Odpowiedź eksperta pochodzi z programu LEX Zamówienia Publiczne.

Ustawodawca nie przewiduje możliwości unieważnienia postępowania z powodu oczywistej omyłki pisarskiej.
 
Zgodnie z art. 93 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013 r. poz. 907) dalej p.z.p., zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli: 1) nie złożono żadnej oferty niepodlegającej odrzuceniu albo nie wpłynął żaden wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu od wykonawcy niepodlegającego wykluczeniu, z zastrzeżeniem pkt 2 i 3; 2) w postępowaniu prowadzonym w trybie zapytania o cenę nie złożono co najmniej dwóch ofert niepodlegających odrzuceniu; 3) w postępowaniu prowadzonym w trybie licytacji elektronicznej wpłynęły mniej niż dwa wnioski o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej albo nie została złożona żadna oferta; 4) cena najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba że zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny najkorzystniejszej oferty; 5) w przypadkach, o których mowa w art. 91 ust. 5, zostały złożone oferty dodatkowe o takiej samej cenie; 6) wystąpiła istotna zmiana okoliczności powodująca, że prowadzenie postępowania lub wykonanie zamówienia nie leży w interesie publicznym, czego nie można było wcześniej przewidzieć; 7) postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.
 
Należy przy tym zaznaczyć, że katalog przesłanek ma charakter zamknięty. W tym względzie W. Dzierżanowski (w komentarzu do art. 93 p.z.p., Prawo zamówień publicznych. Komentarz, WKP 2012) słusznie podnosi, że: "Katalog zobowiązujących do unieważnienia postępowania przesłanek jest przy tym zamknięty i nie może być traktowany rozszerzająco. Poza wskazanymi w nim okolicznościami unieważnienie postępowania może (ale nie musi) nastąpić jeszcze wyłącznie na podstawie przesłanki określonej w art. 93 ust. 1a, i z żadnej innej przyczyny lub bez podania przyczyn zamawiający nie może unieważnić postępowania. Czynność taka, jako dokonana bez podstawy prawnej, byłaby bowiem unieważniona w postępowaniu odwoławczym, gdyż stanowiłaby naruszenie ustawy."
 
Ewentualnie można rozważyć czy dana omyłka nie wypełnia przesłanki, że postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego. Jednakże w celu przeprowadzenia takiej analizy potrzebna jest wiedza na jaki konkretnie błąd chce się powołać zamawiający. Wobec braku takiej informacji w treści pytania przeprowadzenie takiej analizy nie jest możliwe. Niemniej jednak sytuacja powyższa jest mało prawdopodobna. Oczywiste omyłki pisarskie podlegają bowiem zasadniczo sprostowaniu – wobec ich oczywistości dla wykonawców jasnym jest bowiem rzeczywista wola zamawiającego i nie ma potrzeby zmiany specyfikacji istotnych warunków zamówienia.