Zgodnie z zapisem § 8 ust. 2 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 8 kwietnia 2010 r. w sprawie regulaminu konkursu na stanowisko dyrektora publicznej szkoły lub publicznej placówki oraz trybu pracy komisji konkursowej (Dz. U. Nr 60, poz. 373) - dalej r.k.d.s., organ prowadzący zatwierdza konkurs albo unieważnia konkurs i zarządza ponowne jego przeprowadzenie.

Czy w przypadku powiatu zadania organu prowadzącego wykonuje w tym przypadku zarząd powiatu?

W jakiej formie powinno nastąpić zatwierdzenie (albo unieważnienie) konkursu?

Czy organ prowadzący (zarząd) powinien podjąć stosowną uchwałę?

Odpowiedź


Zatwierdzenie wyników konkursu na dyrektora szkoły lub placówki lub jego unieważnienie i zarządzenie jego ponownego przeprowadzenia następuje w formie uchwały zarządu powiatu.

Uzasadnienie

Zgodnie z art. 5 ust. 5a ustawy z o systemie oświaty , do zadań własnych powiatu należy zakładanie i prowadzenie publicznych szkół i innych wymienionych w tym przepisie placówek.

Organem prowadzącym, w myśl art. 5c pkt 2 ustawy z o systemie oświaty , szkołę lub placówkę jest wójt, burmistrz, prezydent miasta oraz zarząd powiatu i zarząd województwa.

Tak więc na mocy § 8 ust. 2 r.k.d.s. zarząd powiatu posiadający kompetencje organu prowadzącego publiczne szkoły i placówki zatwierdza wyniki konkursu na dyrektora szkoły lub placówki albo unieważnia i zarządza ponowne jego przeprowadzenie.

Zarząd powiatu podejmuje uchwały w sprawie zatwierdzenia wyników konkursu na dyrektora szkoły lub placówki na podstawie przepisów art. 32 ust. 2 pkt 5 ustawy o samorządzie powiatowym  stanowiących, iż zarząd powiatu wykonuje zadania związane z zatrudnianiem kierowników jednostek organizacyjnych powiatu.


Przydatne materiały:
Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572 ze zm.)
Ustawa z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1592 ze zm.)