Zgodnie z projektem osoba zgłaszająca do właściwego urzędu zainteresowanie pracami nad założeniami do projektu ustawy albo projektem ustawy czy rozporządzenia, zobowiązana będzie dołączyć do zgłoszenia zaświadczenie o wpisie do rejestru podmiotów  wykonujących zawodową działalność lobbingową. W przypadku gdy zainteresowanie takimi pracami legislacyjnymi wykaże przedstawiciel firmy, będzie musiał przedstawić dotyczący jej wyciąg z Krajowego Rejestru Sądowego. Projekt przewiduje jednak alternatywną możliwość złożenia oświadczenia. Z uzasadnienia do projektu ustawy nie wynika jednak, kto miałby decydować o zastosowaniu jednego z tych wariantów. Chyba, ze za wyjaśnienie tego problemu uznać zakładaną w projekcie rezygnację z dołączania do zgłoszenia dokumentów potwierdzających prawdziwość danych podanych w zgłoszeniu. To zainteresowany organ będzie miał obowiązek sam sprawdzić drogą elektroniczną prawdziwość przedłożonych dokumentów lub informacji podanych w oświadczeniu. Gdyby rzeczywiście urzędy współpracujące z lobbystami dokonywały takich sprawdzeń, to inne dokumenty, poza oświadczeniami, właściwie nie miałyby racji bytu.
Projekt przewiduje także odejście od ograniczenia ważności zaświadczenia wydanego przez organ upoważniony do prowadzenia rejestru lobbystów (lub przez KRS w przypadku firm). Zdaniem autorów projektu zbyt krótki termin ważności zaświadczenia (dotychczas trzy miesiące) może stanowić istotne utrudnienie w prowadzeniu działalności. Zapewne jednak i to rozwiązanie straci swoje praktyczne znaczenie, jeśli upowszechni się przyjmowanie oświadczeń i sprawdzanie ich prawdziwości drogą elektroniczną.