Obecnie przebieg postępowania o udzielenie zamówienia prowadzi się z zachowaniem formy pisemnej. Nowe dyrektywy unijne, które Polska ma obowiązek wdrożyć, wprowadzą jednak komunikację elektroniczną.

Forma papierowa odchodzi do lamusa >>>

Jak podkreśla w "Rz" prawnik Agnieszka Gilowska, wprowadzenie systemu komunikacji elektronicznej będzie pewnym rodzajem pisemności, ale bez zachowania formy papierowej. Wszystkie informacje będą przesyłane i przechowywane za pomocą środków elektronicznych. Kwestią otwartą pozostaje to, czy niezbędne będzie posługiwanie się podpisem elektronicznym poświadczonym aktualnym certyfikatem.

Zgodnie z nową dyrektywą zamawiający jest zobowiązany stosować elektroniczne środki komunikacji, które są niedyskryminujące oraz ogólnie dostępne. Postanowienia nowej dyrektywy kładą nacisk na unifikację urządzeń, jak i żądanych formatów w skali całego rynku.

Dowiedz się więcej z książki
Prawo zamówień publicznych. 631 pytań i odpowiedzi
  • rzetelna i aktualna wiedza
  • darmowa wysyłka od 50 zł

 

Celem ujednolicenia komunikacji elektronicznej jest przede wszystkim zwiększenie efektywności postępowania jak i zmniejszenie wysiłku ze strony wykonawców.

Powyższy artykuł zawiera fragmenty publikacji autorstwa Agnieszki Gilowskiej, prawnika w zespole zamówień publicznych kancelarii Dentons, opublikowanej w "Rzeczpospolitej".

Źródło: www.rp.pl