W lutym b.r. trasa znalazła się na liście 90 odcinków linii kolejowych proponowanych do wyłączenia z eksploatacji. „O pozostawieniu ruchu na linii Skarżysko – Tomaszów, zdecydowały deklaracje uruchomienia dodatkowych pociągów, wnioski od przewoźników towarowych oraz plan oszczędnościowy opracowany przez zarządcę infrastruktury” – poinformowały PKP Polskie Linie Kolejowe.

Jak powiedział w środę PAP wicemarszałek województwa świętokrzyskiego Jan Maćkowiak – „To dobra wiadomość. Jest tam intensywny ruch towarowy. Na trasie znajduje się wiele ważnych z punktu widzenia gospodarki regionalnej zakładów pracy, gdzie te dostawy towarowe być muszą.”

Zdaniem Maćkowiaka, strategicznym celem dla zarządcy infrastruktury powinna być elektryfikacja tej linii. „Ten odcinek może być bardzo dobrym oknem na świat północnej części naszego województwa w kierunku Łodzi i północno zachodniej Polski” – ocenił.

Według władz samorządowych województwa świętokrzyskiego, linia może być doskonałym połączeniem regionu z planowanym w niedalekiej przyszłości przystankiem na Centralnej Magistrali Kolejowej w Opocznie. „Myślę, że na tej linii udałoby się wygenerować duży ruch pasażerski. To byłby dla wielu osób dostęp do szybkich i dobrych kolei” – ocenił Maćkowiak. Niezelektryfikowany, 84-kilometrowy odcinek trasy Tomaszów Mazowiecki – Skarżysko-Kamienna jest fragmentem linii nr 25 z Łodzi Kaliskiej do Dębicy (Podkarpackie).Decyzją PKP PLK na terenie województwa świętokrzyskiego wyłączony z ruchu zostanie jeden 25-kilometrowy odcinek linii kolejowej nr 73 z Buska Zdroju do Włoszczowic (pow. pińczowski).