadku, gdy pracownik nie wyraża zgody na dokonanie określonej zmiany w warunkach zatrudnienia.


Przydatne materiały:
Ustawa z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. Nr 223, poz. 1458 ze zm.)