Zdaniem autora wydanej właśnie książki Zarządzanie marketingiem w kancelarii prawniczej, ograniczenia, wykreowane „sto lat temu”, nie tylko nie mają zastosowania w obecnej rzeczywistości, lecz także często prowadzą do działań oscylujących na granicy profesjonalizmu i etyki. - Zwykle nie jest to wynikiem złej woli, częściej braku wiedzy z zakresu praktyki rynkowej, której nie oferują nawet najlepsze wydziały prawa polskich uczelni – pisze we wstępie do książki.
Jak zauważa autor, współczesny marketing jest bodaj najbardziej dynamiczną dyscypliną, której obecność jest odczuwalna w każdej sferze życia. Zaczęto to wykorzystywać instrumentalnie już w latach 60. XX w., ale dopiero od niedawna (w Polsce) marketing wszedł na stałe do praktyki organizacji prawniczych. - Różne są definicje, oblicza i przesłania, ale niezależnie od formy, treści czy adresata przekazu jedno jest pewne: marketing jest dyscypliną, która jak żadna inna wiąże przedsiębiorstwo z klientem. Jeżeli organizacja nie potrafi efektywnie komunikować klientom wartości jej usług i/lub produktów, to szansa na od-niesienie przez nią sukcesu jest niewielka – pisze Andrzej Kłosowski.

Zarządzanie marketingiem w kancelarii prawniczej

Jak podkreśla wydawca, w publikacji zostały omówione podstawowe pojęcia marketingowe, ze szczególnym uwzględnieniem specyfiki usług prawniczych. Autor systematyzuje wiedzę marketingową niezbędną do zrozumienia całości procesów rynkowych, w obliczu których stoi firma prawnicza, a dzięki połączeniu zainteresowań naukowych z praktyką umiejętnie wiąże wiedzę teoretyczną ze specyfiką działań biznesowych. Analizuje między innymi:
• na czym polega specyfika usług prawniczych,
• co składa się na otoczenie rynkowe kancelarii prawniczej,
• zachowania klientów w kontekście marketingu strategicznego i operacyjnego.
Zagadnienia marketingu zostały przedstawione w przystępnej dla prawników formie, a ich zrozumienie ułatwiają ilustracje, wykresy i tabele.

- Wartością dodaną książki jest jej praktyczny charakter. Autor nie ogranicza się do analizy dorobku doktryny marketingu, ale przedstawia praktyczne aspekty zastosowania marketingu w obszarze niezwykle trudnym z punktu widzenia działań marketingowych, bo obejmującym obszar usług prawniczych (...). W publikacji w odniesieniu do analizowanej problematyki przedstawiono nie tylko stanowisko doktrynalne, teoretyczne, lecz powołano również liczne przykłady zastosowania przywołanych poglądów w praktyce działania prawniczych kancelarii amerykańskich, co dla praktyków ma wyjątkowo doniosłe znaczenie. Pozwala to na pełne zrozumienie treści, która z uwagi na ‹‹obcość›› omawianej materii dla środowisk prawniczych wymaga tego rodzaju wynikowego i systemowego przedstawienia, którego nieodzownym elementem powinny być praktyczne przykłady zastosowań środków marketingowych – napisał w recenzji książki dr hab. Cezary Banasiński.

Więcej o książce>>