Omówienie orzecznictwa pochodzi z programu LEX dla Samorządu Terytorialnego.

Rada miejska przyjęła program opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie gminy.


Podstawę uchwały stanowiły przepisy art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy o samorządzie gminnym oraz art. 11a ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o ochronie zwierząt (Dz.U. z 2003 r., Nr 106, poz. 1002 z późn. zm.).


Prokurator zaskarżył uchwałę. Zarzucił radzie między innymi brak wskazania w uchwale konkretnego schroniska, do którego miałyby być odstawiane bezdomne zwierzęta. To jego zdaniem powoduje, że program faktycznie nie zapewnia tym zwierzętom miejsca w schronisku.


Gmina uznała skargę za zasadną i poinformowała, iż wskazania w niej zawarte zostaną uwzględnione przez radę w programie w roku następnym.


WSA zgodził się z prokuratorem, iż uchwała powinna zawierać wskazanie konkretnego schroniska dla bezdomnych zwierząt, jak również wskazanie konkretnego podmiotu zobowiązanego do zapewnienia całodobowej opieki weterynaryjnej w przypadku wystąpienia zdarzeń drogowych z udziałem zwierząt. Zdaniem WSA takie wskazanie ma istotne znaczenie informacyjne dla mieszkańców gminy.

Na podstawie:
Wyrok WSA we Wrocławiu z 17 grudnia 2013 r., sygn. akt II SA/Wr 774/13, prawomocny

Omówienie orzecznictwa pochodzi z programu LEX dla Samorządu Terytorialnego.