Spółdzielnia złożyła skargę do sądu administracyjnego na pismo informujące o zaprzestaniu wykonywania wszystkich decyzji zarządu związku gmin w sprawie dopłat do opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi dla właścicieli nieruchomości.

Skargę wniosła na podstawie art. 101a ust. 1 w zw. z art. 101 ust. 1 ustawy o samorządzie gminnym (Dz. U z 2013 r. poz. 594 ze zm.),

WSA wyjaśnił, iż zarzuty skargi dotyczą pisma informacyjnego stwierdzającego wygaśnięcie decyzji zarządu związku gmin w sprawie dopłat do opłat za gospodarowanie odpadami oraz niewykonywania bliżej nieokreślonych decyzji

Zdaniem sądu pismo adresowane do spółdzielni nie jest decyzją administracyjną stwierdzającą wygaśnięcie decyzji w sprawie dopłat do opłat. W piśmie tym, związek gmin nie rozstrzygał żadnej sprawy administracyjnej lecz poinformował jedynie o wygaśnięciu decyzji w sprawie dopłat do opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi dla właścicieli nieruchomości.

Więcje informacji i narzędzi znajdziesz w programie
LEX Samorząd Terytorialny
Bądź na bieżąco ze zmianami prawnymi i korzystaj z aktualnych materiałów

W żadnym miejscu tego pisma nie ma autorytatywnego rozstrzygnięcia o przysługujących spółdzielni prawach, czy nakładanych na nią obowiązkach.

Spółdzielnia składając skargę powołała się na art. 101a ust.1 ustawy o samorządzie gminnym.

Sąd wyjaśnił, iż regulacja zawarta w tym artykule ma zastosowanie do przypadków, gdy odpowiedni przepis nakłada na organ gminy obowiązek podjęcia określonej uchwały z zakresu administracji publicznej.

Na podstawie:
Postanowienie WSA w Olsztynie z 27 listopada 2015 r., sygn. akt I SA/Ol 691/15, nieprawomocny